يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۲۳۶۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
نامه حجت الاسلام رسایی به رئیس جمهور درباره برنامه ششم:
مستحضرید که بند اول برنامه پنجم کشور دولت را موظف کرده تا لایحه الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت را به تصویب مجلس برساند و سپس بر مبنای آن برنامه ششم کشور را تهیه نماید؛ ولی علی رغم تأکید قانونگذار بر این مسأله، دولت محترم بدون آنکه لایحه الگو را به تصویب مجلس برساند، به سرعت مشغول تدوین برنامه ششم است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت الاسلام حمید رسایی در نامه ای به رییس جمهور در خصوص تدوین برنامه ششم توسط دولت نوشت: مستحضرید که بند اول برنامه پنجم کشور دولت را موظف کرده تا لایحه الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت را به تصویب مجلس برساند و سپس بر مبنای آن برنامه ششم کشور را تهیه نماید؛ ولی علی رغم تأکید قانونگذار بر این مسأله، دولت محترم بدون آنکه لایحه الگو را به تصویب مجلس برساند، به سرعت مشغول تدوین برنامه ششم است.
 
متن این نامه بدین شرح می باشد:

جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی
 ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم
 
اینک که در میانه راه تدوین برنامه ششم کشور و همچنین تصویب لایحه الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت هستیم- بنابر وظایف نمایندگی- مواردی را متذکر می شوم.
 
الف-  مستحضرید که بند اول برنامه پنجم کشور دولت را موظف کرده تا لایحه الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت را به تصویب مجلس برساند و سپس بر مبنای آن برنامه ششم کشور را تهیه نماید؛ ولی علی رغم تأکید قانونگذار بر این مسأله، دولت محترم بدون آنکه لایحه الگو را به تصویب مجلس برساند، به سرعت مشغول تدوین برنامه ششم است.
 
ب-  برخی از مسئولین محترم معاونت برنامه ریزی در حاشیه رونمائی و معرفی پیش نویس اولیه لایحه الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، تصریح کرده اند که دولت در تنظیم قانون برنامه ششم معتقد به نگاه «نهاد گرائی» [۲]است و از کارآمدی این مکتب مشهور توسعه دفاع کرده اند، این اظهارات نشان می دهد که دولت به جای اجرای تکلیف قانونی مبنی بر تصویب برنامه ششم بر اساس الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، به دنبال تدوین برنامه ششم کشور بر اساس نگاه نهاد گرائی است در حالی که بر اساس نظر کارشناسان، بین این دو نگاه تفاوت جدی وجود دارد!
 
ج- در حال حاضر مجموعه هائی در حوزه علمیه قم در زمینه الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت مشغول فعالیت اند که دستاوردهائی نیز داشته اند. به جاست برای تدوین نهائی لایحه الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت و همچنین تدوین برنامه ششم بر اساس این نگاه که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، به شکل رسمی از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی با این مجموعه ها رایزنی علمی وجود داشته باشد.
 
حمید رسائی
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
 
ماده ۱ برنامه پنجم کشور: دولت موظف است با همکاری سایر قوا «الگوی توسعه اسلامی-  ایرانی» که مستلزم رشد و بالندگی انسانها بر مدار حق و عدالت و دستیابی به جامعه‌ای متکی بر  ارزشهای اسلامی و انقلابی و تحقق شاخص‌های عدالت اجتماعی و اقتصادی باشد را تا پایان سال  سوم برنامه تدوین و جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد. این الگو پس از تصویب در  مجلس شورای اسلامی مبنای تهیه برنامه ششم و برنامه‌های بعدی قرار می‌گیرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها