أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۲۲۹۲
زمان انتشار: ۰۸:۳۳     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
دکتر محمد کی‌پور اپتومتریست گفت: ناخنک زایده غیرطبیعی است که به رنگ ارغوانی است که در سطح چشم رشد می‌کند و ممکن است حالت پیش رونده داشته باشد. علاوه بر آن ناخنک در افراد میانسال که مدت زمان زیادی در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، شایع‌تر می‌باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر کی‌پور ناخنک را زاییده‌ای غیرطبیعی دانست.

دکتر محمد کی‌پور اپتومتریست گفت: ناخنک زایده غیرطبیعی است که به رنگ ارغوانی است که در سطح چشم رشد می‌کند و ممکن است حالت پیش رونده داشته باشد. علاوه بر آن ناخنک در افراد میانسال که مدت زمان زیادی در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، شایع‌تر می‌باشد.

وی افزود: در کودکان و نوجوانان نیز این امر مشاهده می‌گردد به خصوص در افرادی که در مدت‌های طولانی در محیط‌های خارج از منزل و در معرض نور خورشید از عینک آفتابی استاندارد استفاده نمی‌کنند.

کی‌پور گفت: اشعه فرابنفش خورشید از عوامل ایجاد ناخنک به شمار می‌رود، لذا استفاده از عینک آفتابی استاندارد و کلا‌های لبه‌دار، چشم را تا حد زیادی در برابر اشعه فرابنفش محافظت نموده و امکان ابتلا به ناخنک را کاهش می‌دهد، همچنین ناخنک در مواردی همراه با احساس جسم خارجی در بیمار است و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا گرد و غبار ممکن است ناخنک به وضعیت متورم و ملتهب متمایل شده و به تحریک و قرمزی چشم منجر می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: معمولاً راهبرد درمانی ناخنک بر اساس وضعیت ضایعه و میزان شدت و علائم بارز در مبتلایان اتخاذ می‌شود، استفاده از عینک‌های آفتابی استاندارد در پیش‌گیری و کاهش علائم ناخنک توصیه می‌شود و تجویز اشک مصنوعی برای کاهش احساس جسم خارجی در چشم صورت می‌پذیرد و کاربرد قطره‌های ضدالتهابی نیز برای کاستن از التهاب و تورم احتمالی در ناخنک رایج می‌باشد و در مواردی که ناخنک به ایجاد اختلال در دید فرد منجر شود و یا پلک زدن و استفاده از لنزهای تماسی را در فرد دشوار سازد، به جراحی مبادرت می‌شود.

وی در پایان گفت: متأسفانه امکان ایجاد مجدد ناخنک بعد از جراحی وجود دارد و برای اجتناب از این وضعیت، تدابیر ویژه‌ای در حین جراحی لحاظ می‌گردد و قسمتی از بافت سطح چشم به محل ضایعه پیوند داده می‌شود، ممکن است برداشتن ناخنک به ایجاد آستیگماتیسم در افراد منجر گردد، بنابراین در تصمیم برای جراحی باید محتاطانه و با شواهد کافی اقدام کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها