يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۱۵۰۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
مقامات آمریکایی روز گذشته اعلام کردند که این کشور ناوهای هواپیمابر و ناوجنگی خود را از سواحل یمن خارج کرده و این اقدام پس از آن صورت گرفته است که ناوگان ایران نیز از این منطقه خارج شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: مقامات آمریکایی می‌گویند که این کشور ناوهواپیمابر و ناوجنگی خود را از سواحل یمن خارج کرده است.

به گزارش روزنامه القدس العربی، مقامات آمریکایی روز گذشته اعلام کردند که این کشور ناوهای هواپیمابر و ناوجنگی خود را از سواحل یمن خارج کرده و این اقدام پس از آن صورت گرفته است که ناوگان ایران نیز از این منطقه خارج شده است.

مقامات آمریکایی می‌گویند واشنگتن گمان می‌‌کرد که ناوگان ایران حامل سلاح برای انصارالله یمن بود و به این دلیل به ناو هواپیمابر روزولت و ناو جنگی "نورماندی" که به موشک‌های هدایت شونده آمریکایی مجهز است، دستور دادند تا به آب‌های یمن نزدیک شوند.

یک مقام در وزارت دفاع آمریکا نیز گفت که ناو هواپیمابر و کشتی‌ جنگی آمریکا خیلی زود به آبهای خلیج بازخواهند گشت.

این در حالی است که 7 کشتی جنگی آمریکا همچنان در خلیج عدن و در نزدیکی سواحل یمن مستقر است.

استفان وارن سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: ما معتقدیم که می‌توانیم بگوییم که خروج ناو هواپیمابر و ناوجنگی آمریکا از سواحل یمن به این معنا است که از شدت بحرانی که طی هفته شاهد آن بودیم، کاسته شده است.

این در حالی است که کاخ سفید پیش از این اعلام کرده بود که وجود ناوهای هواپیمابر آمریکا نزدیک سواحل یمن به‌منظور تضمین آزادی تجارت دریایی است.

جنگنده‌های عربستان سعودی روز 6 فروردین ( 26 مارس) در عملیاتی تحت عنوان «طوفان قاطعیت» به صنعا پایتخت یمن و چندین شهر دیگر این کشور حمله کردند. این حملات مناطق مسکونی یمن و زیرساخت‌های این کشور را هدف قرار داد.

عربستان علاوه بر حمله به یمن این کشور را از زمین، هوا و دریا محاصره کرده است که این امر مانع از رسیدن کمک‌های دارویی و انتقال مجروحان به خارج از این کشور است.

«احمد عسیری» سخنگوی عملیات موسوم به «طوفان قاطع» روز 1 اردیبهشت ماه  (21 آوریل) پایان این عملیات را اعلام کرد. عربستان سعودی همچنین اعلام کرد که پایان عملیات بنا بر درخواست منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن صورت گرفته است.

عسیری در سخنان خود همچنین تأکید کرد که عربستان هرگاه که مناسب ببیند برای توقف آنچه تحرکات حوثی‌ها خواند، در یمن دخالت خواهد کرد.

در حالی که عربستان در هنگام شروع حمله به یمن هدف این عملیات را حمایت از مشروعیت و بازگشت منصور هادی به قدرت اعلام کرده بود ولی بعد از اعلان پایان جنگ هنوز درگیری کمیته‌های مردمی با عناصر وابسته به منصور هادی و القاعده در جنوب یمن همچنان ادامه دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها