أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۱۶۵۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
علي اکبر سياري در مراسم افتتاح «پايگاه تغذيه سالم» در يکي از مدارس دخترانه در شهرري ، ضمن به دانش‌آموزان توصيه کرد: ارتباط با خدا داشته باشيد، خوب درس بخوانيد و حداکثر بهره را از بهترين شرايط زندگي خود ببريد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، علي اکبر سياري در مراسم افتتاح «پايگاه تغذيه سالم» در يکي از مدارس دخترانه در شهرري ، ضمن به دانش‌آموزان توصيه کرد: ارتباط با خدا داشته باشيد، خوب درس بخوانيد و حداکثر بهره را از بهترين شرايط زندگي خود ببريد.

سياري همچنين به دانش آموزان گفت: وقت غذا خوردن، قبل از سير شدن دست از غذا خوردن بکشيد و از سلامت خود که به دو عامل تغذيه و تحرک بستگي دارد، صيانت کنيد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بيان اينکه تغذيه دو وجه دارد، گفت: وجه اول تغذيه، "ايمن بودن" غذاست که غذا بايد عاري از ميکروب، قارچ، انگل و مواد شيميايي باشد.


وي وجه ديگر غذا را سالم بودن آن عنوان کرد و گفت: در اين خصوص مصرف ميوه و سبزيجات را به صورت مناسب توصيه مي‌کنيم.

سياري در خصوص مصرف قند نيز اظهار داشت: خوردن مواد قندي روزانه فقط به ميزان 6 قاشق مرباخوري مجاز است.

معاون بهداشت با بيان اينکه قند در محصولاتي مانند شکلات، نوشابه و آب ميوه وجود دارد، گفت: مصرف اين گونه مواد بايد محدود شود.

سياري با اشاره به اينکه يک حبه قند 14 کيلوکالري دارد، تصريح کرد: بايد مصرف قند را بسيار محدود کنيم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه به مصرف روغن اشاره کرد و گفت: چربي روغن نبايد اشباع باشد.

سياري گفت: روغن‌هاي حيواني چربي اشباع بالايي دارند و همچنين روغن‌هاي مايعي که به صورت جامد (هيدروژنه) در مي‌آيند باعث ايجاد اسيد چرب ترانس مي شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت روغن‌هاي مايعي که جامد مي‌شوند را بدترين نوع روغن عنوان کرد و گفت: اين نوع روغن در قنادي‌ها و رستوران‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند و داراي اسيد چرب ترانس هستند و بايد از مصرف آن پرهيز کنيم.

سياري در ادامه تاکيد کرد: مصرف زياد شيريني نيز براي بدن مناسب نيست، گفت: ميزان چربي و قند شيريني بالاست و همچنين مصرف شيريني موجب آسيب رساندن به دندان‌ها مي‌شود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه به دانش آموزان توصيه کرد: ورزش کردن بايد جزيي از فرهنگ شما باشد و سعي کنيد روزانه يک ساعت تحرک و فعاليت بدني منظم داشته باشيد. ورزش بايد به گونه اي انجام شود که ضربان قلب تند شود و باعث عرق کردن شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها