يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۲۲۴۵
زمان انتشار: ۱۶:۳۳     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
گزارشی از حضور اتوبوسی اعضای یک خانواده در وزارت نفت:
او یکی از اعضای شورای 5 نفره زنگنه برای فروش نفت است. شورایی که عملیات فروش نفت را بر عهده دارد و نیز برخی "تخفیفات" در قراردادهای بزرگ فروش نفت نیز از جمله اختیارات آن است. اما موضوع دیگر درباره اصغر هندی که نقش او برای بیژن زنگنه را ملموس تر می کند؛ آن است که او وکیل تام الاختیار زنگنه در ماجرای پرونده کرسنت است.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، با وجود نظارت های ویژه برای مقابله با رانت خواری در بنگاه های تجاری و اقتصادی اما همچنان خبرهایی از تداوم و تشدید معضلاتی به گوش می رسد. به عنوان مثال در هزارتوی وزارت نفت باز هم اخباری مبنی بر انتصابات فامیلی در سطوح عالی مدیریتی این وزارتخانه درز کرده است.

شنیده های خبرنگار 598 حاکی از آن است که برخی از اعضای خانواده اقای اصغر هندی، مشاور حقوقی و بین الملل بیژن زنگنه، وزیر نفت در برخی سمت های مهم مدیریتی وزارت نفت بکار گمارده شده اند.

اصغر هندی مشاور حقوقی و بین الملل وزارت نفت است. او یکی از اعضای شورای 5 نفره زنگنه برای فروش نفت است. شورایی که عملیات فروش نفت را بر عهده دارد و نیز برخی "تخفیفات" در قراردادهای بزرگ فروش نفت نیز از جمله اختیارات آن است. اما موضوع دیگر درباره اصغر هندی که نقش او برای بیژن زنگنه را ملموس تر می کند؛ آن است که او وکیل تام الاختیار زنگنه در ماجرای پرونده کرسنت است.

اما آنچه این روزها در میان برخی مدیران نفتی موجب دغدغه و نارضایتی شده، انتصاب برخی اعضای خانواده اصغر هندی در مدیریت های حساس وزارت نفت است. به گونه ای که خبر انتصاب صالح هندی، برادرزاده اصغر هندی در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تعجب مدیران باسابقه نفتی را موجب شده است. صالح هندی با حکم سلبعلی کریمی به عنوان سرپرست مدیریت برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران منصوب شد. سلبعلی کریمی در حالی برادرزاده اصغر هندی را سرپرست شرکت نفت مناطق مرکزی کرده است که نامبرده سوابق مدیریتی کلانی در حوزه نفت نداشته است.


نکته قابل تاملی این است که همین نبود سابقه و تجربه مدیریت نفتی باعث شده بود برخی مدیران ارشد نفتی از حضور صالح هندی در مجموعه تحت مدیریت خود ممانعت بعمل آورند به گونه ای که درحالیکه تلاش می شد برادرزاده اصغر هندی به عنوان عضو هیات مدیره شرکت پتروپارس منصوب شود؛ با مخالفت مدیران شرکت پتروپارس این انتصاب صورت نگرفت. با این حال سلبعلی کریمی، برادرزاده اصغر هندی را به عنوان سرپرست مدیریت برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی منصوب کرد!

اما انتصاب دیگر، مربوط به پسر اصغر هندی است. پسر مشاور حقوقی بیژن زنگنه اکنون مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی نفت است. این صندوق که در کنار پیگیری امورات خانواده نفت و بویژه کارکنان بازنشسته نفتی، یک مجموعه بسیار بزرگ سرمایه گذاری است؛ شرکت های فراوانی را در زیر مجموعه خود دارد که این شرکت ها هر کدام دارایی ها و سرمایه کلانی در اختیار دارند.

به همین خاطر انتخاب مدیران و بخصوص انتخاب اعضای هیات مدیره هر کدام از این شرکت ها برای مدیران ارشد بسیار مهم است. حضور فرزند اصغر هندی، مشاور حقوقی بیژن زنگنه و از اعضای شورای فروش نفت به عنوان مشاور مدیرعامل این صندوق نیز در میان اهالی نفت، معنای مشخصی داشته است.

به هر حال آنچه از شواهد مشخص است حضور اتوبوسی برخی خانواده ها در وزارت نفت موجب نگرانی مدیران باسابقه این صنعت شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها