يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۱۵۰۶
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
رایس:
مشاور امنیت ملی آمریکا بار دیگر ادعا کرده تحریم‌ها عامل حضور ایران پای میز مذاکره بوده است
فارس: «سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی آمریکا در جریان یک سخنرانی بار دیگر تحریم‌ها را عامل حضور ایران در پای میز مذاکره دانست.

رایس در این سخنرانی در کنفرانس سالانه «بانک واردات ـ صادرات» در واشنگتن ابزارهای اقتصادی را یکی از عوامل دفاع از امنیت ملی آمریکا دانست.

وی گفت: «ابزارهای اقتصادی ما، از امنیت ملی ما دفاع می‌کند. تعامل ما با ایران را در نظر بگیرید. ما همراه با شریکانمان در 1+5 به چارچوب اولیه تفاهمی برای دست‌یابی به توافقی بلندمدت جهت جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح اتمی رسیده‌ایم.»

سوزایس رایس افزود: «اما رسیدن به این توافق بدون تحریم‌های شدید و اجرای قدرتمندانه آنها که ایران را پای میز مذاکره آورد حتی در دامنه احتمالات هم امکان‌پذیر نبود.»

هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای موسوم به گروه 1+5 پنجشنبه (13 فروردین ماه) اعلام کردند به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی رسیده‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل خودخوانده 30 ژوئن (11 تیرماه) باشد.

بیانیه مشترکی که «محمدجواد ظریف»، وزیر خارجه ایران و «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوزان قرائت کردند به مشخص کردن رئوس چارچوبی می‌پردازد که طرفین برای توافق نهایی به آن رسیده‌اند.

علاوه بر این، ایران و آمریکا همزمان سندهای جداگانه و متفاوتی منتشر کرده‌اند که به شرح جزئیاتی از مفاد مورد توافق طرفین می‌پردازد. محمد جواد ظریف سند طرف آمریکایی (فکت‌شیت) را رد کرده و آن را تلاش طرف آمریکایی برای مصادره به مطلوب تفاهم یاد شده خوانده است.

تحریم‌های یکجانبه و بین‌المللی علیه ایران بر اساس ادعاهای بی‌پایه‌ای که کشورهای غربی به رهبری آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح می‌کنند، وضع شده‌اند.

ایران از کشورهای امضاکننده پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) است که به کشورهای عضو حق برخورداری از انرژی هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز را می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها