أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۲۲۴۶
زمان انتشار: ۲۱:۰۹     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

به گزارش پایگاه 598 به نقل از قاصد نیوز: همزمان با ایام انتخابات سال ۱۳۹۲ موسسه جوانان آستان قدس رضوی در اقدامی نمادین نامه امام رضا(علیه السلام) به عبدالعظیم حسنی را در قالب میثاق نامه ای به میان کاندیداهای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری برد و آنان نیز این میثاق نامه را امضا نمودند.
 
در نامه امام رضا(علیه السلام) به جناب عبدالعظیم حسنی میخوانیم:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

ای عبدالعظیم! از سوی من به یارانم سلام برسان و به ایشان بگو شیطان را به خود راه ندهند و به آنان فرمان ده به راستی در گفتار و ادای امانت و آنها را فرمان ده در آنچه به کارشان نمی آید خاموشی ورزند و ستیزه جویی را کنار نهند و به یکدیگر روی آورند و به دیدار هم روند که موجب نزدیک شدن به من است.
 
و به در افتادن با یکدیگر خود را مشغول نسازند که من با خود عهد کرده ام هرکه چنین کند و یاری از یاران مرا به خشم آورد از خدا بخواهم در دنیا سخت ترین عذاب را به او رساند و در آخرت در شمار زیانکاران باشد.
 
و ایشان را آگاه ساز که خدای نیکوکار، آن ها را خواهد بخشید و از بدکارشان درخواهد گذشت مرگ کسی که به خدا شرک ورزیده یا دوستی از دوستان مرا بیازارد یا بدخواهی او را بدل گیرد که اگر چنین کند خدای او را نبخشاید تا از این اندیشه بد باز نگردد. اگر بازگشت چه بهتر و گرنه روح ایمان از دلش رخت بربندد و از ولایت من بیرون رود و او را از ولایت ما بهره ای نخواهد بود و از این سرنوشت بد به خدا پناه می برم.
بحارالانوار ، جلد ۷۱

 

 

امضای میثاق نامه رضوی توسط حجت الاسلام حسن روحانی در مشهد ( خرداد ۱۳۹۲)

نامه عبدالعظیم حسنی حسن روحانی

نامه عبدالعظیم حسنی

حسن روحانی

 

نامه عبدالعظیم حسنی حسن روحانی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها