يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۱۶۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
مدیرکل امور استان های وزیر جهاد کشاورزی گفت: در خصوص خرید گوشت بوفالو برای کارخانجات سوسیس و کالباس در سال های گذشته مجوز صادر شده بود اما هیچگونه مجوزی در سال جاری برای واردات صادر نشده و واردات این محصول برای مصارف صنعتی و فرآورده‌های گوشتی حرارت‌ دیده (مانند سوسیس و کالباس) محدود شده است.
 محمود فتاح در جلسه هم اندیشی مدیران، انجمن ها، اتحادیه ها و صنوف بخش کشاورزی استان کرمان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: یارانه دامداری‌هایی که شیر خود را تحویل کارخانجات داده اند و از 3 ماه گذشته تا کنون پرداختی نداشته‌اند آغاز شده است.

وی ادامه داد: در خصوص خرید گوشت بوفالو برای کارخانجات سوسیس و کالباس در سال های گذشته مجوز صادر شده است اما هیچگونه مجوزی در سال جاری برای خرید آن از کشورهای دیگر صادر نشده و واردات گوشت بوفالو برای مصارف صنعتی و فرآورده‌های گوشتی حرارت‌ دیده (مانند سوسیس و کالباس) کاملا محدود شده است.

مدیرکل امور استان های وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: سیاست کلی وزارتخانه این است که بتواند جمعیت دام سبک را تعدیل و دام کم بازده را به دام پر بازده تبدیل کند که در این راستا، سال گذشته هزار رأس دام پربازده وارد کشور شد و در جهت تنظیم بازار نیز 600 هزار رأس دام کم بازده به سایر کشورهای دنیا صادر شد.

فتاح با اشاره به اینکه سال گذشته سال خوبی برای صنعت دام و طیور کشور بوده است، تصریح کرد: در سال گذشته توانستیم علاوه بر تامین نیاز داخل کشور، حدود 70 هزار تن گوشت مرغ، 65 هزار تن تخم مرغ و 5000 تن عسل به کشورهای دنیا صادرات داشته باشیم.

وی نشان کرد: در سال 1393 جهش خوبی در توازن واردات و صادرات در کشور صورت گرفت؛ به طوری که بیش از دو میلیارد دلار در زمینه فرآورده های دامی از سمت منفی به سمت مثبت حرکت کرده ایم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها