امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۱۱۳۶۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۱۰ تير ۱۳۹۴
مدیرکل دفتر مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه هزینه‌های مشاوره بسیار زیاد است، گفت: امیدواریم با همکاری سازمان‌های بیمه‌گر خدمات مشاوره و سلامت روان تحت پوشش بیمه‌ها قرار بگیرند.

به گزارش پایگاه 598؛ مهدی میرمحمد صادقی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حوزه کاری و فعالیت دفتر مشاوره و روانشناختی در سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: این دفتر در حوزه سلامت روان فعالیت می‌کند و بالغ بر 25 سال است که در این دفتر برنامه‌های متعدد پیشگیری از آسیب‌های روانشناختی و ارتقای سلامت روان پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: سلامت ابعاد گسترده‌ای را دارا است که یکی از ابعاد مهم و ویژه آن سلامت روان است که علی‌رغم اینکه در جامعه ما و در فرهنگ و دین ما تأکید ویژه‌ای در حوزه سلامت روان شده است اما متأسفانه توجه کمتری به آن می‌شود.

میرمحمد صادقی ادامه داد: متأسفانه سلامت روان در جامعه ما مغفول مانده است و این موضوع به لحاظ اینکه خدمات حوزه سلامت روان و مشاوره‌ای تحت پوشش بیمه‌ها قرار نمی‌گیرند بالطبع توجه کمتری از سوی آحاد جامعه به آن می‌شود.

مدیرکل دفتر مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همانطور که افراد جامعه به سلامت جسم توجه می‌کنند می‌بایستی به سلامت روان نیز توجه کنند. ولی متأسفانه سلامت روان و مشاوره در جامعه ما مغفول مانده است.

وی ادامه داد: سلامت دارای ابعاد مختلف جسمی، روانی، اجتماع و همچنین سلامت معنوی است که سلامت روان دارای شاخص‌های متعدد است.

میرمحمد صادقی ادامه داد: در حوزه سلامت روان فعالیت بی‌شماری می‌توان انجام داد و بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر در کشور مشاهده می‌شود عمدتاً با مشاوره‌ها از برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت سازمان بهزیستی کشور در حوزه مشاوره و راه‌اندازی مراکز تخصصی در این زمینه گفت: در حال حاضر 1300 مرکز مشاوره با همکاری بخش خصوصی و با نظارت سازمان بهزیستی راه‌اندازی شده است ضمن اینکه 400 خانه سلامت روان جسمی در شهرهای کوچک و مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار راه‌اندازی شده است.

میرمحمد صادقی خاطرنشان کرد: دفتر مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی کشور تلاش کرده است که در اکثر استان‌ها مراکز مشاوره راه‌اندازی کند و امسال نیز تعداد این مراکز افزایش خواهد یافت.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری سازمان روانشناسی و سازمان بهزیستی زیرساخـت‌های لازم برای راه‌اندازی مراکز مشاوره جدید فراهم شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها