يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۱۴۲۶
زمان انتشار: ۰۱:۳۲     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
ژنرال چهار ستاره آمریکا که زمانی نقشی کلیدی در جنگ‌های افغانستان و عراق داشت به دلیل انتقال اطلاعات محرمانه به جریمه نقدی و تعلیق مراقبتی محکوم شد.
«دیوید پترائوس» رئیس پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به دلیل کوتاهی در حفظ اسناد و انتقال اطلاعات محرمانه به «پائولا برادوِل» معشوقه‌اش به پرداخت ۱۰۰ هزار دلار جریمه نقدی محکوم شد.

بر اساس حکم دادگاهی در ایالت کارولینای شمالی، پترائوس ۶۲ ساله همچنین به مدت دو سال تحت نظر و تعلیق مراقبتی قرار خواهد گرفت.

تعلیق مراقبتی نوعی کیفر است که در آن بزهکار حبس نخواهد کشید ولی او را به ارضای مستمر برخی شرایط تحمیلی ملزم می‌کند و فرد خاطی باید مدتی را تحت نظارت شدید باشد شرایطی چون معرفی منظم خود به مأمور، حضور در مراکز بازپروری اعتیاد، حضور در جلسات مشاوره و رفتاردرمانی، داشتن شغل و غیره.

این ژنرال چهار ستاره آمریکا که زمانی نقشی کلیدی در جنگ‌های افغانستان و عراق داشت پس از افشای روابطش با برادوِل در سال ۲۰۱۲ از ریاست سیا استعفا کرد.

خانم برادوِل روزنامه‌نگاری است که نگارش کتاب زندگینامه پترائوس را بر عهده داشت.

به دنبال افشای روابط عاشقانه وی با پترائوس، ماموران پلیس فدرال آمریکا در سال ۲۰۱۲ خانه برادوِل را تفتیش کردند. در این جستجو‌ها مدارک و اسناد طبقه‌بندی‌شده ارتش آمریکا در خانه وی یافت شد.
این مدارک شامل اسناد طبقه بندی شده از جمله جزئیاتی از استراتژی آمریکا در جنگ، نام جاسوسان و خبرچینان آمریکا و مکالمات پترائوس با رئیس‌ جمهوری آمریکا بود.

پترائوس روز پنج‌شنبه پیش از دریافت حکم به خبرنگاران گفت: امروز پایان دو سال و نیم محاکمه و کابوس است که ناشی از اشتباهات خودم بود.

وی پیش‌تر در روند محاکمه در دادگاه شهادت دروغ داده بود اما بعد‌ها مجبور به اعتراف شد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها