يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۱۹۹۰
زمان انتشار: ۱۹:۴۴     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
وزیر خارجه عراق با تکذیب کردن حضور نیروهای زمینی ایران در عراق گفت: ایران مستشاران نظامی در عراق دارد و ما نه فقط از ایران بلکه از مشارکت مستشاران همه کشورها در جنگ علیه داعش استقبال کردیم.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه خبری «المسله»، ابراهیم الجعفری در سخنانی در جمع نمایندگان کشورهای عربی در سازمان ملل از این نمایندگان دعوت کرد تا با سفر به عراق از نزدیک از واقعیت اوضاع این کشور آگاهی یابند

الجعفری گفت: عراق امروز با یک مشکل جهانی و نه داخلی یا عربی و اسلامی روبروست. تروریست های داعش از کشورهای مختلف هستند و هیچ ارتباطی به اسلام ندارند. کمک ائتلاف بین المللی به عراق محدود به پوشش هوایی است و نیروی زمینی به عراق اعزام نشد. تجربه نیروهای مردمی در عراق تجربه خوبی بود و بهترین افراد عضو این نیرو هستند و من بعضی از آنها را از نزدیک می شناسم. شایعه هایی که درباره تجاوزکاریهای منسوب به نیروهای مسلح عراق پخش می شود، واقعیت ندارد.


عملکرد نیروهای مردمی در تصمیم گیریها و در تحرکات این نیروها برعهده فرماندهی نیروهای مسلح عراق است. به همین علت است که نیروهای مردمی عملکرد موفقی داشتند.

وی خاطر نشان کرد: اراده عراق آن است که مشکلات را بر اساس تفاهم سیاسی حل و فصل کند و ما فقط به راه حل نظامی در جنگ با داعش متمرکز نشده ایم. طایفه گرایی عده ای از سنی ها علیه شیعیان و شیعیان علیه سنی ها و نیز اختلافات سیاسی زمینه ساز فعالیت داعش و حمایت ها از آن در عراق شده است. عراق از معرفی نشدن دو وزیر کشور و دفاع رنج می برد و بین بغداد و اربیل شکاف هایی ایجاد شده بود که ما برای حل این مشکلات تلاش می کنیم.

وزیر خارجه عراق با تکذیب کردن حضور نیروهای زمینی ایران در عراق گفت: ایران مستشاران نظامی در عراق دارد و ما نه فقط از ایران بلکه از مشارکت مستشاران همه کشورها در جنگ علیه داعش استقبال کردیم. مستشارانی از انگلیس، استرالیا و نیوزیلند در عراق حضور دارند. آیا منطقی است که ما حضور مستشارانی را از آمریکا، اروپا و آفریقا بپذیریم اما با حضور مستشارانی از کشورهای همسایه  به بهانه آنچه مخالفت با دخالت در امور داخلی خوانده می شود، مخالفت کنیم. ایران در عراق نفوذ ندارد و شما شاهد واکنش ما به سخنان یکی از ایرانیها درباره اینکه بغداد پایتخت آنهاست بودیم.

این سخنان در داخل ایران هم مشکل ساز شد و آن فرد برای این سخنانش بازخواست شد. ما مجبور به استفاده از مستشاران خارجی هستیم. دومین شهر بزرگ عراق به دست داعش افتاد و طبیعی است که ما از کمک مستشارانی از همه کشورها استفاده کنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها