يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۲۴۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
در جمع کارگران کشور:
رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند در مذاکرات فقط دنبال حل مسأله هسته‌ای هستیم، گفت: دلالان تحریم به فکر شغل دیگری باشند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز در بیست و ششمین جشنواره ملی امتنان از جامعه کار و تولید که در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی برگزار شد، اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) مسیر تقوا، ایمان، جهاد، کار را به ما آموخت.

وی در ادامه افزود: کارگران قشر بزرگی هستند که بار تولید کشور بر شانه‌های آنها قرار دارد و شما کارگران جایگاهی دارید که پیامبر اسلام (ص) دست کارگر را به خاطر کار و تلاش در مسیر به دست آوردن نان حلال می‌بوسد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: عزیزان، بزرگواران،‌ افتخارآفرینان ما نیاز به توسعه داریم، توسعه یک هدف بلند و والا برای هر کشوری است، ما ایران توسعه یافته را می‌خواهیم.

روحانی افزود: روزی که در این کشور بیکاری نباشد آن روز، روز عزت ایران و اسلام است. عزت برای خانواده ایرانی آن زمانی است که فرزندان این مرز و بوم بر سر کار و فعالیت باشند.

وی با بیان اینکه ما به جمهوری اسلامی ایران و به اسلام افتخار می‌کنیم،‌ گفت: عزت اسلامی روزی است که در این کشور فقیر نباشد، عزت ایران ما و اسلام ما با همبستگی، تلاش و کوشش محقق می‌شود و همه ما باید در صف واحد قرار بگیریم.

رئیس قوه مجریه با تأکید بر اینکه کارآفرینان، کارگران و دولت باید در یک صف واحد قرار بگیرند، افزود: ما در مسیر سه جانبه‌گرایی می‌توانیم به توسعه برسیم، مهمترین ستون توسعه کشور کار و کارگر است اما آیا بدون کارآفرین فضای کار به وجود می‌آید و آیا بدون هماهنگی دولت و کارگر و کارآفرین می‌توانیم مسیر توسعه را بپیماییم؟

روحانی ادامه داد: یادمان نرود در سال 91 رشد توسعه کشور منفی 6.8 درصد بود و این به معنای قفل زدن در مسیر کوشش و تلاش و توسعه کشور است و همچنین یادمان نرود در سال 92 همچنان رشد اقتصادی ما منفی 1.9 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه کشور دو سال پیاپی رشد منفی را تجربه کرد، اظهار داشت: با همت شما کارگران، حمایت و ایثار مردم و حمایت‌های مقام معظم رهبری افتخار داریم که به دنیا بگوییم بعد از دو سال در سال 93 ایران دارای رشد مثبت بود و ان‌شاءالله این رشد مثبت را ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: بدون رشد مثبت اشتغالزایی برای بیکاران امکان‌پذیر نیست و ما نیز در این میان دو هدف مهم را دنبال می‌کنیم که اولین هدف صیانت از کارگران است.

روحانی افزود: بنده بارها به وزیر کار گفته‌ام تمام توان را به کار بگیرید تا کارگری بیکار نشود، ما باید از اشتغال کارگران و ادامه فعالیت آنان صیانت کنیم.

وی ادامه داد: هدف دوم ما این است که برای آنانی که تا امروز فرصت شغلی نیافته‌اند، فرصت اشتغال به وجود آوریم.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: تولید باید رشد کند، اقتصاد نفتی باید به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کرده و ما باید روی پای خودمان بایستیم تا سرمایه در کشور بر روی زمین مستقر شود.

وی با تأکید بر اینکه ما ایران توسعه‌یافته را می‌خواهیم، گفت: توسعه کشور در گروی حمایت همزمان از کارگران و کارآفرینان است.

وی افزود: همه باید دست به دست هم دهیم، با شعار، نمی‌توانیم در این کشور توسعه به وجود بیاوریم. دولت و ملت در سالی که سال همدلی است باید همدلانه و همکارانه در کنار یکدیگر فضای کار و اشتغال و توسعه و تولید را بالا ببرند، البته برای رشد تولید ما نیاز به اخلاق داریم و این جای تردید نیست.

روحانی بابیان اینکه برای توسعه نیاز به فرهنگ کار و وجدان کار داریم، گفت: اما در کنارش نیاز به فناوری نو داریم و نیاز به مدیریت کارآمد داریم، نیاز به سرمایه‌گذاری و حضور کارآفرینان در این کشور داریم.

وی ادامه داد: دولت در طول 20 ماه گذشته تلاش کرده تا قدرت مردم به آن صورت گذشته کاهش پیدا نکند و لذا مهار تورم در دستور کار دولت بوده است.

وی افزود: شما سال 92 و 93 را با سال‌های گذشته مقایسه کنید. در دولت یازدهم افزایش حقوق کارگران بر مقدار تورم متوسط سالانه برای اولین‌ بار پیشی گرفته است. اگر رشد تورم ما 15 درصد بوده، حقوق کارگران 17 درصد اضافه شده است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: من همین جا به وزیر محترم کار تاکید می‌کنم که برای بازنشستگان و کمک به بازنشستگان فکر جدی شود. آنها در تنگدستی هستند و برای حل معضلات کارگران قدم‌های جدی‌تری برداریم.

روحانی خاطرنشان کرد: ما متشکریم از وزارت تعاون و کار و رفاه که توانست برنامه دولت را در سال 93 اجرایی و عملیاتی کند. برای اولین بار 8.5 میلیون نفر کسانی که دارای دفترچه بیمه درمانی نبودند امروز دارای دفترچه بیمه درمانی هستند، این قولی بود که در انتخابات به ملت ایران داده بودم که هیچ ایرانی نباشد مگر آنکه دفترچه بیمه درمانی داشته باشد و مسئله سلامت، بهداشت و درمان از مشکلاتش کاسته شود که به این 2 وعده در سال 93 عمل کردیم و ادامه خواهیم داد.

روحانی خاطرنشان کرد: همین جا اعلام می‌کنم که همه 8.5 میلیون نفری که بیمه شدند، بیمه درمانی مخصوص 93 نبوده و این بیمه سال به سال تمدید خواهد شد و نگران تمدید نباشند.

روحانی با بیان اینکه ما باید به سمت گسترش صدور دفترچه تامین اجتماعی برای زندگی مردم در دوران کهولت و بازنشستگی باشیم، خاطرنشان کرد: دولت برای بهداشت و درمان و برای آموزش و رفاه اجتماعی بودجه بسیار سنگینی را مصرف می‌کند و ان شاءالله به حول و قوه الهی با فضای بهتری که امسال برای کار و فعالیت به وجود خواهد آمد در زمینه رفاه قدم‌های نو و جدی برخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: اگر کارگرانی هستند که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند همین جا به وزیر محترم جناب دکتر ربیعی دستور می‌دهم که این مسئله را دنبال کند.

روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم عزیز، کارگران عزیز، عزیزان، مردان سخت‌کوش و زنان پرتلاش همه باید بدانید برای اینکه معضلات این کشور را حل کنیم باید فضایی را درست کنیم که در این کشور سرمایه و تکنولوژی و سرمایه داخلی و خارجی جذب شود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: برخی فکر می‌کنند در ماجرای مذاکرات هسته‌ای دولت تنها دنبال این است که یک معضل به نام پرونده هسته‌ای را حل کند، پرونده هسته‌ای و حل آن اولین گام برای حل معضلات اساسی است.

وی  اظهار داشت: دشمن دو معضل را برای ملت ما به ناروا ایجاد کرده است. بدخواهان این ملت اول به ما تهمت زدند و گفتند ایران به دنبال سلاح مخرب اتمی است. دوم اینکه در کنار این تهمت ساز و کار غلطی را ایجاد کردند تا سیستم بانکی ما را فلج کنند، تا سرمایه‌ای وارد کشور نشود، تا خرید و یا صادرات و فروش با مشکل مواجه شود.

روحانی با اشاره به اینکه در مذاکرات هسته‌ای به دنبال دو مسئله هستیم، گفت: اول رفع اتهامات. ما می‌خواهیم به دنیا ثابت کنیم که بدخواهان ما به جهان دروغ گفتند. ایران به دنبال فناوری صلح‌آمیز بوده، نه به دنبال ساخت بمب مخرب ویرانگری که طبق فتوای مقام معظم رهبری آن بر ما حرام است و ممنوع است و ثانیا در این مذاکرات می‌خواهیم مشکلات و معضلاتی که بدخواهان پیش پای ملت ما به وجود آوردند، آن مشکلات را برداریم.

روحانی با بیان اینکه با توافق نهایی که اگر طرف ما اراده جدی داشته باشد، در ماه‌های پیش‌رو امکان‌پذیر است و شرایط تولید در ایران به مراتب بهتر خواهد شد، اظهارداشت: دلالان تحریم از هم‌اکنون به فکر شغل دیگری باشند.

وی ادامه داد: ما به حول و قوه الهی با حمایت مقام معظم رهبری و با حمایت ملت ایران راه تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهور افزود: کسی در دنیا نمی‌تواند فشار بر ایران و تحریم بر ایران را در ماه‌های آینده و سال‌های آینده ادامه دهد.

روحانی با تاکید بر اینکه سازمان تحریم در حال فروریزی کامل است، گفت: 1+5 به خوبی بداند که دولت و ملت در کنار هم هستند و پشتیبان هم هستند، مخصوصا در سال همدلی و در سال همزبانی همه ما برای توسعه این کشور باید تلاش کنیم.

وی خطاب به کارگران گفت: بار شما سخت‌تر و سنگین‌تر است. مبادا به ذهن شما بیاید که دولتمردان کارگران، معضلات کارگران، فضای کار و معضلات فضای کار را فراموش کرده‌اند، هرگز و هرگز. ما به مشکلات شما آگاهیم و برای رفع مشکلات شما از خداوند مدد می‌طلبیم و می‌دانیم آن روزی در این کشور عزت اسلام است که همه کارآفرینان سرمایه و مدیریت و تلاش خود را برای اشتغال و تمام کارگران برای عظمت ایران و اسلام تلاش کنند. عظمت اسلام در سایه کار و تلاش همانند تلاش مولای متقیان علی(ع) است.

وی ادامه داد: باز هم امسال می‌خواهم تاکید کنم وزیر کار نباید بین زنان و مردان امتیاز قائل باشد، فرصت‌های شغلی برابر را به وجود بیاورید، آنهایی که در محیط کار بسیار سخت و زیان آور و ضررآور کار می‌کنند و سختی و مرارت می‌بینند، همانطور که گفته شد تلاش کنید، دولت حمایت خواهد کرد. از این مسیر و از این راه کارگران عزیز ما ستون اقتصادند، کارگران عزیز ما ستون سیاست جامعه هستند.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: کارگران عزیز ما پشتوانه بزرگ اسلام و جمهوری اسلامی و از دولتی هستند که خادم آنهاست، ما هم افتخار می‌کنیم که بتوانیم بیش از گذشته به ملت ایران و کارگران خدمت کنیم. همه شما در پناه علی متقیان شاد و پیروز و موفق باشید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها