يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۱۷۵۱
زمان انتشار: ۰۸:۵۱     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
بيش از سه سال از توقف فروش نفت ايران به شرکت انگليسي - هلندي «شِل» مي‌گذرد و به دليل تحريم‌هاي اعمال شده،‌ همچنان بدهي 2.8 ميليارد دلاري اين شرکت نفتي به ايران به دليل تحريم‌ها و مشکلات موجود در نقل و انتقال پول تسويه نشده است، اما وزير نفت کشورمان بر اين باور است که به محض رفع تحريم‌ها اين پول به حساب واريز خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا، با اعمال تحريم‌ها عليه ايران، شرکت‌هاي بزرگ نفتي از کشور خارج شدند و فروش نفت ايران به اين شرکت‌ها به تدريج متوقف شد. از جمله اين شرکت‌ها، شرکت نفتي «رويال داچ شل» بود که با توجه به مشکلات ايجاد شده در زمينه واريز پول نفت به حساب ايران به دليل تحريم‌ها، فروش نفت ايران به اين شرکت از اواخر فروردين ماه 1391 با اعلام رسمي رستم قاسمي، وزير نفت دولت دهم متوقف شد.

بر اساس اين گزارش، يونان و انگليس از بزرگترين بدهکاران نفتي ايران به شمار مي‌روند که در مجموع 4 ميليارد دلار به ايران بدهي دارند.

شل با بدهي حدود 2.8 ميليارد دلار بارها براي پرداخت بدهي خود به ايران اعلام آمادگي کرده و حتي در مقطعي اعلام کرد که آمادگي پرداخت بدهي ايران با غلات و دارو را دارد اما انگليس مانع از تلاش‌هاي اين شرکت براي پرداخت بدهي خود شد.

در اين راستا وزير نفت اعلام کرده که شرکت شل 2.8 ميليارد دلار بدهي دارد که به محض رفع تحريم‌ها به حساب ما واريز خواهد شد.

از سوي ديگر هم زمان با اين که ايران و 1+5 به تفاهم اوليه دست يافته و امکان رفع تحريم‌ها با توافق نهايي وجود دارد، شرکت نفتي شل در کنار ساير غول‌هاي نفتي دنيا آمادگي خود را براي ورود به کشور و سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي نفتي ايران اعلام کرده است.

بر اساس اين گزارش شل تا پيش از افزايش تحريم‌هاي بين‌المللي سابقه مشارکت در توسعه ميادين نفتي ايران همچون طرح توسعه ميادين نفتي سروش و نوروز را داشت و يکي از مشتريان نفت سنگين ايران نيز بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها