أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۱۲۴۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «پیام باید عادتش را تغییر دهد تا در پرسپولیس بماند.»
به گزارش پایگاه 598 به نقل ازجام نیوز، برانکو ایوانکوویچ با یک دنیا خاطرات خوب به ایران بازگشته و امیدوار است تا بار دیگر آن خاطرات را با پرسپولیس تکرار کند.

 

سرمربی سابق تیم ملی که پس از صعود ایران به جام‌جهانی 2006 آلمان به عنوان شهروند افتخاری ایران از سوی خاتمی رییس‌جمهور وقت شناخته شد حالا می‌خواهد در وطن دومش کارهای ناتمام‌اش را تمام کند، اما این بار با پرسپولیس.

 

برانکو در این مصاحبه حرف‌های متفاوتی بیان کرد که در ادامه می خوانید:

 

* ایران کنونی را نسبت به 9 سال پیش چطور دیدید؟

- خیلی تغییر کرده و فکر می‌کنم نسبت به آن زمان بهتر شده است. مردم شهر تهران و شرایط کار تغییر محسوسی داشته است. البته این‌که بازیکنان و خبرنگاران نسبت به 9 سال پیش چطور هستند را هنوز نمی‌دانم بهتر شده‌اند یا بدتر... شما بگو چطور شده‌اند؟

 

* شرایط فوتبال و فضای خبری خیلی فرق کرده است؟

- امیدوارم بهتر شده باشند چون در آن زمان نسل خوبی در فوتبال ایران در حال شکل‌گیری بود و خبرنگاران هم رابطه خوبی با تیم ملی داشتند. آنها دایما در کنار تیم ملی بودند و حمایت می‌کردند.

 

* فکر می‌کنید بتوانید دوران خوش گذشته را در پرسپولیس تکرار کنید؟

- من در پرسپولیس با گروهی از بازیکنان مواجه هستم که میل به یادگیری و تمرین دارند و این بزرگ‌ترین دلیل خوشبینی من است. ما باید پرسپولیس را تقویت کنیم تا در فصل آینده نمایش بهتری داشته باشیم که البته این تقویت زیاد نیست.

 

* حالا که به ایران بازگشته‌اید چه حسی دارید و پیشنهاد پرسپولیس را به فال نیک برای آینده گرفته‌اید؟

- یادتان نرود که من شهروند افتخاری ایران هستم و هر جا که رفته‌ام گفته‌ام ایران وطن دوم من است. من و همکارانم 5 سال بسیار زیبا همراه با نتایج خوب داشته‌ایم. آنقدر خوشحالی و شادی به مردم دادیم که حالا با افتخار از آن دوران یاد می‌کنم.

 

* اما شما به شکل مناسبی از ایران نرفتید و با شکایت فدراسیون فوتبال وقت مواجه شدید؟

- اصلا اینگونه نیست من فقط خاطرات خوب دارم و خاطره بدی از ایران در ذهن ندارم.

 

* دوست داشتید در ایران چه کسی را ملاقات کنید؟

- دلم برای همه تنگ شده بود؛ حتی برای رسانه ها! البته بیشتر از همه دلم برای همکارانم و دکتر دادگان تنگ شده است. به زودی شخصا می‌روم پیش دکتر دادگان و با او دیدار می‌کنم. ما روزهای خوب و بد زیادی با هم داشتیم که اصولا چون همراه با کسب نتیجه بود بیشتر خاطرات‌مان خوب و دوست داشتنی است... حتما می‌روم و دکتر را می‌بینم. من یادم نرفته که دادگان عاشق فوتبال ایران بود و برای موفقیت تیم ملی جنگید. خوشحالم همکاران من اکنون به عنوان مربیان موفق در فوتبال ایران مطرح هستند و این باعث شادی من است که پشت سرم چنین آثاری به جای گذاشتم و تیم ملی در ‌دوره من در رده 16فیفا بود.

 

* بازگشت شما به ایران همراه شد با حضور صدهزار نفر در ورزشگاه آزادی...

- واقعا شگفت‌انگیز بود و من یکی به این مساله افتخار می‌کنم. ارتش بزرگ هواداران پرسپولیس همیشه پشت سر ما هستند و ما باید فصل آینده شادی برای‌شان به بار بیاوریم تا آنها همچنان پرسپولیس را حمایت کنند.

 

* لحظه‌ای که وارد خاک ایران شدید چه احساسی داشتید؟

- شاید باور نکنید اما از شدت هیجان تپش قلب گرفته بودم و ضربان قلبم فکر می‌کنم روی 140 بود از فرط هیجان.

 

* خانواده‌تان چطور هستند؛ دخترتان که درباره‌اش فیلم کوتاهی ساخته شده بود بهتر شده...

- خدا را شکر همه‌شان خوب هستند و دخترم در کلینیک پزشکی ورزشی‌ام مشغول به کار است.

 

* آنها به خصوص همسرتان وسنا چه حسی داشتند وقتی گفتید از ایران پیشنهاد دارید؟

- خیلی احساسی شده بودند چون می‌دانستند ایران برای من چه اهمیتی دارد و چه نتایجی پشت سرم به جا گذاشته‌ام. آنها به شدت خوشحال شدند که به ایران بازگشته‌ام و از حضور من در ایران حمایت کردند.

 

* شما از شرایط مدیریتی پرسپولیس اطلاع دارید و می‌دانید این پرسپولیس مانند تیم ملی ثبات مدیریتی ندارد. این مساله کارتان را سخت‌ نمی‌کند؟

- من آمده‌ام تا هر کاری که در چارچوب فنی از دستم برمی‌آید انجام دهم. بخشی از کار در دستان من و بازیکنان هست اما درباره بخش مدیریت نمی‌توانم مشارکت داشته باشم. دولت ایران می‌داند که پرسپولیس برای مردم از چه اهمیتی برخوردار است و برای همین امیدوارم دولت بهترین راهکار را برای پرسپولیس در نظر بگیرد. این موضوع خیلی مهم است که دولت بخواهد به پرسپولیس کمک کند.

 

* شما در اروپا با سیگار کشیدن بازیکنان مواجه شده‌اید اما می‌دانید در ایران این مساله قبح‌اش شکسته نشده اما حالا گفته می‌شود پیام صادقیان سیگار می‌کشد. واکنش شما به این مساله چگونه است؟

- من 7 روز است که به ایران آمده‌ام و شناخت کامل از بازیکنان ندارم اما بازیکن باید داخل زمین بدود و خوب تمرین کند علاوه بر این‌که بازیکن پرسپولیس هم باشد چون اذهان عمومی به این تیم علاقه‌مند هستند. پس باید دید داخل زمین چطور رفتار می‌کند. پیام پتانسیل بزرگی دارد و باید به او جهت داد به سمت عادت‌های خوب تا عادت‌های گذشته‌اش را عوض کند. اگر در این دورانی که من هستم عادت‌هایش تغییر کرد می‌تواند بازیکن بزرگی شود وگرنه از چرخه کاری کنار گذاشته می‌شود. او بازیکنی است که می‌داند به پرسپولیس و هوادارانش متعهد است.

 

* تیم ملی هم که با قرعه مناسب مقدماتی جام‌جهانی را آغاز کرد؟

- درباره تیم ملی می‌شود گفت مرحله اول است و با توجه به گروه آسانی که دارند نباید دچار مشکل شوند اما از مرحله بعد بازی‌های مقدماتی واقعی شروع می‌شود. ایران باید به اعتبار خودش در آسیا ادامه دهد.

 

* کی‌روش برخلاف شما که برابر منتقدان جنتلمن و خونسرد بودید خیلی زود از کوره در می‌رود. شما با همان روش گذشته برابر منتقدان واکنش نشان می‌دهید یا باید منتظر یک برانکوی جدید باشیم؟

- در واقع منتقدان حضور دارند تا ما مربیان شل نباشیم. انتقاد همیشه وجود دارد. انتقادها را نباید با پرخاشگری پاسخ داد بلکه نتیجه می‌تواند منتقدان را هم آرام کند.

 

* راستی آن کت جادویی‌تان کجاست؟

- هنوز آن کت را دارم البته یکی از آنها را به شما دادم ولی یکی دیگرش در کرواسی است.

 

* برای پرسپولیس کت خاصی می‌پوشید؟

- برای پرسپولیس هم باید ببینم اما تازه یک کت خریده‌ام که می‌تواند کت شانس من برای پرسپولیس باشد. (خنده)

 

* اصولا برانکو یک مربی منطقی و نتیجه‌گراست اما هواداران پرسپولیس را به فوتبال هجومی‌اش می‌شناسند. شما برای پرسپولیسی‌ 94 چه ایده‌ای دارید؟

- فوتبال مدام دویدن، سرعت و هجوم به سمت دروازه‌ حریف است و با درگیری و حمله می‌توان امکان کسب نتیجه را برای خودتان فراهم کنید.برای ساختن پرسپولیس هجومی نیاز به زمان داریم.

 

* لخویا را چطور می‌بینید؟

- آنها قهرمان قطر هستند و بازیکنان خارجی خوبی دارند که می‌توانند راحت در سطح اول اروپا بازی کنند و همه می‌دانیم لخویا دارای چه کیفیتی هست اما قصد داریم در قطر نتیجه لازم را کسب کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها