أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۱۷۴۴
زمان انتشار: ۰۸:۲۷     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
به منظور شرکت در اجلاس بازنگری معاهده NPT
وزیر امور خارجه ایران به همراه معاونان و تیم مذاکره کننده هسته‌ای به منظور شرکت در اجلاس بازنگری معاهده NPT راهی نیویورک شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به همراه سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان و همچنین تیم مذاکره کننده هسته‌ای به منظور شرکت در اجلاس بازنگری معاهده NPT راهی نیویورک شد.

ظریف ضمن شرکت در اجلاس بازنگری معاهده NPT و ایراد سخنرانی در این نشست، با برخی همتایان خود که در این نشست شرکت کرده‌اند، دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

آنگونه که سید عباس عراقچی پس از رایزنی‌های سه روزه اخیر در وین اعلام کرد قرار است ظریف در حاشیه این اجلاس با جان کری وزیر خارجه آمریکا و همچنین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کند.

وی در عین حال عنوان کرد که اگر وزرای دیگر هم به نیویورک بیانید ملاقات‌های دوجانبه با ظریف خواهند داشت.

ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که ظریف و کری روز دوشنبه در نیویورک و در حاشیه اجلاس بازنگری معاهده NPT دیدار خواهند کرد.

همچنین قرار است ظریف روز چهارشنبه در جلسه پرسش و پاسخ در دانشگاه نیویورک شرکت و در خصوص آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای به ایراد سخنرانی بپردازد.

گفته شده رایزنی‌های جدید هسته‌ای در نیویورک نیز از روز چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

سید عباس عراقچی پس از مذاکرات اخیر در وین درباره ادامه مذاکرات در نیویورک خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه کارشناسان فنی و کارشناسان خلع سلاح جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها در اجلاس نیویورک حضور دارند، تصمیم گرفتیم که از این فرصت استفاده کنیم و درحاشیه آن اجلاس کار نگارش را هم در سطح معاونان و هم در سطح کارشناسی ادامه دهیم.

دور اخیر مذاکرات هسته‌ای پس از بیانیه لوزان از دوم اردیبهشت ماه در شهر وین برگزار و کار نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) آغاز شد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایرانی درباره مذاکرات وین گفت: در این 3 روز کار روی نگارش متن را شروع کردیم و سه روز خیلی فشرده ابتدا روی چارچوب کاری که می‌خواهیم انجام دهیم بحث کردیم سپس بحث نگارش را از موضوع مشخص تحریم‌ها آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه مذاکرات خوب و مفیدی داشتیم، گفت: البته کار سختی است و خیلی آهسته به پیش خواهیم رفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
۱
۰
چرا ایشون اقامت آمریکا رو نمیگیرن؟!
اینطوری خرج مخارج وزارتخونه کلی پایین میاد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها