امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۱۱۸۹۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

به گزارش پایگاه 598،سرانجام کارلوس کی‌روش در تیم ملی ماند. این خبر پایان تمام شایعاتی بود که بیش وکم در روزهای اخیر تیم ملی را در بخش فنی بی‌ثبات جلوه می‌داد. پایان این شایعات و توافق نهایی با سرمربی تیم ملی این توفیق را نصیب فوتبال ایران می‌کند تا لااقل از فضای تردید و دودلی خارج شده و به محیطی آرام وارد شود.

در این توافق نقش وزارت ورزش و جوانان را بسیار پررنگ می‌بینیم. آنجا که نماینده این وزارتخانه در مصاحبه‌ای تذکرآمیز اعلام کرد هرکس که در فدراسیون فوتبال نمی‌تواند با کی‌روش کارکند، برود. حرف‌های حسنی‌خو عینا حساسیت‌های مقامات عالی ورزش در مقابل تیم ملی فوتبال را بیان می‌کند و نشان می‌دهد که برای حفظ کی‌روش اهتمام بسیاری وجود داشته است. بی‌شک این وزارتخانه نقشی تعیین‌کننده در پرداخت دستمزد سرمربی تیم ملی نیز ایفا خواهد کرد و به نظر می‌رسد که فدراسیون فوتبال نیز پیش از آنکه کار را تمام کرده و به شایعات پایان دهد بر سر پرداخت بخشی از حقوق سرمربی تیم ملی به توافق رسیده و وزارتخانه نیز برای پرداخت بودجه‌ای در این راستا اعلام آمادگی کرده است.

ورود وزارت ورزش به ماجرای کی‌روش از جهاتی سوال‌برانگیز است و این پرسش را پیش‌روی‌‌مان قرار می‌دهد که دلیل اصرار این وزارتخانه برای حفظ کی‌روش چیست؟ آیا محمود گودرزی و همقطارانش نگاهی رو به آینده و فردا دارند یا دلیل ورود به کارزار توافق با کی‌روش تنها آرام نگه داشتن فضای کنونی حاکم بر جامعه فوتبالی است؟! انتظار این است که وزارت ورزش و جوانان توقعاتی وسیع‌تر از آنچه در ظواهر می‌بینیم از کارلوس کی‌روش مطالبه کند. امروز به واسطه هزینه قابل توجهی که برای حفظ این مربی در تیم ملی ایران شده، کمترین چشمداشت تعیین اهداف بزرگ از سوی کارلوس کی‌روش است. متوقعیم که تیم ملی اگر در راه صعود به جام جهانی فوتبال موفق بود و یکی از 32 تیم راه‌یافته به روسیه لقب گرفت به لحاظ نتیجه‌گیری و کسب موفقیت قدمی رو به جلو بردارد. مطالبه وزارت ورزش و جوانان نیز باید از مرد پرتغالی این باشد تا فردا خود نیز در کانون انتقاد قرار نگیرد که چرا با وجود یاری رساندن به فدراسیون فوتبال برای پرداخت هزینه‌های حفظ کی‌روش نتیجه‌ای که مدنظر جامعه فوتبال است رقم نخورد.

تا جام جهانی روسیه چهار سال باقی است و در این زمان فرصت کافی برای ایجاد تغییرات بنیادین در تیم ملی از سوی کارلوس کی‌روش وجود دارد و علاوه بر فدراسیون فوتبال و کمیته‌های فنی‌اش، وزارت ورزش و جوانان نیز باید به دقت بر عملکرد و برنامه‌های تیم ملی اشراف و مو به مو جزییات را بررسی کند تا تیم ملی تحت نظر و حمایت‌های بیشتر از سوی نهادهای مرتبط وارد چرخه بازی‌های آتی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها