أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۱۹۳۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
فارس/ يک زن و دو مرد که در پوشش مسافر اقدام به سرقت از رانندگان و همچنين زورگيري از مسافران درون شهري در مناطق غرب و جنوب غرب تهران از جمله جاده مخصوص، وردآورد و آزاد راه تهران – کرج مي کردند با تلاش مأموران پليس دستگير شدند.

در ساعت 24 مورخه 23 اسفند 93 فردي با مراجعه به ايستگاه کلانتري 181 عوارضي به مأمورين اعلام کرد که خودروي پرايد وي مورد زورگيري و سرقت قرار گرفته است.

صاحب خودرو در اظهارات اوليه خود عنوان داشت: يک خانم و دو نفر آقا را به عنوان مسافر سوار ماشين کردم؛ در ميانه راه، اين افراد با تهديد چاقو و در حالي که يک نفر از آنها از پشت سر طنابي را به دور گردنم انداخته بود اقدام به سرقت تمامي مدارک، گوشي تلفن همراه، وجوه نقد و ... کرده و پس از آن در مکاني تاريک، مرا از ماشين به بيرون پرتاب و ماشين را سرقت کرده و از محل متواري شدند.

کشف خودرو و دستگيري دو نفر از متهمان:

با اعلام خبر وقوع سرقت خودرو به شيوه زورگيري و احتمال تردد سارقان جهت انجام ساير سرقت در همان محدوده، مشخصات خودرو سرقت شده به شماره پلاک *** هـ 45 ايران 68 به واحدهاي گشت کلانتري 181 و همچنين ساير کلانتري هاي مجاور اعلام شد.

در ساعت 04:15 مورخه 24 اسفند 93، مأموران کلانتري 154 چيتگر در حين گشت زني در شهرک وردآورد – خيابان امام حسين (ع) به دو سرنشين آقا و خانم يک دستگاه خودرو پرايد مشکوک شدند که در بررسي بعمل آمده از پلاک خودرو مشخص شد که خودرو چند ساعت پيش به شيوه زورگيري سرقت شده است.

با اطمينان از مسروقه بودن خودرو، مأموران کلانتري با استفاده از تاريکي شب و قبل از اطلاع دو سرنشين خودرو از حضور مأموران در محل به خودروي پرايد نزديک شده و دو سرنشين آقا و خانم داخل خودرو را دستگير کردند.

مأموران در بازرسي از داخل خودرو موفق به کشف يک قبضه سلاح سرد، يک رشته طناب سفيد رنگ - که دو انتهاي طناب بگونه اي بسته شده بود که امکان خفه کردن افراد از پشت سر وجود داشته باشد – موادمخدر از نوع شيشه و همچنين مدارک شناسايي مالک خودرو کشف شد.

پرونده در پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ:

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع زورگيري و به دستور قاضي عموزاد، بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه 34 تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات شاکي پرونده:

شاکي پرونده پس از حضور در پايگاه پنجم پليس آگاهي و شناسايي کامل دو متهم دستگير شده در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 23 مورخه 23 اسفند 93 در ابتداي مشکين آباد به صورت دربست يک خانم و دو نفر آقا را به مقصد وردآورد سوار خودرو کردم.

پس از رسيدن به ورودي وردآورد از من درخواست کردند تا در داخل يک جاده خاکي توقف کنم؛ به محض توقف، خانمي که در صندلي عقب نشسته بود رشته اي را به دور گردنم انداخت و همزمان با وي دو نفر آقا که يک نفرشان در صندلي جلو نشسته بود با تهديد چاقو اقدام به سرقت گوشي تلفن همراه، کيف پول، مدارک شناسايي، وجوه نقد داخل ماشين و ... کرده و سپس با تهديد چاقو مرا از خودرو به بيرون پرتاب و ماشين را نيز سرقت کردند.

اظهارات دو متهم:

متهمه بنام « فاطمه . هـ » ( 32 ساله ) در اعترافات خود ضمن تأييد اظهارات مالک خودرو به کارآگاهان گفت: از حدود يک ماه پيش با «علي . ص» ( 30 ساله – ديگر متهم دستگير شده ) آشنا شدم و نفر سوم نيز سجاد از دوستان علي است.

«علي . ص» نيز صراحتا به زورگيري خودروي پرايد و همچنين يک فقره سرقت مشابه در شهر انديشه اعتراف کرد و عنوان داشت: سرقت ها را به پيشنهاد سجاد انجام مي داديم؛ سجاد از مدتي پيش فراري شده بود و به همين علت جاي مشخصي را از خود به کسي نشان نمي داد.

شناسايي دومين شاکي پرونده:

با اعتراف صريح متهمان به ارتکاب سرقت مشابه - زورگيري يک دستگاه خودرو در پوشش مسافر- در شهر انديشه، کارآگاهان اقدام به شناسايي دومين شاکي پرونده کردند.

اين شخص پس از شناسايي کامل هر دو متهم در خصوص نحوه سرقت خودرو به کارآگاهان گفت: در ساعت 20 مورخه 11 اسفند 93 در فاز سه شهر انديشه، سه نفر را به مقصد وردآورد سوار ماشين کردم.

وقتي به مقصد رسيديم نفر پشت سر بنده (سجاد ) قمه را زير گلويم گذاشت و اين دو نفر تمامي مدارک، وجه نقد و ... مرا گرفته و نهايتا در کوچه اي خلوت و تاريک مرا از ماشين به بيرون پرتاب کردند؛ چند روز پس از آن در تاريخ 20 اسفند 93 در حالي که تعدادي از لوازم ماشين ( لاستيک زاپاس ، سيستم پخش و ... ) سرقت شده بود، خودرو در منطقه قلعه حسن خان کشف شد.

شناسايي سجاد در داخل زندان:

در شرايطي که دو متهم پرونده عنوان کرده بودند که هيچ اطلاعي از مخفيگاه سجاد ندارند کارآگاهان در بررسي پرونده مجرمان سابقه دار و بهره گيري از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار ضمن شناسايي « سجاد . ص» (متولد 1369 ) به عنوان يکي از مجرمان سابقه دار اطلاع پيدا کردند که وي در مورخه 5 فروردين 94 توسط پليس آگاهي شهر قدس به اتهام زورگيري و سرقت هاي به عنف خودرو دستگير شده و در حال حاضر روانه زندان شده است که بلافاصله هماهنگي هاي لازم انجام شد و سجاد جهت انجام تحقيقات و شناسايي ديگر جرايم ارتکابي در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

سجاد پس از انتقال به پايگاه پنجم و مواجه حضوري با دو همدست خود با تأييد اعترافات آنها عنوان داشت: به همراه [ دو همدست خود ] ابتدا در پوشش مسافر، ماشين سرقت کرده و پس از آن اقدام به زورگيري از مسافرين درون شهري در مناطق مختلف تهران به ويژه در مناطق غرب و جنوب غرب تهران از جمله جاده مخصوص، وردآورد، آزاد راه تهران – کرج مي کرديم؛ پس از انجام چندين فقره سرقت و زورگيري از مسافران ، ماشين ها را رها کرده و مجددا به دنبال ماشين ديگري مي رفتيم.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفي، رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: در ادامه رسيدگي به پرونده و شناسايي تعداد ديگري از شکات و مالباختگاني که تحت عنوان مسافر مورد تهديد و زورگيري قرار گرفته و همچنين اعتراف صريح متهمان به سرقت هاي مشابه خودرو در پوشش مسافرنما، دستور انتشار بدون پوشش تصاوير هر سه متهم از سوي مقام قضايي جهت شناسايي ساير شکات و مالباختگان احتمالي صادر شده است؛ لذا از کليه شکات و مالباختگاني که موفق به شناسايي تصاوير متهمان شدند دعوت مي شود تا جهت پيگيري شکايات خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها