يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۲۳۴۱
زمان انتشار: ۱۰:۱۱     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
فرستاده سابق سازمان ملل به يمن در گزارشي به شوراي امنيت از کارشکني‌هاي رياض در روند رسيدن به توافق سياسي ميان گروه‌هاي يمني و نقش حملات عربستان در تشديد درگير و اختلافات اين کشور پرده برداشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا/ فرستاده سابق سازمان ملل به يمن در گزارشي به شوراي امنيت از کارشکني‌هاي رياض در روند رسيدن به توافق سياسي ميان گروه‌هاي يمني و نقش حملات عربستان در تشديد درگير و اختلافات اين کشور پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از روزنامه وال استريت ژورنال، جمال بن عمر، فرستاده سابق سازمان ملل به يمن اعلام کرد که حملات عربستان موجب تشديد اختلافات و سخت شدن مذاکرات ميان گروه‌هاي يمني براي رسيدن به راهکار بحران يمن شد و اين موضع در آينده نيز حل ديپلماتيک بحران را مشکل مي‌کند.

اين ديپلمات مراکشي افزود: با مذاکراتي که ميان گروه‌هاي يمني انجام شد بسيار به توافقي نزديک بوديم که براساس آن قدرت ميان تمامي طرف‌ها از جمله انصارالله تقسيم مي‌شد. انصارالله با عقب نشيني نيروهاي خود از شهرهاي يمن توافق کرده بود تا نيروهاي دولتي جاي آنها را بگيرند. در مقابل نيز عبدربه منصور هادي (رئيس جمهوري مستعفي يمن) بخشي از هيات اجرايي مي‌شد که رهبري مرحله انتقالي در کشور را برعهده مي‌گرفت اما حمله عربستان همه چيز را متوقف کرد.

بن عمر گفت: به نمايندگي از دبيرکل سازمان ملل بيش از 60 جلسه مذاکره و 150 ديدار دوجانبه با گروه‌هاي يمني برگزار کرديم و در تمامي مسائل اختلافي به غير از مساله شوراي رياستي به توافق رسيده بوديم اما خشونت‌ها باعث شد همه چيز از بين برود.

فرستاده پيشين بان کي مون به يمن افزود: مسئوليت شکست روند سياسي براي حل بحران يمن تنها بر عهده يک گروه خاص در اين کشور نيست بلکه تمامي جريان‌هاي موجود به نسبت‌هاي مختلف در اين امر شريک هستند.

وي گفت: جنگ و خشونت در يمن با دستورالعمل‌هايي که در منطقه براي آن صادر مي‌شود به شدت گسترش يافته و تنها گروهي که از آن نفع مي‌برد القاعده است. اکنون فقدان امنيت غذايي بيش از 12 ميليون يمني را تهديد مي‌کند. تنها راه براي حل بحران مذاکرات ميان گروه‌هاي يمني بدون دخالت و دستورالعمل‌هاي خارجي است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها