يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۲۰۳۲
زمان انتشار: ۰۸:۴۳     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
پژوهشگران آلمانی در تحقیقات خود دریافته‌اند، افرادی که سطح قند خون بالاتری دارند، در به یاد آوردن کلمات ضعیف‎ترند.
ایسنا: در این پژوهش 141 نفر با سن متوسط 63 سال مورد ارزیابی قرار گرفت و پس از انجام آزمون‌ها و اسکن مغزی در خصوص اندازه ناحیه هیپوکامپ مغز که نقش مهمی در حافظه دارد، نتایج جالبی بدست آمد.

محققان دریافتند، افراد با سطح قند خون بالا با مشکلات حافظه مواجه شده و در به یاد آوردن کلمات عملکرد ضعیف‌تری دارند؛ برعکس، افراد با سطح قند خون کم‎تر، در آزمون‎های حافظه نمرات بهتری را کسب می‎کنند.

تحقیقات جدید نشان می‎دهد که بالا بودن سطح قند خون حتی اگر به دیابت و عدم تحمل گلوکز (مرحله قبل از دیابت) منتهی نشود، می‌تواند به مشکلات حافظه منجر شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها