امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۱۱۶۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
مجلس و دولت در هفته جاري ارتباطات تنگاتنگي با هم دارند. در حالي که ظريف و همراهانش راهي نيويورک مي‌شوند، ۹ وزير دولت، محمد باقر نوبخت رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي و شهردار تهران هم به بهارستان مي‌روند.

سيد عباس عراقچي، مجيد تخت روانچي و حميد بعيدي‌نژاد که از چهارشنبه مشغول رايزني با معاونان وزيران يا مديران کل اعضاي ۱+۵ بودند ديروز به تهران بازگشتند تا در سفر فردا (يکشنبه) محمد جواد ظريف را همراهي کنند.

وزير امورخارجه کشورمان به نيويورک مي‌رود و مذاکرات هسته ايي را در حاشيه اجلاس بازنگري معاده ان. پي. تي پي مي‌گيرد. مرضيه افخم، سخنگوي وزارت خارجه پيش از اين با اشاره به حضور و سخنراني ظريف در اجلاس بازنگري معاده ان. پي. تي گفته بود که امکان دارد در حاشيه اين اجلاس مذاکراتي صورت گيرد.

در همين حال مجلسي‌ها ميزبان ميهمان خارجي، ۹ وزير و سخنگوي دولت و شهردار تهران خواهند بود. رييس مجلس فيليپين امروز (شنبه) در رأس يک هيأت پارلماني به دعوت علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي وارد کشور مي‌شود و در سفر چهار روزه خود با برخي از مسئولان کشورمان ديدار و درباره مسائل دو جانبه و پارلماني گفت‌وگو خواهد کرد.

علي طيب نيا وزير اقتصاد و دارايي که هفته قبل در صحن علني به سوال نمايندگان پاسخ داد، اين بار به کميسيون اقتصادي مي‌رود تا پاسخگوي سوال ديگري باشد.

بيژن زنگنه وزير نفت نيز در کميسيون ويژه حمايت از توليد از برنامه‌هاي اين وزارتخانه براي حمايت از توليد داخلي و رعايت سياست‌هاي اصل ۴۴ مي‌گويد و در کميسيون انرژي به سوالات نمايندگان مجلس پاسخ مي‌دهد.

کميسيون آموزش مجلس هم اين هفته دو وزير علوم و آموزش و پرورش را خواسته است تا به سوالات مطرح شده از سوي مجلسي‌ها پاسخ دهند.

وزراي صنعت، اطلاعات و فناوري، راه و شهرسازي و کشاورزي نيز به کميسيون‌هاي مربوطه خواهند رفت تا از برنامه‌هاي خود در سال ۹۴ گفته و به سوالات پاسخ دهند. علاوه بر اين کميسيون شورا‌ها نيز از شهردار تهران دعوت کرده است.

با اين حال حضور عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور براي ارائه توضيحاتي پيرامون نحوه ورود پول‌هاي کثيف در انتخابات و همچنين بررسي عملکرد دولت يازدهم درباره تامين مسکن دهک‌هاي پايين مهم‌ترين برنامه‌هاي نمايندگان طي هفته جاري است.

تعيين تکليف قانون هدفمندي يارانه‌ها در جلسه کميسيون برنامه و بودجه با محمد باقر نوبخت، رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي از جمله برنامه‌هاي مهم مجلس خواهد بود.

سخنگوي دولت براي ارايه توضيحات لازم درخصوص زمان و چگونگي اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها ميهمان کميسيون است و تکليف قانون هدفمندي يارانه‌ها و چگونگي حذف دهک‌هاي بالاي جامعه روشن خواهد شد.

ناگفته نماند که مجلسي‌ها اين هفته بايد يک نفر را به عنوان ناظر در شوراي عالي صنايع دريايي و يک نفر را به عنوان ناظر در شوراي عالي ميراث فرهنگي و گردشگري انتخاب کنند. دو نفر از اعضاي کميسيون انرژي نيز به عنوان عضو ناظر در شوراي عالي انرژي انتخاب خواهند شد.

اعضاي دولت اين هفته، سفر داخلي هم دارند و اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور روز سه شنبه به گچساران خواهد رفت و بررسي آخرين وضعيت پتروشيمي گچساران و بازديد از طرح‌هاي وابسته به آن، موضوع اين سفر است که با همراهي غلامرضا تاج‌گردون، نماينده مردم اين شهر در مجلس شوراي اسلامي انجام مي‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها