يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۲۰۵۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۲     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
آقای هاشمی رفسنجانی با اشاره به موضع‌گیری‌های کینه توزانه رژیم اشغالگر قدس و تقاضاهای غیرمنطقی مسؤولان آن از کشورهای ۱+۵، گفت: ایران امن نه تنها مزاحم هیچ کشوری نیست، بلکه باعث تثبیت، تقویت و تداوم امنیت در منطقه خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از کارگران، انقلاب را مدیون قشرهای زحمتکش از جمله کارگران دانست و گفت: خیلی‌ها در دوران مبارزات با جان و مال زحمت می‌کشیدند، اما اعتصاب کارگران صنعت نفت، ستون فقرات رژیم پهلوی را شکست.

وی در این مراسم که در آستانه روز جهانی کارگر و با حضور هیأت‌های اجرایی خانه کارگر شعب استان تهران، انجمن‌های اسلامی کارخانجات تهران و جمعی از اعضای اتحادیه زنان کارگر برگزار شده بود، با تبریک روز کارگر به این قشر زحمتکش، حضور آنها در مقاطع مختلف انقلاب را مؤثر دانست و گفت: در سال ۵۷ اعتصاب کارگران صدای انقلاب را به جهانیان رساند و پس از آن شاهد سرعت سقوط رژیم در درّه تاریخ بودیم.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر تصمیمات کارگشای امام(ره) در مقاطع مختلف، به تصمیم ایشان برای حل مشکل سوخت مردم در زمستان سرد ۱۳۵۷ و انتخاب هیأتی متشکل از نیروهای ملی و مذهبی اشاره کرد و با یادآوری جزئیات خاطرات خویش از سفر به پالایشگاه آبادان و سخنرانی خویش در جمع کارکنان، گفت: به اذعان اعضای هیأت، انتخاب یک روحانی در جمع هیأت حاکی از هوش و دقت‌نظر امام راحل بود، چون آنچه کارگران عصبانی را قانع کرد تا تولید برای تأمین سوخت داخلی را بپذیرند، ادبیات مذهبی و انقلابی و اعتماد به فردی روحانی در سخنرانی‌ها بود.

هاشمی در خصوص پرونده هسته‌ای به مراحل مختلف مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۵ در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: ایران تمایل و زمینه‌های مناسبی برای تعامل با جهان در جهت گسترش روابط و همکاری‌های دو جانبه دارد.

وی با «دست یافتنی» توصیف کردن تفاهم هسته‌ای، به سیاست‌های اصولی و اسلامی انقلاب و فتوای رهبری معظم انقلاب در حرام دانستن استفاده از بمب هسته‌ای اشاره کرد و گفت: حرف‌های یک مجتهد اسلامی در مقام رهبری یک جامعه متمدن، برای همه ما حجت است و غربی‌ها به جای القائات شیطانی صهیونیست‌ها، به سخنان انسانی مسؤولان ایران توجه نمایند.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش با محکومیت تداوم تجاوز هوایی عربستان به یمن، تحلیلی از موقعیت تاریخی و جغرافیایی و جایگاه مردم یمن در تاریخ اسلام ارائه کرد و گفت: عربستانی‌ها در آغاز کار دولت جدید، مسیر بدی را انتخاب کرده‌اند و روحیات مسلمانان را مخدوش کرده‌ و بذر کینه و دشمنی را در دل مردم یمن می‌کارند.


او در بخش پایانی سخنان خویش با تشکر از ابراز احساسات همیشگی کارگران نسبت به انقلاب اسلامی و مسؤولان آن، خطاب به مسؤولان کارگری در کشور گفت: قدر این گنج‌های رنج کشیده را بدانید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها