أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۱۶۵۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
جام نيوز/ افرادي که مبتلا به ديابت هستند مي‌توانند با توجه به نظر پزشک تغذيه از کربوهيدرات پيچيده مانند نان، برنج و سيب زميني استفاده کنند.
يک فوق تخصص غدد کودکان با اشاره به اينکه مصرف ميوه‌ها با پوست مي‌تواند موجب کاهش سرعت جذب قندخون شود، اظهار کرد: افرادي که به شيوه قديمي از انسولين استفاده مي‌کنند بايد جهت پيشگيري از افت قند خون در اواسط صبحانه و ناهار، ناهار و شام يک ميان وعده داشته باشند.

دکتر فرزانه روحاني منطقه علوم پزشکي تهران، با اشاره به اينکه افرادي که مبتلا به ديابت هستند مي‌توانند با توجه به نظر پزشک تغذيه از کربوهيدرات پيچيده مانند نان، برنج و سيب زميني استفاده کنند، گفت: افراد مبتلا به اين بيماري بهتر است مانند هر فرد سالم ديگر از مصرف روغ‌ هاي حيواني، کره، خامه و مواد سرخ شده پرهيز و اغلب از روغن‌هاي گياهي، شير و ماست کم چرب استفاده کنند.
وي با اشاره به اينکه رژيم غذايي کودکان مبتلا به ديابت با کودکان سالم تفاوت عمده‌اي جز محدوديت در مصرف کربوهيدرات ساده ندارد، يادآورشد: مصرف پروتئين براي اين بيماران هيچ محدوديتي ندارد و بهتر است از تمام گروه‌هاي غذايي استفاده کنند. اين فوق تخصص غدد کودکان تصريح کرد: مبتلايان به ديابت بايد وعده‌هاي غذايي مرتب داشته باشند و تلاش کنند که حجم غذايي خود را در وعده‌هاي مختلف تقسيم کنند تا از افزايش حجم موادغذايي در يک وعده پرهيز شود.
روحاني با تاکيد به اينکه توصيه مي شود ديابتي‌ها بيشتر از نان سبوس دار مانند سنگک استفاده کنند، بيان کرد: مصرف ميوه‌ها با پوست مي‌تواند موجب کاهش سرعت جذب قند خون شود. بنابراين بهتر است افراد سبزيجات، کلم، کاهو، خيار و کرفس را در برنامه غذايي روزانه خود قرار دهند.
اين فوق تخصص غدد کودکان در پايان با اشاره به اينکه افرادي که به شيوه قديمي از انسولين استفاده مي‌کنند بايد جهت پيشگيري از افت قند خون در اواسط صبحانه و ناهار، ناهار و شام يک ميان وعده داشته باشند، خاطرنشان کرد: بيماراني که به روش جديد با قلم گلاژين و آسپارت درمان مي‌شوند، آزادي بيشتري در رژيم غذايي خود دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها