أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۱۷۵۳
زمان انتشار: ۰۸:۵۲     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران/ بسياري از مردم در پاسخ به استرس شيريني استفاده مي‌کنند.
در حال حاضر محققان کشف کرده‌اند شکر در سطح کورتيزول، هورمون استرس، را کاهش مي‌دهد.
دانشمندان 19 داوطلب زن را مورد آزمايش قرار دادند، طول 12 روز، 8 نفر آنها از نوشيدني‌هاي شيرين با اسپرتيم (شيرين ساز مصنوعي و کم کاري که دويست مرتبه از قند طبيعي شيرين‌تر است) استفاده کردند و بقيه افراد نوشيدني‌هاي يکسان حاوي 25 درصد ساکارز يا قند معمولي مصرف کردند .
محققان قبل و بعد از آزمايش سطح ترشح کورتيزول داوطلبان را اندازه گرفته MRI انجام دادند.
اين پژوهش،‌در مجله‌ غدد باليني و متابوليسم،‌هيچ تفاوتي در آزمون ميان اين دو گروه قبل از رژيم غذايي 12 روزه، نيافته است اما در بعد از اين دوره، سطح کورتيزول در مصرف کنندگان شکر پايين و در گروه اسپرتيم بالاتر است.
اين گزارش با اشاره به نتيجه MRI اين افراد اشاره مي‌کند، بعد از رژيم غذايي در گروه مصرف کنندگان شکر، جريان خون در بخش‌هايي از مغز که در ترس و استرس نقش دارند، کاهش پيدا مي‌کند. اما در گروه مقابل جريان خون در اين بخش‌ها افزايش مي‌يابد.
کوين دي. لاگرو(Kevin D.lavgero‌) متخصص تغذيه و وزير فدرال کشاورزي گفت: يافته‌ها نشان مي دهد اين يک مسير متابوليک به قند در خاج از مغز است که ممکن است اهداف جديدي را براي درمان شرايط عصبي رفتاري و استرسي نمايش مي‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها