أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۲۲۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس/ منابع خبري لبنان از دخالت شخصي سفير عربستان در بيروت به منظور کاهش دامنه اختلافات داخلي جريان «المستقبل» خبر دادند.

«علي عواض العسيري» سفير عربستان سعودي در بيروت به دخالت آشکار در امور داخلي کشور ميزبانش معروف شده است، اخيرا به منظور جلوگيري از فروپاشي جريان «المستقبل» گروه متحد رياض، رسما دخالت کرده است.
به گزارش روزنامه «الديار»،‌ العسيري طي چند ساعت با شماري از رهبران برجسته جريان المستقبل از جمله «سعد حريري» رئيس اين گروه سياسي تماس برقرار کرده و جلوگيري از تشديد اختلافات داخلي اين جريان را خواستار شده است.
بر اساس اين گزارش، سفير عربستان در بيروت نقش برجسته‌اي در اعلام مواضع حمايتي «فؤاد سنيوره» نخست وزير اسبق لبنان و يکي از رهبران جريان المستقبل، از «نهاد المشنوق» وزير کشور داشته است. المشنوق به عنوان يکي از رهبران برجسته جريان المستقبل اخيرا مورد حملات لفظي برخي ديگر از هم حزبي‌هايش شده بود.
روز گذشته يک منبع مطلع در جريان المستقبل لبنان با اشاره به ايجاد چند دستگي در اين جريان سياسي، تاکيد کرد که در مقابل گروهي که «نهاد المشنوق» وزير کشور را آماج حملات خود قرار دادند، گروه ديگري به دفاع از وي پرداختند.
اين منبع آگاه دامنه اختلافات فعلي در جريان المستقبل را بي‌سابقه خواند و تاکيد کرد: اختلافات از خطوط قرمز عبور کرده و وحدت اين جريان سياسي را با تهديد مواجه مي‌کند. هم اکنون نشانه‌هاي از هم پاشيدگي (در جريان المستقبل) به چشم مي‌خورند.
بر اساس اين گزارش، حمله عليه المشنوق از سوي همکارانش از مناطق شمالي لبنان از جمله «اشرف ريفي» وزير کشور و «عبداللطيف کباره» و «خالد ظاهر» آغاز شده و حمايت‌هاي «فؤاد سنيوره» نخست وزير اسبق، «رشيد درباس» وزير امور اجتماعي، «فريد مکاري» و «هادي حبيش» نتوانسته از شدت آن بکاهد.
اين منبع مطلع اختلافات قديمي بين المشنوق و اشريفي را يکي از علت‌هاي اصلي اين اختلافات خواند و هشدار داد که در صورت عدم رسيدگي به اين اختلافات احتمال تجزيه و جدا شدن برخي شخصيت‌ها از اين جريان وجود دارد.
برخي‌ از شخصيت‌هاي جريان المستقبل با اشاره به اعتماد سعد حريري رئيس اين جريان به نهاد المشنوق و انتخاب وي به عنوان نماينده حريري در گفت‌وگو با حزب الله، معتقدند که چنين اموري در سايه عدم حضور حريري در داخل کشور، شانس رسيدن المشنوق به نخست وزيري را افزايش مي‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها