أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۲۰۱۷
زمان انتشار: ۰۸:۱۸     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
همزمان با آغاز کنفرانس یک ماهه بازنگری پیمان منع گسترش در شهر نیویورک آمریکا، هزاران نفر از معترضان به خودداری دارندگان تسلیحات اتمی به اجرای تعهداتشان، دست به تظاهرات در این شهر زدند.

به گزارش پايگاه 598 به نقل از فارس؛ روز یکشنبه در آستانه آغاز کنفرانس بازنگری پیمان منع گسترش (NPT) در شهر نیویورک آمریکا، هزاران نفر از مخالفان تسلیحات اتمی در این شهر تظاهرات کردند.

معترضان که بسیاری از آن‌ها اهل ژاپن، تنها کشوری که هدف حمله اتمی قرار گرفته، هستند، می‌گویند هشت کشور دارنده تسلیحات هسته‌ای به تعهدات خود برای حرکت به سمت کاهش ذخایر اتمی عمل نکرده‌اند.

فعالان ضدجنگ که تجمع و راهپیمایی روز یکشنبه را سازماندهی کرده‌اند، می‌گویند طوماری با 8 میلیون امضا برای حرکت به سمت جهان عاری از تسلیحات اتمی به سازمان ملل ارسال کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، کارشناسان هشدار داده‌اند که بعید است نشست امسال نتایج ملموسی داشته باشد. کنفرانس یک ماهه بازنگری ان‌پی‌تی هر 5 سال یکبار برگزار می‌شود.

آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، هند، پاکستان و کره شمالی 8 کشوری هستند که به صورت رسمی داشتن سلاح هسته‌ای را اعلام کرده‌اند. رژیم‌صهیونیستی هم هرچند که تاکنون این مسئله را اعلام نکرده، اما تنها دارنده سلاح اتمی در خاورمیانه به شمار می‌آید و تاکنون در مسیر برگزاری نشست‌های خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای سنگ‌اندازی کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها