امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۱۱۹۸۴
زمان انتشار: ۱۹:۳۴     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
رییس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به لغو عمره مفرده، تقاضا و اعزام به عتبات عالیات با ۲۵ در صد افزایش روبرو بوده است.
به گزارش پایگاه 598، سعید اوحدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»،‌ با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی به عتبات عالیات، گفت: پس از دستور وزیر ارشاد مبنی بر تعلیق عمره ،‌استقبال زائران به زیارت عتبات عالیات بیشتر شد و به طوری که، برخی از زائرانی که برای عمره مفرده برنامه ریزی کردند، با لغو آن، تصمیم به تشرف کربلای معلی و نجف اشرف نمودند.

 

رییس سازمان حج وزیارت در ادامه تصریح کرد: همگام با این رویه و استقبال مردم ، سازمان حج و زیارت نیز برنامه‌ریزی‌های بیشتر و مدونی برای پاسخگویی به این تقاضا کرده است. بنابراین سازمان  تلاش شد با همکاری دفاتر خدمات زیارتی، خدمات مناسب تری را به زائران ارائه شود.

 

وی همچنین بااشاره به باز شدن مسیر سامرا گفت: با توجه به پیروزی های اخیر ارتش و مردم عراق در پاکسازی مجموعه بعثی و تکفیری در استان های شمالی، مسیر سامرا نیز آزاد شده است.

رییس سازمان حج و زیارت با پیش بینی اینکه تا یک ماه آینده مسیر سامرا بازگشایی  شود افزود:‌ مکاتبات با طرف عراقی شروع شده تا به محض کسب اطمینان تامین امنیت زائران از نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در  بغداد، برنامه‌ریزی‌های لازم برای اعزام به سامرا نیز صورت خواهد گرفت.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر هیئتی برای بررسی مسیر سامرا و همچنین انعقاد قرارداد با مراکز رفاهی سامرا به عراق اعزام شده است.

 

اوحدی در پایان به افزایش مدت سفر به عتبات عالیات با بازگشایی مسیر سامرا اشاره کرد و گفت: با بازگشایی مسیر سامرا، مدت اقامت زائران برای زیارت عتبات عالیات از 7 روز به 10 روز افزایش خواهد یافت.

 

اوحدی در پایان تاکید کرد: امیدواریم تمهیدات در نظر گرفته شده برای زائران عتبات عالیات پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها