أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۱۱۷۱۷
زمان انتشار: ۰۰:۱۲     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
جلیلی در همایش «راهی که آمده‌ایم»:
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: واقعه طبس یکی از تجربیات گرانقدر است که ملت ایران توانست آن را تجربه کند، شاید هیچ چیز در دنیا مهم‌تر از آن نباشد که ملتی عقاید خود را تجربه کند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از قم، سعید جلیلی عصر امروز در همایش «راهی که آمده‌ایم»  که در سالن مفید دانشگاه قم برگزار شد با اشاره به نخستین باری که دشمنان گزینه نظامی را مطرح کرده‌اند، اظهار کرد: واقعه طبس یکی از تجربیات گرانقدری است که ملت ایران آن را تجربه کرده است و از همین رو می‌توان گفت هیچ چیز زیباتر از این نیست که ملتی عقاید و باورهای خود را تجربه کند و خوشبختانه این فرصت به مردم ایران دست داد تا باورهای خود را تجربه کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای امنیت ملی با اشاره به اینکه پیامبران از خداوند می‌خواستند که باورهایشان را تجربه کنند، گفت: مردم ایران امروز شاکر خداوند هستند که توانستند باورها و عقاید خود را تجربه کنند.

جلیلی تصریح کرد: دشمنان ایران تمام توان خود را برای نابودی ایران به کار گرفته‌اند اما ملت ایران با تکیه بر باورهای الهی و استفاده از تجارب گذشتگان به پیروزی دست پیدا کرد که یکی از این نمودهای بارز بهره‌وری از تجربه واقع طبس است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران در زمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس از آرمان‌ها و ارزش‌های خود دفاع کرده‌اند، گفت: دشمن از همان ابتدا موضوع روی میز بودن گزینه نظامی را مطرح کرده بود و این سخن تازه‌ای نیست و این یک تجربه برای ملت ایران می‌تواند محسوب شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای امنیت ملی خاطرنشان کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس آمریکا به دولت صدام کمک و تجهیزات می‌رساند اما با این حال ملت ایران به پیروزی دست یافت که این امر می‌تواند تجربه‌ای برای ملت ایران باشد.

جلیلی با اشاره به اینکه سیاست خارجه هر کشوری تعیین شده است، گفت: هر کشوری سیاست و اصول خارجه خاص خود را دارد و بر اساس همان‌ها اهداف، آرمان‌ها و ارزش‌های خود را دنبال می‌کند و اینکه در برخی از مواقع می‌شنویم که سیاست‌های خارجی جای اصول، آرمان و ارزش‌ها نیست یک مبنای اشتباه است، چراکه هیچ کشوری وجود ندارد که این ادعا را ثابت کند.

وی بیان کرد: همه کشورها ممکن است با یکدیگر نقاط مشترک و نقاط اختلافی داشته باشند اما با این حال با یکدیگر در ارتباط هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه برخی می‌گویند چرا با کشور آمریکا نگاه و رویکرد متفاوتی نسبت به دیگر کشورها دارید، گفت: آمریکا نگاه رهبری به جهان دارد و می‌خواهد زور و حاکمیت خود را به جهان تحمیل کند.

جلیلی تاکید کرد: این امکان وجود دارد که برخی از یک نگاه و رویکرد خوششان نیاید اما نمی‌توانند آن نگاه و رویکرد را نفی کنند و بر ضد آن نگاه در جامعه فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه باید در دانشگاه‌ها مسائل روز مطرح شود، گفت: مسائل روز باید در دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: سند استراتژی امنیت ملی آمریکا که اخیرا با مقدمه شخص رئیس جمهور آمریکا تنظیم شده است، اصولی دارد که اگر کشوری با آن اصول تعارض داشت آمریکا آن کشور را کنار می‌گذارد.

جلیلی با اشاره به اینکه آمریکا ادعاهایی را برای خود مطرح می‌کند، اظهار کرد: در این راستا الزاماتی را نیز مطرح می‌کند به صورتی که اوباما در این سند می‌گوید که ما در داخل آمریکا ممکن است اختلاف داشته باشیم اما رهبری جهانی آمریکا اجتناب‌ناپذیر و یک اجماع ملی است.

وی افزود: یکی از اصول سیاست خارجه آمریکا مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی بوده اما این در حالی است که ایران مخالف مشروعیت این رژیم است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای امنیت ملی با اشاره به اینکه آمریکا برخی از حقوق را تنها برای خود جایز می‌داند، گفت: آمریکا استفاده از انرژی و سلاح هسته‌ای را تنها حق خود و چهار کشور دیگر می‌داند این در حالی است که باید گفت چه کسی یا چه کسانی این حقوق را به آمریکا و دیگر کشورها داده‌اند.

جلیلی تصریح کرد: امروز شاهد این هستیم که قدرت با تزویر همراه شده است، این در حالی است که در گذشته تنها حکومت‌ها قدرت داشتند و از همین رو جماهیر شوروی از بین رفت و کشورهایش تجزیه شدند.

وی با اشاره به اینکه برخی از کشورها بیشترین جنایت را مرتکب می‌شوند، گفت: همین کشورها مدعی حقوق بشر می‌شوند، به طور مثال در زمان فتنه 88 آمریکا مدعی حقوق بشر بود اما همین کشور در برابر جنایت یمن و غزه سکوت کرد که این امر نشان‌دهنده این است که آمریکا تنها به دنبال دستیابی به منافع خود است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در سند اخیر آمریکا آمده است که آمریکایی‌ها تنها بر اساس ارزش‌های خود زندگی می‌کند، چراکه همین ارزش‌ها منبع قدرت و امنیت آنها است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست، گفت: این امر یک توهم نیست بلکه تجربه‌ای است که در سال‌های طولانی با استفاده از نوع برخورد آمریکا مردم ایران به دست آورده‌اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: پیش از این شاهد بودیم که خط لوله گازی می‌خواست از کشور عبور کند اما آمریکا مخالف صد درصد این کار بود و در طول یک سال 39 بار وزارت خارجه آمریکا نسبت به این امر مخالفت کرد.

جلیلی با اشاره به اینکه داشتن چرخه سوخت هسته‌ای از حقوق اعضای NPT است، گفت: آمریکا به دنبال زیر پا گذاشتن این حقوق است.

وی تاکید کرد: آمریکا به این باور رسیده است که در ایران یک فرهنگ در حال شکل‌گیری است که این فرهنگ شامل ارزش‌های ملت ایران بوده و منبع قدرت ایرانیان همین ارزش‌ها است که برای دفاع از همین ارزش‌ها ملت ایران در برابر همه کشورها می‌ایستد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه آمریکا در مقابل هندوستان و پاکستان که دارای بمب اتم هستند نمی‌ایستد، گفت: آمریکا می‌داند که ایران به یک قدرت جهانی دست پیدا کرده است و کشورهای دیگر برای او خطری ندارند از همین رو به دنبال این است که پیشرفت هسته‌ای ایران را متوقف کند.

جلیلی یادآور شد: آمریکا 171 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان ایجاد کرده است، این امر به دلیل نگرانی از اوقات فراغت مردم ایران نیست بلکه به دنبال این است که فرهنگ ایرانی را از میان بردارد و به اهداف خود دست پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه قدرت ایران از جنس بمب اتم نیست، گفت: امروز در صحنه جهانی این نکته اهمیت دارد که قدرت خود را شناسایی و به آن باور داشته باشیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی افزود: ملت ایران در صحنه رویارویی جنگ بارها اراده خود را به مستکبران تحمیل کرده است و از همین رو دشمنان به دنبال این هستند که مردم ایران را از مبارزه منصرف و آن را به سمت فرهنگ خود جذب کنند.

جلیلی تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند که در فرصت‌های ملت ایران تردید ایجاد کنند تا به این وسیله مردم ایران را دلسرد کنند و از این مسیر به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه ما نگران گفت‌و‌گو و مذاکره نیستیم، گفت: پرچم مذاکره باید در دستان ملت ایران باشد، چراکه با هر بار مذاکره حقوق ملت ایران برای کشور آمریکا روشن می‌شود از همین رو باید تیم مذاکره‌کننده در هر دور مذاکره به حقوق ایران توجه کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
EF7
-
۰۹:۳۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۱
40 سال گذشته هنوز ول کن طبس نیستید؟؟


تیم مذاکره کننده خودش میدونه چیکار کنه...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها