أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۲۲۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايرنا/ کنسول افتخاري ايران در نپال با بيان اينکه سه کوهنورد ايراني حاضر در نپال سالم هستند، گفت که هم اکنون آنان در حال امداد رساني در يکي از کمپ هاي اورست هستند.
«نارش شرسا» گفت: خوشبختانه آسيبي در اثر وقوع زلزله روز شنبه گذشته و همچنين پس لرزه هاي پس از آن، به کوهنوردان ايراني وارد نشده است.
در اثر وقوع بهمن ناشي از زمين لرزه 7.9 ريشتري در کوه اورست، 22 نفر کشته، 50 نفر زخمي و 217 نفر مفقود شدند.
کوه اورست با نام نپالي «ساگارماتا» به معني سر آسمان و نام تبتي «کومولانگما» بلندترين کوه کره زمين است. ارتفاع قله آن از سطح دريا معادل هشت هزار و ۸۴۸ متر است.
اين کوه در رشته کوه هاي هيماليا در مرز منطقه «ساگارماتا» نپال و تبت در کشور چين قرار گرفته است.
قله اورست توجه بسياري از کوهنوردان در همه رده ها را جلب کرده است. از کوهنوردان حرفه اي و مجرب تا کوهنوردان مبتدي که مايل به پرداخت مبالغ قابل توجهي هستند تا توسط کوهنوردان حرفه اي راهنمايي شوند و صعودي کامل و موفقيت آميز را تجربه کنند.
کوهنوردان منبع کسب درآمد توريستي قابل توجهي براي کشور نپال هستند. دولت اين کشور همه کوهنوردان را ملزم به پرداخت مبلغ زيادي براي دريافت جواز صعود مي کند که اين مبلغ چيزي در حدود ۲۵ هزار دلار آمريکا به ازاي هر نفر است.
رسانه ها و مراکز مختلف، بزرگي اين زمين لرزه را از 7،5 تا 8،1 ريشتر برآورد کرده اند.
کنسول افتخاري ايران در نپال با بيان اينکه تاکنون با تلاش هاي صورت گرفته تنها حدود نيمي از افرادي که در زير آوار مدفون شده اند نجات يافته اند، افزود: در صورتي که به سرعت اقدام به امداد رساني نشود، تعداد تلفات اين زمين لرزه افزايش مي يابد.
وي کمبود تجهيزات امدادي را از مهمترين مشکلات امدادگران عنوان کرد و اظهار داشت: کمبود وسايل برش باعث شده است که عمليات آواربرداري با کندي صورت گيرد.
شرسا، کمبود دارو، وسايل پزشکي، چادر، مواد غذايي و آب آشاميدني را از نيازهاي ضروري مردم نپال عنوان کرد و بر تامين اين نيازها تاکيد کرد.
وي افزود: با وجود گذشت چند روز از وقوع زمين لرزه همچنان برق، تلفن و شبکه آب رساني کاتماندو پايتخت نپال قطع است.
کنسول افتخاري ايران گفت که بيمارستان ها مملو از مجروحان زمين لرزه است و جايي براي پذيرش افراد جديد حتي در راهروها ي مراکز درماني وجود ندارد.
بر اساس گزارش هاي رسمي، زمين لرزه روز شنبه نپال تاکنون بيش از سه هزار و 400 کشته و بيش از شش هزار مجروح به جاي گذاشته است.
اين زمين لرزه پس از زمين لرزه سال 1934 با هشت هزار و 500 کشته بزرگترين زمين لرزه در 80 سال گذشته بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها