کد خبر: ۳۱۱۸۷۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با اختصاص منابع جدید از سوی دولت با معضل بیکاری مقابله خواهیم کرد، به بیکاران وعده داد با ارائه آموزش‌ و مهارت زمینه اشتغال آنها را فراهم کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: علی ربیعی وزیر کار امروز در حاشیه جشنواره تئاتر خیابانی که به مناسبت هفته کارگر و ترویج فرهنگ کار آغاز شده است با اشاره به اینکه یکی از مشکلات بهره‌وری عدم مهارت در منابع انسانی است، اظهار داشت: کاریابی‌ها سال گذشته 300 هزار نفر به ادارات و دیگر بنگاه‌ها معرفی کردند که از این میزان تعداد زیادی به علت نداشتن مهارت جذب نشده‌اند.

وی افزود: کسب مهارت و ارائه آموزش‌ لازم از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور یکی از برنامه‌ریزی‌های انجام شده است و علاوه بر آن تناسب فارغ‌التحصیلان با نیازهای شغلی باید ایجاد شود.

ربیعی با تاکید بر اینکه اکنون مشاغل نو در سطح کشور ایجاد شده‌اند، گفت: باید از ظرفیت این مشاغل که در حوزه‌های فناوری‌های نو و مشاغل سخت هستند استفاده کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به استراتژی وزارتخانه زیرمجموعه تصریح کرد: سالانه 30 هزار شغل در حوزه فناوری‌های نو و IT با کمترین تحرک می‌توان جذب کرد.

ربیعی همچنین از رونمایی 200 استاندارد آموزشی در حوزه‌ انرژی پاک و تجدید پذیر در هفته کارگر خبر داد که به افزایش تعداد شاغلان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه خانوارهای کارگری از آموزش‌ها و مهارتهای لازم بهره‌مند خواهند شد، گفت: از شرکت‌های تحت پوشش از جمله رایتل برای آموزش‌های مجازی فنی و حرفه‌ای در نقاط روستایی و شهرهای کوچک استفاده می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جشنواره تئاتر خیابانی هم گفت: هنرمندان برای توسعه فرهنگ کار و ارزش‌های این کار بزرگ فعالیت می‌کنند و قرار است این هنرمندان به مدت یک هفته در سطح شهر به نمایش توسعه و فرهنگ کار بپردازند.

وی گفت: کارگران ارزش‌های جامعه هستند که چرخ‌های تولید کشور را به حرکت درآوردند.

ربیعی با بیان اینکه وزیر بیکاران هم هستم، گفت: برای بیکاران برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته و در این زمینه منابع جدیدی تخصیص داده خواهد شد و در این خصوص اشتغال بزرگ از طریق بنگاه‌های کوچک را دنبال می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر خوش دیگر را بیمه کارگران ساختمانی عنوان کرد و گفت: بنا داریم در سال جاری  مشکل بیمه کارگران ساختمانی که بیشترین آسیب‌ها و صدمات در آنها رخ می‌دهد، را برطرف کنیم.

وی همچنین از توزیع پروتئین سبد امنیت غذایی بین نیازمندان خبر داد و گفت: از محل منابع هدفمندی در صورت حذف تعداد بیشتر افراد، سبد امنیت غذایی هم تقویت خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها