يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۱۵۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
هفته بیست وهفتم لیگ برتر فوتبال
چهار دیدار پایانی هفته بیست و هفتم لیگ برتر روز یکشنبه برگزار می‌شود و تیم‌های اول و دوم جدول به مصاف رقبای قعر نشین خود می‌روند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، 4 دیدار باقیمانده از هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال روز یکشنبه برگزار می‌شود. در این روز تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان بعد از کسب نتایج ضعیف در آسیا به مصاف حریفان ایرانی خود می‌روند. در این روز تیم‌های تراکتورسازی و نفت که در رده اول و دوم جدول هستند با تیم‌های قعرنشین بازی دارند.

نگاهی به این 4 مسابقه می‌اندازیم:

*پیکان - تراکتورسازی؛ نبرد برای بقا و حفظ صدر

تراکتورسازی بعد از شکست خانگی مقابل نسف‌قارشی و حذف از لیگ قهرمانان آسیا اکنون برای حفظ صدر جدول لیگ ایران باید تیم پیکان را شکست بدهد. روی کاغذ تراکتورسازی بازی آسانی دارد پیکان در رده چهاردهم جدول است و تاکنون فقط 4 پیروزی دارد. این تیم با 13 گل زده صاحب ضعیف‌ترین خط حمله لیگ است. این تیم  روی  میزبانی‌اش هم خیلی نمی‌تواند حساب کند زیرا طرفداری ندارد و تراکتورسازی در تهران هم غریبه نیست و از حمایت تماشاگرانش برخوردار است.

با این حال مرفاوی می‌داند که امتیاز دست دادن در این بازی یعنی نزدیک‌تر شدن به سقوط و بازیکنان پیکان راهی جز بازی انتحاری و برد ندارند. این در حالی است که تراکتورسازی با 48 گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و باید دید که بهترین مهاجمان لیگ مقابل سیدمهدی رحمتی چه کاری از پیش می‌برند؟

سایپا- پرسپولیس؛ برانکو به دنبال اولین امتیاز!

پرسپولیس بعد از شکست سنگین مقابل لخویای قطر و از دست دادن صدرنشینی در آسیا حالا باید برای بقا در لیگ برتر تلاش کند اگرچه خیلی از کارشناسان فوتبال می‌گویند که پرسپولیس سقوط نخواهد کرد و این حرف شوخی است اما فوتبال سرشار از اتفاق‌های غیرقابل پیش‌بینی است! بنابراین سرخپوشان اگر می‌خواهند همچنان در لیگ برتر بمانند باید در این بازی سه امتیاز را بگیرند یا حداقل از کرج با یک امتیاز به تهران برگردند تا فاصله‌شان با تیم چهاردهم جدول به 5 امتیاز برسد.

برانکو از روزی که به پرسپولیس آمده نتوانسته برد یا امتیازی برای سرخپوشان کسب کند تا به او لقب برانکو باختوویچ را بدهند. اکنون این مربی با دانش که زمانی هم تیم ملی ایران را به جام جهانی رساند باید برای اعاده حیثیت خود به یک برد شیرین برسد.

پرسپولیس روزهای پرحاشیه‌ای را سپری می‌کند. گذشته از مشکلات مدیریتی این‌روزها شاهد درگیری برخی از بازیکنان ناکارآمد و حاشیه‌ساز این تیم با هواداران در قطر هم هستیم. باید دید این تیم پرحاشیه می‌تواند مقابل تیم جوان، یکدست و بی‌حاشیه سایپا کاری از پیش ببرد یا با یک نتیجه بد دیگر دل هوادرانش را بیش از گذشته خون خواهد کرد. پرسپولیس اگر پیروز نشود ممکن است یک پله دیگر هم  در پایان هفته بیست و هفتم سقوط کند.

محسن‌بنگر مدافع پرسپولیس که در بازی با لخویا هم بازی نکرد و شاید در این بازی هم به دلیل مصدومیت غایب باشد. ضعف مفرط پرسپولیس در دفاع‌های چپ و راست را دیگر همه مربیان ایرانی و آسیایی می‌دانند و باید دید برانکو برای حل این بزرگراه‌های چپ و راست تیمش مقابل سایپا چه نسخه‌ فنی دارد.

فولاد- ذوب آهن؛ نبرد مربیان خوش فکر فوتبال

 نبرد تیم‌های چهارم و ششم جدول هم می‌تواند یک بازی زیبا و دیدنی از کار دربیاید. دو مربی بادانش و خوش فکر  می‌توانند با بازیکنان جوان‌شان پتانسیل واقعی فوتبال ما را به نمایش بگذارند. اسکوچیچ سرمربی کروات فولاد می‌خواهد تا آخرین روز لیگ در کورس قهرمانی باشد به همین دلیل باید در این بازی خانگی سه امتیاز را بگیرد و یحیی‌ گل‌محمدی هم می‌‌خواهد شانسش را برای حفظ سهمیه تا روز های آخر حفظ کند. ویژگی مشترک دو تیم این است که به یک بازیکن وابسته نیستند و با کارهای گروهی و تاکتیکی به دنبال برد هستند نه تکیه بر ستاره‌ها. ذوب آهن هفته گذشته با یک بازی بسیار فنی و بالاتر از سطح فوتبال ایران با 5 گل نفت را درهم کوبید و فولاد خوزستان هم در یک بازی نفسگیر تیم نفت مسجدسلیمان را شکست بدهد

نفت تهران - ملوان؛ منصوریان به صدر برمی‌گردد؟

نفت تهران تنها تیم ایرانی بود که در این هفته از لیگ قهرمانان آسیا یک امتیاز برای باشگاه‌های ایرانی گرفت و این هفته هم تلاش می‌کند صدر جدول را از تراکتورسازی پس بگیرد. نفت در دو بازی متوالی مقابل فولاد و ذوب آهن شکست خورد و منصوریان نمی‌خواهد سومین شکست متوالی در کارنامه‌اش ثبت شود. نفت اگر در این بازی بازنده شود ممکن است یکی دو پله سقوط کند و از رده دوم جدول هم پایین بیاید ولی اگر پیروز شود و تراکتورسازی هم امتیاز از دست بدهد دوباره به صدر برمی‌گردد. ملوان هم برای بقا می‌جنگد و فیروز کریمی که یک امتیاز از امیر قلعه‌نویی گرفت به دنبال گرفتن امتیاز از منصوریان هم هست.

برنامه هفته بیست و هفتم لیگ برتر:

یکشنبه 6 اردیبهشت

17:00پیکان-تراکتورسازی

17:30-سایپا-پرسپولیس

18:00-فولاد-ذوب آهن

18:00-نفت تهران-ملوان


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها