يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۱۸۱۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
وبگاه آمریکایی آین نیوز گزارش داد
یک وبگاه تحلیلی آمریکایی در گزارشی نوشت: ایران به مدد مهندسی معکوس توانسته موشک‌های قادر را با برد ۳۰۰ کیلومتر تولید کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: وبگاه تحلیلی «آین نیوز» در گزارشی نوشت: ایران چندی پیش از تولید انبوه موشک‌های ضد کشتی «قادر» خبر داد. گفته می‌شود این موشک بردی برابر با 300 کیلومتر دارد. هرچند که طراحی چنین موشکی جدید نیست اما به نظر می‌رسد این جنگ افزار آخرین دستاورد ایران در تولید انبوه نمونه موشک‌های چینی«کرم ابریشم C-802» که ضد کشتی است، باشد.

بر اساس این گزارش، ایران در سال 1995 سفارش این موشک‌ها را به چین داد اما این کشور به خاطر فشارهای بین‌المللی تمام سفارش‌های ایران را ارسال نکرد. در عین حال چین در برابر تلاش‌های ایران در مهندسی معکوس ساخت این موشک سکوت کرد. این کشور با خرید نفت از ایران و کمک به بخش انرژی اعتراضی به مهندسی معکوس ایران نکرد.

این وبگاه تحلیلی در بخشی دیگر از این مطلب نوشت: ارتفاع موشک قادر  6متر و وزن آن 164 کیلوگرم و مجهز به کلاهک جنگی 360 پوندی است.  حداکثر برد موشک قادر 120 کیلومتر می‌باشد و 250 متری در ثانیه پرواز می‌کند.ایران در سال 2011 موفق شد برد این موشک را به 200 کیلومتر ارتقاء داده و همچنین سامانه هدایت شونده آن را نیز بهتر نماید. البته آخرین مدل موشک قادر  300 کیلومتر برد و  سامانه هدایت شونده موثرتری نسبت به نمونه قبلی دارد.

این وبگاه آمریکایی در خاتمه نوشت: موشک ضد کشتی قادر ساخت ایران برای استفاده در کشتی‌های جنگی و نیز کامیون‌های پرتاب کننده و حتی هواپیما آماده  پرتاب می‌باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها