يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۲۲۳۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
رسانه های نیجریه روز یکشنبه اعلام کردند «بوکو حرام» نام خود را به «استان غرب آفریقای دولت اسلامی (ایسواپ)» تغییر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،روزنامه «ایندیپندنت» نیجریه در گزارشی در این باره نوشت نخستین اخبار درباره تغییر نام این گروه روز جمعه در برخی رسانه های نیجریه منتشر شد.

بوکو حرام در سال ۲۰۰۲ پایه گذاری شد. این گروه در تاریخ ۱۳ ماه مارس سرسپردگی خود را به داعش اعلام کرد و خود را «شاخه ای از خلافت در غرب آفریقا» خواند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، بوکو حرام عملیات نظامی خود را در نیجریه در سال ۲۰۰۹ آغاز کرد تا قوانین اسلامی را در این کشور به اجرا بگذارد. این گروه که به کشتارهای جمعی و آدم ربایی بدنام شده است، در حال حاضر در مناطق مرزی چهار کشور نیجریه، نیجر، چاد و کامرون فعالیت می کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها