امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۱۲۳۰۳
زمان انتشار: ۰۸:۴۹     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، جاش ارنست سخنگوي کاخ سفيد در نشست خبري مدعي شد: مي دانيم که ايران نيرويي بي ثبات کننده در يکي از بي ثبات ترين مناطق دنياست.

ارنست ضمن اشاره دوباره به بازداشت شماري از شهروندان آمريکايي در ايران و لزوم آزادي اين افراد، درباره برنامه هسته اي ايران و اختلاف هاي آمريکا با ايران گفت حقيقت اين است که ايرانيان براساس توافقنامه موقت، ايجاد محدوديت در برخي از ابعاد برنامه اتمي خود را پذيرفته اند و در برخي موارد حتي آن را پس زده اند و در ازاي آن، برخي از تخفيف هاي محدود در تحريم ها به آنان داده شده است. اين توافقي است که با حمايت گسترده جامعه جهاني روبروست.

وي ادامه داد به سبب موفقيتي که اين توافق در محدود کردن برنامه اتمي ايران و جلوگيري از رسيدن آنان به سلاح اتمي داشت، رئيس جمهور باور دارد که مي توان فراتر از آن نيز گام برداشت و مي توانيم ايرانيان را قانع کنيم که به صورت داوطلبانه، گام هاي بيشتري براي محدوديت هر چه بيشتر برنامه اتمي خودشان بردارند تا در آينده اي قابل پيش بيني، همه راه هاي رسيدن آنان به بمب اتمي مسدود شود.

سخنگوي کاخ سفيد افزود: موضوع، فقط بازداشت ناعادلانه اين آمريکايي ها نيست که مايه نگراني از رفتار ايران مي شود. مي دانيم که ايران به حمايت خود از گروه هاي تروريستي در سراسر دنيا ادامه مي دهد، همچنان نيرويي بي ثبات کننده در يکي از بي ثبات ترين مناطق دنياست؛ مايه تهديد برخي از نزديک ترين متحدان ما در دنيا يعني اسرائيل است و شعارهاي ضد يهودي سر مي دهد که همواره ما اين اقدامات را محکوم کرده ايم.

وي گفت اينها فعاليت هايي هستند که ايران از مدت ها قبل صورت مي دهد، خواه زماني که اين تحريم ها نبودند و خواه زماني که اين تحريم ها اعمال شدند و حتي زماني که برخي تخفيف هاي محدود براي آنان اعمال شد. تنها تفاوت در اينجاست که اين کشور برخي فعاليت هاي هسته اي خود را محدود کرده و برخي ابعاد حساس آن را عقب رانده است که در ازاي آن، برخي تخفيف هاي محدود به آنان داده شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها