أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۲۳۲۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۶     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايرنا، دکتر محمدحسين پورکاظمي اظهارداشت: چهل و دومين دوره آزمون دستياري صبح پنجشنبه 10اين هفته - ارديبهشت ماه - همزمان در 19 استان برگزار مي شود.

وي، شمار شرکت کنندگان در آزمون ياد شده را 14 هزار و 863 تن عنوان کرد که از اين تعداد، هفت هزار و 497 شرکت کننده، مرد و هفت هزار و 366 شرکت کننده هم ، زن هستند.

وي گفت : متقاضيان شرکت در آزمون دستياري مي توانند با ورود به سامانه و ارايه کد رهگيري هنگام ثبت نام، کارت ورود به جلسه را دريافت کنند.ضمن اينکه داوطلبان هر چه زودتر نسبت به دريافت کارت اقدام کنند و اين کار را به روزهاي آخر موکول نکنند.

وي تاکيد کرد: اگر داوطلبي مغايرتي در اطلاعات کارت ورود به جلسه مشاهده کرد مي تواند با مراجعه به محل آزمون نسبت به رفع اشکال آن اقدام کند؛ به همين منظور در سامانه سنجش يک صفحه راهنما براي مطالعه متقاضيان قرار داده ايم .

پورکاظمي گفت: آزمون دستياري در 17 گروه مختلف پزشکي برگزار مي شود و در مجموع 200 سؤال براي آن در نظر گرفته شده است.

به گفته رييس مرکز سنجش، آزمون دستياري، برخلاف آزمون هاي علوم پايه و پيش کارورزي داراي نمره منفي است يعني هر پاسخ اشتباه ، منفي يک از نمره مي کاهد، اما پاسخ صحيح سه نمره محاسبه مي شود.

رييس مرکز سنجش آموزش پزشکي اضافه کرد: به عنوان نمونه فردي که به 200 سؤال پاسخ دهد 600 نمره مي گيرد اما حدنصاب قبولي براي هر فرد 150 نمره است.

وي همچنين گفت : کليد اوليه سووالات ساعت 18 روز يکشنبه 13 ارديبهشت ماه بر روي سايت سنجش قرار مي گيرد .ضمن اينکه داوطلبان تا 16 ارديبهشت فرصت دارند اعتراض خود را اعلام کنند.

اين مقام مسوول در وزارت بهداشت ادامه داد: پس از پايان روز 16ارديبهشت تمام اعتراضات را از 19 تا 22 ارديبهشت بررسي خواهيم کرد.

وي ادامه داد: کليد نهايي سووالات را روز 23 ارديبهشت ماه بر روي سايت سنجش قرار مي دهيم و نتايج اوليه اين آزمون را نيز 28 ارديبهشت ماه اعلام مي کنيم.

پورکاظمي گفت: متقاضيان از 28 تا 30 ارديبهشت ماه فرصت دارند تا سهميه هاي خود را مانند بومي و ايثارگر در سايت اعلام کنند؛ سپس ما به بررسي شرايط و احراز اين سهميه ها مي پردازيم.

وي زمان ارايه کارنامه را 20 تا 24 خرداد ماه اعلام کرد و بيان داشت: تمام سعي خود را خواهيم کرد که تا اواسط مرداد ماه نتايج نهايي را اعلام کنيم.

رييس مرکز سنجش آموزش پزشکي درباره انتخاب رشته اين متقاضيان نيز گفت: انتخاب رشته به روال سال گذشته خواهد بود و داوطلبان در حدود 50 رشته به تحصيل مشغول خواهند شد.

پورکاظمي همچنين تأکيد کرد: تعداد ظرفيت ها را دانشگاه ها به ما اعلام مي کنند. در همين زمينه در سال گذشته اين ظرفيت از سوي دانشگاه ها دو هزار و 300 دانشجو اعلام شد اما ما دو هزار و 700 تن ، پذيرش داشتيم که پيش بيني ما براي امسال نيز همين ميزان است.

وي اظهار کرد: سووالات اين آزمون را اساتيدي از سراسر کشور مطرح کرده اند و بعد از جمع آوري آن ها، سووالات زير نظر شوراي تخصصي پزشکي و با همکاري حراست وزارت بهداشت نهايي شده است ضمن اينکه سوالات ، براي حفظ ايمني در آزمون در يک محل چاپ نمي شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها