أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۱۲۲۸۲
زمان انتشار: ۰۸:۱۹     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
نماینده مردم رزن در مجلس گفت: اجرای طرح استانی شدن انتخابات باعث فاصله بین نمایندگان و مردم می‌شود و مجلس نیز با این طرح طبقاتی خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598، عطاءلله سلطانی‌صبور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با تأکید بر اینکه با طرح استانی شدن انتخابات مخالف است، اظهار کرد: این طرح در مجلس پنجم مطرح شد و به دلیل عدم استقبال نمایندگان، دوباره در مجلس هفتم طرح شد که باز هم مورد اقبال قرار نگرفت.

وی با اشاره به اینکه این طرح کامل و دقیق نیست، عنوان کرد: برخی از نمایندگان مراجعات بسیار شهروندان حوزه انتخابیه و سرکشی به روستاهای مختلف را مانع انجام وظیفه اصلی قانونگذاری می‌دانند و به همین دلیل از استانی شدن انتخابات حمایت می‌کنند.
سلطانی‌صبور با تاکید بر اینکه مراجعات متعدد موجب درگیر شدن نماینده در امور اجرایی می‌شود، تصریح کرد: این مطلب درست است اما چاره رفع آن استانی شدن انتخابات نیست.
وی با بیان اینکه با استانی شدن انتخابات، نه تنها انتظارات بالا می‌رود که مشکلات نیز حادتر خواهد شد ادامه داد: باید چاره‌ای اندیشید تا نماینده به وظیفه ذاتی خود مبنی بر قانونگذاری و نظارت بپردازد که البته راهکار این مهم استانی شدن انتخابات نیست.

وی بزرگترین داشته نظام جمهوری اسلامی ایران را مردمی بودن آن عنوان کرد و افزود: با استانی شدن انتخابات، ارتباط نمایندگان با مردم کم می‌شود و این موضوع به مردمی بودن نظام لطمه می‌زند.
سلطانی‌صبور تاکید کرد: از سوی دیگر با اجرای این طرح، پیگیری امور مردم توسط نمایندگان به چالش کشیده خواهد شد.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح استانی شدن انتخابات، مجلس طبقاتی می‌شود، افزود: از سوی دیگر نخبگان شهرستانی از ورود به مجلس بازخواهند ماند.

نماینده مردم رزن در مجلس با بیان اینکه در طرح استانی شدن انتخابات مجلس، افراد نخبه گمنام راه به جایی نخواهند برد و این اتفاق خلاف عدالت است اضافه کرد: همچنین افرادی که با دست‌ پاک وارد میدان شده‌اند قدرت رقابت نخواهند داشت و هزینه انتخابات و تبلیغات نیز بالا خواهد بود.
سلطانی‌صبور خاطرنشان کرد: البته طرح استانی شدن انتخابات با وجود احزاب قوی در کشور روند درستی را طی می‌کرد اما در حال حاضر این طرح مناسب نیست. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها