أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۱۹۶۸
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
دولت نپال در پی وقوع زمین لرزه شدید روز گذشته در این کشور از کشورهای مختلف جهان خواست کمک های فوری خود را به این کشور ارسال کنند.

به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.8 درجه در مقیاس امواج درونی زمین - ریشتر - حوالی ظهر دیروز - شنبه - منطقه کاتماندو پایتخت نپال را لرزاند. منابع مختلف گزارش های متفاوتی از شدت این زمین لرزه مخابره کرده اند.

منابع خبری نپالی در گزارشی از وضعیت امداد رسانی به آسیب دیدگان زلزله اعلام کردند که به علت قطع برق، تخریب جاده ها، پل ها و شبکه ارتباطی، امدادرسانی با مشکل مواجه است و هنوز در بسیاری از مناطق دورافتاده و صعب العبور امدادرسانی به کندی صورت می گیرد.

به گفته برخی شاهدان عینی به رغم تلاش نیروهای امدادی، هنوز تعداد زیادی از مصدومان از زیر آوار خارج نشده اند.

برخی منابع خبری همچنین احتمال افزایش تعداد تلفات این زمین لرزه را به بالای 40 هزار نفر پیش بینی کرده اند. در حال حاضر تعداد قابل توجهی از اجساد قربانیان زلزله همچنان در خیابان ها رها شده اند و احتمال شیوع بیماری ها نیز وجود دارد.

مقام های امدادی نپال نیازهای فوری زلزله زدگان را دارو، تجهیزات پزشکی، آب آشامیدنی و مواد خوراکی اعلام کردند و از کشورهای جهان خواستند کمک های خود را برای زلزله زدگان نپالی ارسال کنند.

بر اساس گزارش رسانه ها، بیش از 80 درصد از ساختمان ها مناطق روستایی و حدود 30 درصد ساختمان های مناطق شهری در اثر شدت زلزله تخریب شده است.

وزارت کشور نپال در آخرین اطلاعیه خود از کشته شدن بیش از دو هزار نفر و مجروح شدن پنج هزار نفر خبر داد.

همچنین گفته می شود بیش از یک میلیون نفر آواره شده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها