أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۱۱۸۱۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
در صحن علنی مجلس صورت گرفت؛
وزیر کشور به دنبال درخواست نمایندگان مجلس برای ارائه آمار شفاف از ورود پول های کثیف در انتخابات، اعلام کرد صحبت هایش مورد سوءاستفاده سیاسی و تحریف واقع شده و قصد بیان عمومی چنین مطلبی را نداشته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی وزیر کشور برای ارائه گزارش از ورود پول های کثیف انتخابات در صحن علنی مجلس حاضر شد.


در ابتدا وزیر کشور توضیحاتی در مورد روزی که چنین موضوعی را مطرح کرده بود ارائه داد که براساس آن اظهار داشت: این صحبت من در جمع فرماندهان مبارزه با مواد مخدر بود و قرار نبوده است رسانه ای شود.

وی همچنین از جوابیه وزارت کشور به رسانه هایی که این اظهارات را با سوگیری سیاسی منتشر کرده بودند خبر داد.

در ادامه حمید رسایی نماینده مردم تهران برگه ای را بلند کرد که روی آن نوشته شده بود به آقای وزیر بگویید کلی گویی نکنید و این برگه را در اختیار ریاست جلسه محمد حسن ابوترابی فرد قرار داد.

در ادامه رحمانی فضلی ارائه آماری در پولشویی در آمریکا و اروپا را آغاز کرد که این اظهارات وی موجب تذکرات شدید نمایندگان در صحن علنی مجلس شد.

محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت صحبت های رحمانی فضلی را قطع کرده و اظهار داشت: ما از ورود پول های کثیف در کشور اطلاع داریم همین قاچاق سوخت پول کثیفی است که به صورت کثیف به کشور باز می گردد همین نکته کافی است که بدانیم در اقتصاد کشور شاهد پول کثیف هستیم.

وی تصریح کرد: تبیین راه حل برای این موضوع دغدغه دولت و مجلس است و از وزیر کشور انتظار داریم در راستای حذف پول های کثیف اقدام کند. مجلس و قوه قضاییه هم همراهی می کنند.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: مجلس هم بدون لحاظ گروه های سیاسی این موضوع را بررسی می کند. همکارانم که در گروه مدافعان جدی دولت در مجلس هستند به بنده مراجعه کردند و اعلام کردند که به مسائل طرح شده توسط شما انتقاد جدی دارند و اجازه صحبت خواستند.

وی تاکید کرد: از صحبت های شما این گونه برداشت شده که پول های کثیف در جریان انتخابات و انتخابات مجلس نقش داشته است.

نائب رئیس مجلس گفت: دوستان ما می خواهند اگر شما مصداقی در مورد ورود پول های کثیف در انتخابات دارید با ذکر نام و مبلغ اعلام کنید و به صورت شفاف اعلام کنید تا اگر ضعفی وجود دارد برخورد شود تا قوه مقننه و قضایی به صورت جدی به این موضوع ورود کند.

وی افزود: علت برگزاری علنی این جلسه این بود که اعلام کنیم در حوزه برخورد با پول های کثیف هیچ اغماضی نداریم.

ابوترابی فرد خطاب به ملت ایران گفت: والله ملت عزیز! این عزم مجلس است و در این راه هیچ چشم پوشی نداریم، خواهش حقیر این است که وزیر کشور بدون کمترین چشم پوشی حضور کمترین پول کثیف را در مجلس گزارش دهد تا ما در جهت اصلاح قدم برداریم. البته بررسی این موضوع در حوزه های دیگر نیز دغدغه ماست اما می خواهیم از خود شروع کنیم.

به گزارش مهر نمایندگان با فریادهای احسنت اظهارات ابوترابی فرد را تصدیق کردند.

در ادامه وزیر کشور در مقام دفاع از خود درآمد و گفت: من در آن سخنرانی هشدار دادم که اگر مواظب نباشند قاچاقچیان قصد ورود دارند. این صبحت به عنوان هشدار مطرح شد اما برخی رسانه ها این موضوع مهم کشور را به عرصه های رقابت های سیاسی و تحلیل های گروهی کشاندند، ما روز بعد از سخنرانی توضیح دادیم که هشدار بود.

وی خطاب به نمایندگان اظهار داشت: شما از من می خواهید که اسامی که نبوده و موضوعی که وجود نداشته مطرح کنم، قوه قضاییه باید حکم دهد و اعلام کند. من فقط هشدار دادم.

رحمانی فضلی گفت: شما از من انتظار دارید در دام جنگ روانی رسانه های داخلی و خارجی مطالبی را مطرح کنم.

وی همچنین تصریح کرد: گلایه من از کسانی است که فریب رسانه ها را خوردند و مسائلی را مطرح کردند و به این موضوع دامن زدند و عده ای موضع گرفتند.

وزیر کشور افزود: رهبری بارها تذکر دادند که جلوی ورود این پول ها به حوزه سیاست قدرت و انتخابات گرفته شود. حالا من ۱۰ تا اسم بیاورم چه مشکلی حل می شود؟

رحمانی فضلی گفت: اعلام می کنم از صحبت های من استفاده سیاسی شده و مورد تحریف و انحراف قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه مسئله ملی و مهم به بازی سیاسی و جناحی کشیده شده و من باید از مسئله ای دفاع کنم که اصلا وجود نداشت این ظلم به حقیقت است.

وزیر کشور توپ را به زمین رسانه ها انداخت

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای جلسه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، رحمانی فضلی وزیر کشور برای ارائه توضیحات در خصوص اظهاراتش مبنی بر ورود پول های کثیف به انتخابات در صحن علنی مجلس حضور یافت.

رحمانی فضلی اظهار داشت: برخورد مناسب با این موضوع می تواند ما را در رسیدن به اهداف انقلاب و انجام فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی با بستری سالم و پاک موفق کند.

رحمانی فضلی گفت: زمانی که در دیوان محاسبات بودم نیز بارها این موضوع را طرح کردم. یکی از مهمترین مشکلات کشوری ما بحث بی انضباطی مالی است، ما هنوز نمی توانیم بگوییم کل درآمدهای کشور چقدر است و کل هزینه های کشور چقدر است.

وزیر کشور ادامه داد: باید به صورت جدی تمام منابع مالی کشور و تمام هزینه های کشور به صورت واحد و یکپارچه نه به عنوان یک مسئله دولتی، بلکه به عنوان مسئله حاکمیتی، نحوه گردش مالی کشور را مشخص کرده و نظارت عالیه ای بر تمام امور داشته باشیم.

وی گفت: امروز بخشی از این مسئله را به عنوان پولشویی و پول های کثیف در ابعاد مختلف مطرح خواهم کرد.

رحمانی فضلی افزود: من نامه ای به آقای لاریجانی نوشتم و از ایشان تقاضا کردم که اگر امکان پذیر باشد جلسه غیرعلنی برگزار شود تا ارقامی که من اعلام می کنم مورد سوء استفاده دشمنان واقع نشود. البته ترتیب بحث را به گونه ای خواهم داد که شما خواهید دید. موضوع پولشویی، موضوعی است که کشورهای اروپایی و آمریکایی به شدت با آن مواجه هستند و بزرگترین پولشویی ها در این کشورها صورت می گیرد.

وزیر کشور اظهار داشت: بنده برای اولین بار در ۱۳۹۳.۱۲.۲ در جمع فرماندهان مبارزه با مواد مخدر کل کشور سخنرانی داشتم و در آن جلسه روی آثار و عواقب امنیتی و سیاسی قاچاق صحبت کردم.

وی ادامه داد: برای ما مسجل است که پول های قاچاق و قاچاقچیان با اشرار و تروریست ها ارتباط دارد و این موضوع را برای اولین بار در سازمان ملل نیز مطرح کردیم که برای آنها نیز جالب بود.

وزیر کشور تصریح کرد: اگر منابع قاچاق کنترل نشود، گروه های افراطی و تروریستی از آن استفاده خواهند کرد.

رحمانی فضلی ادامه داد: پول های ناشی از قاچاق در اقتصاد کشور ضررهای زیادی وارد می کند و رقابت را دچار مشکل کرده، انحصار ایجاد می کند و موجب فرار سرمایه ها از کشور خواهد شد.

وی گفت: در آن جلسه در حوزه اجتماعی این مثال را زدم که مسئله قاچاق روی دست کشور ۱.۵ میلیون معتاد گذاشته که با خانواده هایشان حدود ۵ تا ۶ میلیون هستند که با مسائلی مانند قاچاق، سرقت و قتل دست و پنجه نرم می کنند.

رحمانی فضلی گفت: در حوزه سیاسی نیز با این عبارت اعلام کردم «اگر مواظب نباشیم قاچاقچیان و کسانی که دنبال پول های کثیف هستند اینها احتیاج به حامی دارند و حامی را در حوزه قدرت جستجو می کنند و اگر هوشیار نباشیم اینها امکان دارد که از طرق مختلف در حوزه سیاسی منجمله از طریق انتقال قدرت در انتخابات اعمال نظر و اعمال نفوذ کنند.»

وزیر کشور گفت: همان روز این اظهارات من در رسانه های مختلف به صورت ناقص، جهت دار و تحریف شده مطرح شد.

وزیر کشور افزود: اطلاعیه روز بعد از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر صادر شد و اعلام شد چنانچه گردش ناسالم مالی قاچاق مواد مخدر در هر حوزه ای از جمله سیاست ورود کند، منجر به فساد و قدرت گرفتن عوامل قاچاق در مناسبات خواهد شد، نسبت به تاثیر پول های کثیف ناشی از مواد مخدر در همه حوزه ها منجمله انتخابات هشدار داده شد.

رحمانی فضلی اظهار داشت: وزارت کشور به خبرگزاری ای که این خبر را زده بود کتبا نامه نوشته و نسبت به انعکاس این گونه اخبار اعتراض کرد، در آن جلسه بنده برای فرماندهان سخنرانی می کردم و خبرنگاران حضور نداشتند. در هنگام سخنرانی هم اعلام کردم اگر خبرنگاری در این جلسه حضور دارد، مواظب باشید که این صحبت ها نباید در بیرون پخش شود.

وی گفت: علی‌رغم این پیگیری ها، یکی از روزنامه ها از من سئوالی کرد و پس از آن نسبت به آن سئوال تحلیلی در راستای خواست خود ارائه داد.

وزیر کشور افزود: آخرین بار این موضوع در شورای اجتماعی مطرح شد و خبرنگار از من پرسید: موضع شما در قبال اظهارات یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس مبنی بر اینکه از شما خواسته شده برای توضیح درباره پول های کثیف در مجلس حضور پیدا کنید، چیست؟ بنده به عنوان وزیر کشور موظف هستم که وقتی مجلس از ما توضیح بخواهد، توضیح دهیم. آمادگی کامل در این موضوع داریم، به حمدالله در این زمینه قانون پولشویی را داریم که با فعال کردن این قانون می توانیم این مسئله را مدیریت کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها