يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۲۲۱۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در جلسه علنی مجلس به بی‌اساس بودن ادعای پول‌های کثیف اعتراف و رسماً عذرخواهی کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از وطن امروز/ بهزاد مهرکش:  روز گذشته عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور براساس برنامه از پیش اعلام شده در مجلس شورای اسلامی حضور یافت تا نسبت به ادعای جنجالی‌اش مبنی بر ورود پول‌های کثیف در انتخابات توضیح دهد. به گزارش «وطن‌امروز»، رحمانی‌فضلی دیروز در یک فضای کاملا باز در صحن علنی مجلس اجازه یافت هر آنچه راجع به پول‌های کثیف می‌داند بگوید؛ موضوعی که مجلسی‌ها نیز بارها بر آن تاکید کرده بودند و خواستار ارائه گزارش شفاف از سوی وزیر کشور در این زمینه شدند. به همین خاطر اهالی بهارستان در ششمین روز اردیبهشت، صحن علنی مجلس را آماده کردند تا وزیر کشور توضیح دهد منشأ ادعای جنجالی او درباره ورود پول‌های کثیف به انتخابات ایران چیست و اطلاعات بیشتری در این‌باره به نمایندگان مردم بدهد. علنی بودن این جلسه نیز از آن جهت قابل تامل بود که مجلسی‌ها بر این اعتقاد بودند مردم باید با واقعیات مربوط به این ادعا آشنا شوند و در این‌باره موضوعی از آنها پنهان نماند. با این حال اما آنچه دیروز در صحن علنی مجلس اتفاق افتاد؛ یک رسوایی بی‌سابقه بود! رحمانی‌فضلی نه‌تنها حتی یک برگ سند یا گزاره اثباتی برای ادعای خود نیاورد بلکه رسما به خاطر این دروغ از نمایندگان مجلس عذرخواهی کرد.  دوم اسفند سال گذشته بود که وزیر کشور در جمع فرماندهان مبارزه با موادمخدر سراسر کشور گفت: «باید توجه داشت که بی‌شک بخشی از پول کثیف قاچاق مواد مخدر در حوزه سیاست، انتخابات و انتقال قدرت سیاسی در کشور وارد می‌شود».



از همان زمان طرح این اظهارنظر، رسانه‌های اصلاح‌طلب و حامی دولت به بزرگنمایی این موضوع پرداخته و در یک رویه منظم و پیوسته موضوع پول‌های کثیف را به تیتر نخست  و برجسته تبدیل کردند. موضوع به تیتر یک رسانه‌های مخالف و معاند نظام هم تبدیل شد و آنها تا مدت‌ها روی این موضوع مانور می‌دادند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در همان موقع خواستار توضیحات وزیر کشور و ارائه سند در رابطه با ورود پول‌های کثیف به فضای انتخابات کشور شدند. حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، عضو هیات‌رئیسه مجلس همان موقع اعلام کرد: اگر دولت مستنداتی در خصوص وجود پول‌های کثیف در عرصه انتخابات و سیاست دارد به مجلس ارائه کند و حتی لایحه‌ای را درباره مقابله و مبارزه با این موضوع تهیه و به مجلس بیاورد. عدم موضع مناسب از سوی وزیر کشور درباره این جنجال رسانه‌ای هم باعث شد تا روایت جریان رسانه‌ای حامی دولت در کنار سخنان وزیر کشور به عنوان روایت رسمی دولت درباره پول‌های کثیف تثبیت شود. سرانجام و با گذشت 2 ماه از این ماجرا، وزیر کشور در مجلس حضور یافت اما نه‌تنها سندی برای ادعای نقل شده از سوی خود و رسانه‌های حامی دولت نداشت بلکه با یک عذرخواهی و یک خداحافظی مجلس را ترک کرد!! این سرانجام یک ادعای جنجالی بود که حتی برخی حامیان دولت مدعی بودند آن را یکی از محورهای فعالیت‌های انتخاباتی خود برای تغییر ترکیب مجلس آینده قرار خواهند داد. ادعای جریان اصلاح‌طلب این‌بار نیز در بازی کثیف با ادعای پول‌های کثیف حکم موش زاییدن کوه بود؛ همان ادعایی که چند ماه پیش در پی پرونده بورسیه‌ها نیز با چراغ سبز دولت و جریان‌سازی اصلاح‌طلبان صورت گرفت.

 ادعای پول‌های کثیف آنقدر مهم بود که حتی حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی روز گذشته را بر عهده داشت بر اصل شفاف‌سازی تاکید کرد و خواستار ارائه اسناد و گزارش‌های شفاف و مستند از سوی وزیر کشور راجع به ادعاهای مرتبط با پول‌های کثیف شد. وزیر کشور شروع به سخنرانی کرد. از همه چیز گفت جز آنچه به خاطرش به مجلس دعوت شده بود. رحمانی‌فضلی نهایتا در پی اصرار مکرر نمایندگان مبنی بر ورود پول‌های کثیف به انتخابات گفت چطور انتظار دارید درباره اتفاقی که صورت نگرفته توضیحاتی ارائه دهم؟ همین سخن کافی بود تا وزیر کشور علاوه بر عذرخواهی از نمایندگان، از تمام مردم کشور نیز به خاطر ایجاد این جنگ روانی که تنها به سلامت نظام انتخاباتی کشور لطمه وارد می‌کرد عذرخواهی کند.  به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی صبح دیروز در نشست علنی پارلمان با اشاره به حضور وزیر کشور در صحن علنی مجلس برای توضیح درباره اظهاراتش درباره ورود پول‌های کثیف به انتخابات، گفت: همان‌گونه که استحضار دارید در برخی رسانه‌ها و مصاحبه‌ها مطالبی از سوی وزیر کشور مطرح شد که از آن اینگونه برداشت شد که پول‌های کثیف در برخی حوزه‌های اقتصاد و برخی عرصه‌های سیاسی ایفای نقش داشته است. وزیر کشور در ادامه جلسه علنی دیروز، طی 12 دقیقه نخست سخنان خود به موضوعات مختلفی از جمله عملکرد رسانه‌ها در انعکاس سخنانش در این باره پرداخت و سپس توضیحاتی درباره پولشویی و وجود پول‌های کثیف در برخی کشورها از جمله آمریکا ارائه داد.

 این سخنان وزیر کشور، مورد انتقاد نمایندگان مجلس قرار گرفت و نمایندگان مجلس نسبت به این مساله اعتراض کردند که چرا وزیر کشور به‌صورت شفاف در مورد گفته‌های خود پاسخگو نیست. این اعتراض نمایندگان باعث قطع سخنان وزیر کشور شد و حجت‌الاسلام ابو‌ترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس نیز برای آرام کردن جو مجلس، طی سخنانی خطاب به وزیر کشور خواست درباره اصل موضوع صحبت کند.  رحمانی‌فضلی در ادامه سخنان خود با اشاره به اظهارات پیشین خود درباره پول‌های کثیف یادآور شد: بنده برای نخستین بار در تاریخ 2 اسفند 93 در جمع فرماندهان مبارزه با موادمخدر سراسر کشور سخنرانی داشتم. در آن سخنرانی روی آثار و عواقب قاچاق و درآمدهای ناشی از قاچاق صحبت و آثار امنیتی این مساله را مطرح کردم.  وی بیان کرد: موضوع ورود پول‌های کثیف به کشور در همان روز از سوی رسانه‌های مختلف به گونه‌ای مطرح شد که هم ناقص، هم جهت‌دار و هم تحریف شده بود و متاسفانه برخی رسانه‌ها با اهداف سیاسی اظهارات بنده را تحریف کرده و طور دیگری منعکس کردند. رحمانی‌فضلی با انتقاد مجدد از رسانه‌هایی که به گفته او اظهاراتش را با اهداف سیاسی منعکس کردند، گفت: برخی از رسانه‌ها این موضوع مهم کشور را بر عرصه رقابت‌های سیاسی، تحلیل‌های گروهی و با توجه به مصالح و منافع خود از آن استفاده و تحلیل کردند.

رحمانی‌فضلی در خاتمه اظهاراتش با تاکید بر تحریف سخنانش درباره پول‌های کثیف،گفت: به بنده پیشنهاد می‌کنند بگویید اگر از صحبت‌های من به دلیل انعکاس بد در نشریات و مطبوعات سوءبرداشت شده عذرخواهی می‌کنم که من از طرف آنها عذرخواهی می‌کنم. نمایندگان مجلس بعد از اظهارات مقدماتی وزیر کشور به وی اعتراض کرده و خواستار ارائه مصداق ورود پول‌های کثیف به انتخابات شدند که رحمانی‌فضلی گفت: چرا از من انتظار دارید درباره چیزی که طرح شده و به وقوع نپیوسته صحبت کنم و بگویم پول کثیف وارد انتخابات شده است؟ من چنین چیزی نگفته‌ام و برخی رسانه‌های داخلی و خارجی با اهداف سیاسی آن را تحریف کردند. بعد از پایان اظهارات رحمانی‌فضلی و هنگامی که وی از جایگاه سخنرانی پایین آمد بیش از یکصد نماینده دور وی حلقه‌زده و خواستار ارائه اظهارات شفاف و مصداقی درباره ورود پول‌های کثیف به انتخابات شدند که در این بین درگیری لفظی کوتاهی نیز بین حسینیان و رحمانی‌فضلی شکل گرفت که با میانجیگری نمایندگان و معاونان وزیر کشور به پایان رسید و وزیر جلسه علنی را ترک کرد. به هر حال آنچه دیروز در بهارستان رخ داد، یک آبروریزی تمام‌عیار برای دولت بود! ادعایی که وزیر کشور مطرح کرد و حامیان دولت و ضدانقلاب بر آن سوار شدند و دیگران را به آن متهم کردند، با یک جلسه علنی مجلس که تقریبا شبیه به یک محاکمه علنی بود؛ به راحتی رسوا شد. این رسوایی قطعا برای دولتی‌ها منجر به مخدوش شدن دوباره اعتماد عمومی می‌شود و البته قطعا اعتبار این افراد نیز در میان مردم مخدوش شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها