يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۲۱۶۶
زمان انتشار: ۰۵:۰۰     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
نام رونی کلمن به دلیل شهرت جهانی اگر چه کاذب و یا صادق، آن بر عهده مخاطب، اما هیاهو و جنجال زیادی در خوش‌اندام‌ترین مردان ایرانی بوجود آورد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، حدود سه ماه پیش بود که ما خبر ورود "رونی کلمن" به ایران را روی خروجی سایت باشگاه خبرنگاران منتشر کردیم.

پس از آن رسانه‌های زیادی در این باره نوشتند و اما بحث اصلی حضور کلمن در ایران از جایی آغاز شد که هدف از دعوت وی و چگونگی حضورش به همراه صندلی‌های گرانقیمت موضوع اصلی این میهمانی ایرانی شد.

ساعت 7 بعد از ظهر روز دوم اردیبهشت ماه جاری بود که رونی کلمن آمریکایی که قهرمانی 8 دوره مسابقات مستر المپیا را در کارنامه خود دارد برای برگزاری یک سمینار آموزشی وارد تهران شد. البته خبر ورود این ورزشکار پرافتخار به کشورمان جنجال های زیادی را به همراه داشت تا جایی که به این بهانه پای منتقدین عملکرد فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران به این موضوع باز شد.

این سمینار که قرار بود در روزهای سوم و چهارم اردیبهشت ماه جاری در دو بخش آقایان و خانم‌ها برگزار شود، به دلیل عدم دریافت مجوز‌های لازم از جمله مجوز محل برگزاری سمینار، توسط دست اندر کاران شرکت خصوصی طرف قرارداد قهرمان 8 دوره مستر المپیا، لغو شد.

سفر رونی کلمن به ایران مسائل زیادی را به همراه داشت که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

قهرمان 8 دوره مستر المپیا در برنامه ای تلویزیونی با ابراز خشنودی از سفر به ایران به این نکته اشاره کرد که بدنسازی در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد.

رونی کلمن ادامه داد: من برای به دست آوردن این مدال‌های ورزشی تلاش‌های زیادی کردم و خیلی وقت‌ها گرستگی کشیدم و تمام مدت هفته را بر روی تمرینی که انجام می‌دادم تمرکز می‌‌کردم.

قهرمان 8 دوره مستر المپیا ابراز داشت: برای دست یافتن به موفقیت در هر ورزشی باید عاشق آن ورزش بود و من نیز عاشقانه این ورزش را دوست داشتم و با وجود اینکه برای اداره پلیس کار می‌‌کردم تمرکز خودم را از دست ندادم و با اشتیاق به راهی که در پیش گرفته بودم ادامه می‌دادم و تمام این موارد سبب شد که به بالاترین جایگاه این ورزش برسم.

داستان

رونی کلمن ادامه داد: مهمترین نکته برای رسیدن به پیروزی دانش است و دانش قدرت ما است و من بسیار خوش شانس بودم که انسان‌‌های خوبی در این زمینه مرا همراهی می‌کردند.

قهرمان 8 دوره مسابقات مستر بیان کرد: به جوان‌ها سفارش می‌کنم به کاری که انجام می‌دهند باور داشته باشند زیرا خداوند برای هر نفر در زمین هدفی را برگزیده و شما باید آن هدف را  پیدا کرده و به واقعیت تبدیل کنید.

رونی کلمن در آخر به تمام ورزشکاران رشته‌های ورزشی پیرامون دوپینگ و استفاده از داروهای نیروزا هشدار داد.

** در بخش دوم این برنامه تلویزیونی یزدان راد قهرمان و پیشکسوت رشته بدنسازی که در گذشته نیز دبیر سابق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران بوده است به همراه بیت اله عباسپور از دیگر قهرمانان بدنسازی درباره آمدن قهرمان 8 دوره مستر المپیا به ایران به گفتگو پرداختند.

در ابتدا یزدان راد پیرامون حضور قهرمان 8 دوره مستر المپیا در ایران بیان داشت: رونی کلمن قهرمان افسانه‌ای بدنسازی جهان است و آرزوی هر بدنسازی است که به درجات وی دست پیدا کند.

دبیر سابق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران ادامه داد: در سال 1998، 1999 و 2000 در 3 کشور با وی در حدود 3-4 روز ملاقات داشتم و خیلی چیزها یاد گرفتم و زحمت زیادی در این ورزش کشیدند و به درجات بالای آماتوری و حرفه‌ای دست پیدا کردند و از این فرصت گرانبهای حضور وی در ایران می‌توانستیم خیلی بهتر در جهت پیشبرد اهداف بدنسازی بهره برداری کنیم.

یزدان راد درباره حواشی حضور قهرمان 8 دوره مسابقات مستر المپیا در کشورمان ابراز کرد:‌ موضوع اصلی رونی کلمن نیست زیرا همه با وی موافق هستند اما سیاستهای اصلی فدراسیون مشکل دارد یعنی شفاف نیست، نه با مردم و نه با رسانه و نه با قهرمانان.

پیشکسوت رشته بدنسازی ادامه داد: در این میان قهرمانان نادیده گرفته شدند و چند تا هنرپیشه که در سینما کار می‌کنند و به استناد برخی از سایتهای سینمایی نوشته‌اند" درآمد میلیونی خانم فلان از سفر رونی کلمن به ایران.

داستان

در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو بیت الله عباسپور بیان داشت: اینکه از این سیستم چه کسی بخواهد چقدر درآمد کسب کند فکر می کنم زیاد به این رسانه‌‌ها هم مربوط نباشد چون یک شرکت خصوصی این کار را انجام می‌دهد و تمام درآمدش هم به جیب آن شرکت خصوصی خواهد رفت و حالا اینکه بخواهد از چه کسانی برای تبلیغات بیشتر استفاده کند آن هم به خودشان مربوط می‌شود و اینکه من بخواهم در مورد اینکه این شرکت چرا می‌خواهد این کار را انجام دهد در جایی که فدراسیون هست و خود فدراسیون می‌توانست این کار را انجام دهد صحبت کنم، فایده ای ندارد، البته این شرکت را فدراسیون تأیید کرد که توانست این کار را انجام دهد.

قهرمان رشته بدنسازی ادامه داد: البته برنامه‌ریزی این کار دارای ایراد بود که باید به آن پرداخته شود تا برای آینده برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم، در واقع ما نتوانستیم از حضور کلمن در ایران استفاده کنیم و می‌توانستیم در این سیمنار‌ها از روشهایی که سبب موفقیت وی شد استفاده کنیم.

بیت اله عباسپور عنوان کرد: مورد دوم اینکه با آمدن این قهرمان بزرگ به ایران که برای بعضی از ما افسانه است همین مسابقات حرفه‌ای شکسته خواهد شد و برای نمونه خود من قبل از اینکه به مسابقات مستر المپیا راه پیدا کنم آرزو داشتم عکسهای این افراد را ببینم اما وقتی به این مسابقات راه پیدا کردم و روی صحنه مسابقه خنده‌ام گرفته بود، با خودم گفتم دنیا چقدر کوچک است که روزی آرزو داشتم با فیل هیث عکس بگیرم اما حالا با اینها در حال رقابت هستم.

در ادامه یزدان راد بیان داشت: برای رسیدن بدنسازی به این جایگاه ما دکترینی داشتیم که تعالی روح و سلامت جسم بود که آقای عباسپور خارج از این بخش نبوده‌اند.

دبیر سابق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران ادامه داد: در مصاحبه مطبوعاتی که روز 17 فروردین ماه در محل فدراسیون صورت گرفت 3 نفر از برگزار کنندگان این سمینار که ورزشی نبوده‌اند و برای رضای خدا نیز نبود و بدون حضور اعضای فدراسیون اعلام کرده‌اند که ما هر چه می کشیم از بی‌دانشی مربیان مان است در صورتی که اصلاً چنین چیزی درست نیست.

یزدان راد ادامه داد: ما هر چه در بدنسازی به دست آوردیم از دانش مربیان مان بوده، مربیانی که دوره مربیگری درجه 3 و درجه 2 و درجه 1 دیده‌اند، کسانی که لیسانس و فوق لیسانس و دکترای فیزیولوژی ورزشی داشتند.

دبیر سابق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران بیان داشت: اتفاقاً ما هر چه می‌کشیم از بی تدبیری فدراسیون در فروش حکم‌ها است، از مربیانی می‌کشیم که 600 دلار می‌فرستند فلان دفتر حکم مربیگری بین المللی با پیک موتوری به آدرس خانه آنها ارسال می‌شود، 600 دلار یعنی 2 میلیون تومان ،‌ اصلاً نرخ 2 میلیون تومان تثبیت شده، با یک فراخوان خود من یا شما همین الان توسط شبکه‌های اجتماعی یا SMS این کار قابل انجام است.

یزدان راد ادامه داد:‌ افرادی از شرق و غرب تهران متصل به فدراسیون و با اجازه فدراسیون حکم‌‌های WPBF و IFBB را به افرادی می‌فروشند و این که سبب بی‌دانشی می‌شود و در ادامه سبب ایجاد مشکل در باشگاه‌ها خواهد شد.

داستان

در بخش دیگری بیت اله عباسپور پیرامون هزینه عکس یادگاری ابراز داشت: عکس یادگاری آرزوی همه ما است، من یادم می‌آید روی سکوی مسابقات مستر المپیا داشتم با فیل هیث مسابقه می‌دادم ولی پشت سن از وی خواهش می‌کردم که اجازه دهند با هم عکس یادگاری بگیریم که این مسأله، عشق است. یا حتی در مورد آقای راد که خیلی‌ها در شهرستان آرزو دارند که ایشان سمینار برگزار کنند.

قهرمان رشته بدنسازی ادامه داد: مسئله بعدی اینکه وقتی یک شرکت خصوصی پایش در میان است ما دیگر دستمان بسته است و آن شرکت می‌خواهد درآمد کسب کند و اگر برایش درآمد نداشته باشد هیچ وقت این کار را نمی‌‌کند، یک تاجر دنبال سودش است و راد هم منظورش همین است که ما بیاییم با یک سیستمی این کار را انجام دهیم که هم قیمت‌ها دست خودمان باشد و هم اینکه دستمان باز باشد که بتوانیم قهرمان‌های بیشتری را وارد کشورمان کنیم که استفاده‌های بهتری ببریم، اما وقتی پای شرکت‌های خصوصی به میان می‌آید این مشکلات به وجود می‌آید که دست ما هم بسته است.

در ادامه یزدان راد بیان کرد: سرمربی تیم ملی که خودش چندین دوره قهرمان جهان بوده‌، نامه‌ای را با هماهنگی همین مسئول شرکت خصوصی تنظیم می‌‌کند برای پورعلی فرد و پورعلی فرد بلافاصله موافقت می‌کند و شرایط حضور وی را فراهم می‌کنند بطوریکه رئیس فدراسیون در مصاحبه مطبوعاتی که چندی پیش داشتند ابراز کردند که تمام شرایط را فراهم کرده‌ایم.

دبیر سابق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران ادامه داد: در این بین 110 الی 120 میلیون تومان طی سه فقره چک در بهمن ماه سال 1393 به فدراسیون داده شد که در همان زمان در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند و برای خود من هم بارها این پیام‌ها ارسال شد که حضور رونی کلمن در سه ماه آینده در ایران، بشتابید، به سرعت ، تا 25 اسفند بیشتر فرصت نیست، پکیج یک میلیون و هشتصد هزار تومانی.

یزدان‌راد بیان داشت: این رفتارها اصلا در شأن یک کشور اسلامی نیست.

وی ادامه داد: پکیج که اینها عنوان می‌کنند و من آن را بسته می‌نامم، حضور در صندلی اول، عکس یادگاری، تیشرت با امضا و اهدا گواهینامه با مهر رئیس فدراسیون، بعد به آنها گفتند بسته دوم شما چیست؟ گفتند بسته دوم یک میلیون و 800 هزار تومانی نیست و افراد دیگز دیگر می‌توانند 850 هزار تومان پرداخت کنند، حضور در صندلی ردیف دوم و سوم، عکس یادگاری، اهدای گواهینامه با امضای رئیس فدراسیون و کلمن. بسته سوم که بسته ‍C نام دارد 650 هزار تومان است که باید وسط سالن بنشینند، عکس یادگاری، تی‌شرت و گواهی‌نامه با مهر و امضای رئیس فدراسیون، بسته چهارم بسته 550 هزار تومانی، ردیف انتهایی، تی‌شرت، اهدای گواهینامه با مهر رئیس فدراسیون و رونی کلمن.

یزدان‌راد بیان داشت: اصلا چه معنی دارد جایگاه عقب‌‌تر و جلوتر نداریم، اینها برای صندلی جلو یک میلیون و 800 هزار تومان از بچه‌های مردم پول گرفته‌اند، فرزند خود من و بچه‌های باشگاه خودمان می‌گفتند ما می‌خواهیم شرکت کنیم ولی نمی‌توانیم.

دبیر سابق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران ادامه داد: یک میلیون و 800 هزار تومان و 550 هزار تومان برای یک امضاء.

یزدان‌راد ابراز کرد: آقای عباسپور درست بیان کردند در تمام کشورهای دنیا مانند آلمان، استرالیا، کانادا، انگلیس و جاهایی که رفتم، اینها را از نزدیک دیدم مانند رونی کلمن، شان ری، جی کاتلر که عکس گرفتن با اینها 5 الی 10 دلار بود یا 5 الی 10 یورو و حضورشان در این کشورها 10 هزار دلار بود و مربی تیم ملی با رونی کلمن در این باره به توافق 10  هزار دلاری رسیده بودند و 20 میلیون تومان هم هزینه اقامت رونی کلمن بود، متأسفانه به مردم دروغ گفتند، هم فدارسیون و هم این شرکت خصوصی اعلام کردند ما باید 150 هزار دلار به رونی کلمن پول بدهیم که از زمانی که انتقادها پیرامون این موضوع شروع شد تکذیب کردند.

داستان

وی ادامه داد: رونی کلمن اصلا انسان پولکی نیست و من ایشان را بارها و بارها در اندونزی، سنگاپور و دبی دیده بودم، 10 الی 15 هزار دلار هزینه برگزاری سمینار وی است اما اینجا بارها به مردم گفتند 150 هزار دلار به رونی کلمن باید بپردازیم که تا الان 700 الی 800 میلیون تومان از مردم پول گرفتند که مقداری از این پول‌ها دست اعضای فدراسیون است نه دست فدراسیون و اینها خرج بچه‌های تیم ملی نمی‌شود.

بچه‌های ما در اردوها گرفتار یک آب معدنی هستند، گرفتار پول بلیت سفر هستند، گرفتار یک اردو هستند، گرفتار پول هتل هستند، ولی این پول‌ها معلوم نیست چه می‌شود، البته خیلی مسائل این فدارسیون دارد و من بارها سال‌های گذشته گفته بودم که اینها صلاحیت رسیدگی و گرداندن این فدراسیون را ندارند و یک جایی رو می‌شود که هم اکنون یک مسأله کوچک به چالشی بزرگ تبدیل شد.

در ادامه بیت‌اله عباسپور بیان داشت: من از قبل در مورد قیمت‌گذاری‌ها نظرم را اعلام کرده بودم و همکاری هم با این شرکت خصوصی در این زمینه داشتم به خاطر اینکه تجربیاتی داشتم و با خصوصیات اخلاقی رونی کلمن آشنا بودم و از همان ابتدا می‌دانستم 10 هزار دلار هزینه می شود، حالا من نمی‌دانم کجا این 150 هزار دلار را اعلام کردند، شاید هم می‌خواستند بگویند 15 هزار دلار گفتند 150 هزار دلار و در کل من خودم با این سیستم موافق نبودم ولی اینکه شرکت بخواهد درآمد کسب کند موافق هستم، من هم اگر بخواهیم چنین کاری را انجام دهم اولین چیزی که به ذهنم می‌رسد می‌گم چه سودی برای من دارد، یا سود معنوی برای من باید داشته باشد یا سود مادی، یکی از اینها را نداشته باشد به درد من نمی‌خورد، سود معنوی آن این است که یک عده از آن استفاده می‌کنند که این جای خود، ولی اگر نتوانم هزینه‌ها را تأمین کنم آبروریزی می‌شود، یک برنامه ترتیب می‌دهم که بتوانم این هزینه‌ها را کسب کنم ولی درباره نحوه قیمت‌گذاری با من مشورت نکردند، اگر از من می‌پرسیدند می‌گفتم یک قیمت تعیین کنند، برای نمونه میانگین می‌گرفتیم، می‌گفتیم 800 هزار تومان تعیین می‌کنیم برای همه، حالا هر کس زودتر ثبت‌نام کرد صندلی جلو و هر کسی دیرتر ثبت‌نام کرد صندلی عقب، اما با تمام این موارد اینقدر جوانان ما به این آقای کلمن علاقه‌مند هستند که تا الان بالای 200 نفر ثبت‌نام کردند و خواستند هر طور شده ایشان را ببینند و عکس بگیرند.

یزدان‌راد در ادامه بیان داشت: ما می‌خواهیم بهترین گلزن جهان را بیاوریم ایران می‌بینیم که خود علی دایی است، در کشتی حمید سوریان و در وزنه‌برداری بهداد سلیمی است. پس مادر همه رشته‌های ورزشی بالاترین‌ها را داریم، در بدنسازی بالاترین آقای عباسپور و آقای تبریزی هستند و ما در ایران بیشتر از 20 نفر قهرمان جهان داریم، البته رونی کلمن یک استثنا است و به نوعی همه‌ ما آرزو داشتیم وی را روزی ببینیم که فرد زحمت‌کشی در این ورزش بوده و بدنسازی را به جایگاه والایی رسانده اما 150 هزار دلار قرارداد رونی کلمن نبوده، 10 هزار دلار بوده و در این بین افرادی دنبال رضای خدا و از این دست نیستند، دنبال سودآوری هستند،

وی ادامه داد: مسئولین کمیته آموزش اعلام کردند ما نادیده گرفته شدیم. دبیر سابق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران بیان کرد: شب عید پاول و رافائل را آوردند ایران و از هر نفر یک میلیون و صدهزار تومان دریافت کردند، طی دو روز این موضوع را بیان کردیم ولی کسی توجه نکرد، آنجا هم میلیاردی گرفتند، فدراسیون ما دیگر به میلیون قانع نیست، البته درست است که فدراسیون بر اساس سیاست‌های وزرات ورزش باید درآمدزایی کند اما تنها از طریق جذب اسپانسر.

یزدان‌راد، ادامه داد: تنها وظایف فدراسیون کشف استعدادها، آموزش آنها و تشکیل تیم‌های ملی است، بقیه موارد برعهده وزارت ورزش و جوانان است، فدراسیون همین چند کار را که برعهده دارد به درستی انجام نمی‌دهد و آنها را به بخش خصوصی واگذار کرده، بخش خصوصی که ورزشکار هم نیستند، اهالی سینما هستند که آمدند در بخش ما. مشکل ما همین است، طرف چلوکبابی رو تعطیل می‌کند و باشگاه تأسیس می‌کند! بعد به آنها گفته می‌شود حکم از کجا آورده‌ای، اعلام می‌کنند 600 دلار دادیم فلان دفتر در شرق تهران!

دبیر سابق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران ابراز کرد: مشکل ما باشگاه‌ها هستند، مشکلی بابت کلاس‌های درجه 3 و درجه 2 نداریم، دانشکده‌های تربیت‌بدنی نیز در چند سال اخیر همه ورزشکاران ما را تحصیل کرده با آوزده اند.

وی ادامه داد: آقای پورعلی فرد به هیچ عنوان پاسخ‌گونیستند و به تنهایی تصمیم می‌گیرند و در این باره هیئت رئیسه در جریان نبودند، کارشناس خبره فدراسیون در جریان نبوده، نایب رئیس ناراضی، دبیر ناراضی، دبیر فدراسیون بیایید و مثل من اعتراض‌شان را علنی مطرح کنید، چرا درگوشی اعلام می‌کنید؟!

و اما رونی کلمن آمد، رونی با روناک آمد، رونی رفت و ما هنوز نمی‌دانیم عایدی حضور رونی کلمن در ایران چه بود؟

قضاوت این آمد و شد را به مخاطبان گرامی می‌سپاریم اما ما رسالت خبری را در این باب به انجام رساندیم و امیدواریم در آینده شاهد نوآوری در بحث دعوت از مشاهیر جهان باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها