کد خبر: ۳۱۲۳۴۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۱     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به وجود ابهامات در مذاکرات لوزان و ژنو ، گفت: عده اي در بدنه دولت به رئيس جمهور فشار آوردند که بگو خزانه خالي است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، حجت الاسلام حميد رسايي، دوشنبه شب در نشست نقد و بررسي مذاکرات دولت تدبير و اميد اظهار داشت: وقتي مي‌ خواهيم محتواي يک مذاکره محرمانه باشد، دو علت دارد نخست اينکه مي خواهيم دشمن از عده و عُده ما با خبر نشود که در اين مورد با دشمن در حال مذاکره هستيم يا اينکه مي خواهيم دوست از انجام مذاکرات با خبر نشود.

وي تصريح کرد: وقتي اين ابهامات را به بهانه هاي مختلف نگاه مي دارند و به آن پاسخ نمي دهند، وقتي به تيرماه نزديک شويم مشخص است که ديگر چاره اي جز پذيرش درخواستهاي دشمن باقي نمي ماند.

رسايي يادآور شد: رهبري خواستار انتشار فکت شيت شدند اما امروز ۲۲ روز است که اين مطالبه رهبر انقلاب روي زمين مانده است.

وي با اشاره به صحبت هاي سخنان روساي قبايل بوليوي بيان کرد: وقتي شش نفر از روساي قبايل بوليوي از ايران درس گرفته اند و اين نکته را مطرح مي کنند که وقتي ديديم ايران ۳۰ سال بدون آمريکا زندگي کرده است، فهميديم که ما هم مي توانيم، بايد بگوييم که ما علاوه بر اينکه بدون آمريکا زندگي کرده ايم بلکه به نظام سلطه نيز «نه» گفتيم و در عين حال پيشرفت کرديم و اين همان بمب اتمي است که آمريکا و اسرائيل غاصب از آن مي ترسند.

رسايي بيان کرد: در حالي که نگاه برخي کشورها به ما اينگونه است، متاسفانه در بدنه کشور و در رسانه هاي ما اين نگاه وجود دارد که بايد کوتاه بياييم و متاسفانه برخي رسانه ها به نحوي درباره مذاکرات مطلب منتشر مي کنند که انگار واشنگتن پست در ايران منتشر مي شود.

وي يادآور شد: عده اي در بدنه دولت به رئيس جمهور فشار آوردند که بگو خزانه خالي است بعد از آن مردم در صف هاي طولاني با آن همه جنجال براي دريافت سبد کالا ايستادند و اقداماتي انجام دادند که بگويند مردم بعد از ۳۶ سال هنوز گرسنه هستند تا به اين بهانه خود را مجبور به توافق نشان دهند.

رسايي تصريح کرد: در شرايطي که هيچ توافقي انجام نشده، مردم دوبار به هيجان رسيدند و اکنون شرايط به نحوي شده که مردم خسته شده اند و در آستانه تيرماه مي گويند توافق کنيد برود، زيرا القاي رسانه اي دولت اينگونه بوده و متاسفانه در اين مدت به شدت با اعصاب مردم بازي شده است.

وي يادآور شد: بعد از توافق ژنو و لوزان، هيئت هاي اقتصادي از کشورهاي مختلف دنيا به ايران آمدند و مانور دادند که اگر توافق را انجام دهيد، فعل و انفعالات اقتصادي را شروع خواهيم کرد و اين در واقع ايجاد اشتهاي کاذب است.

نماينده مردم تهران در مجلس در بخش ديگري از سخنان خود عنوان کرد: دولت يازدهم متاسفانه خود را به وزارت امور خارجه و مذاکرات محدود کرده و در بخش هاي ديگر دولت جنب و جوش و تحول نيست و به جز وزارت بهداشت و درمان که با ملاحظاتي فعال است، تحولي در بدنه دولت نيست.

وي تاکيد کرد: دولت در شرايطي همه وقت خود را براي مذاکرات هزينه مي کند که بر اساس گفته قرآن، يهود و نصارا که در عصر امروز آمريکا و اسرائيل به دروغ خود را سمبل اين دو دين مي دانند، هرگز از مسلمانان راضي نخواهند شد و اين نص صريح قرآن است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها