أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۱۲۴۹۳
زمان انتشار: ۲۰:۱۴     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
علی یونسی در شهرستان گراش گفت: خود رییس جمهور به عنوان رییس جمهور و نه به عنوان یک روحانی مجری اسلام نیست، بلکه مجری قانون اساسی است.
به گزارش پایگاه 598، دستیار ویژه رئیس جمهور و مشاور دکتر روحانی در امور اقوام و اقلیت ها که به نمایندگی از دولت به شهرسشان های جنوبی فارس رفته است، صبح امروز در جمع مردم گراش حاضر شد. در این جلسه بعد از گذشت دقایقی از سخنرانی، علی یونسی با اعتراض برخی از شرکت کنندگان در جلسه مواجه شد.

سایت صحبت نو نوشت: یونسی که بعد از ابلاغ سلام رئیس دولت یازدهم به مردم گراش می خواست به توضیح درخصوص سخنان چند روز قبل رئیس جمهور در جمع فرماندهان نیروی انتظامی بپردازد، گفت: رییس جمهور گفتند پلیس مجری قانون است نه مجری اسلام، این عبارت ممکن است برای بعضی ها سنگین باشد و سوءتفاهم ایجاد کند. اما توضیح این جمله رییس جمهور این است که وظایف در کشور تقسیم شده و خود رییس جمهور به عنوان رییس جمهور و نه به عنوان یک روحانی مجری اسلام نیست، بلکه مجری قانون اساسی است.

یونسی افزود: رئیس جمهور قسم خورده که به قانون اساسی پایبند باشد و آن را اجرا کند و قسم نامه رییس جمهور این است. وی اگر چه به عنوان یک روحانی درباره اسلام وظیفه دارد اما به عنوان رییس جمهور در این خصوص وظیفه ای که قانون به او محول کرده اجرای قانون اساسی است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها با اشاره به این که پلیس هم بعنوان پلیس وظیفه اش اجرای قانون است گفت: وظیفه اصلی پلیس اجرای قانون است؛ حالا اگر وظیفه دیگری به عنوان اسلام داشته باشد بحث دیگری است.

یونسی در ادامه گفت: گرچه قانون ما از اسلام جدا نیست، اما بسیاری از این مفاسدی که پلیس با آن مبارزه می کند، اهداف اسلامی است. وی خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق، دزدی، مبارزه با منکرات و فساد و فحشا قطعا کاری اسلامی است اما چون در قانون به او تکلیف شده این کار را می کند، تمام کارهایی که پلیس انجام می دهد وظایفی است که قانون به او محول کرده گرچه ماهیتا اسلامی است اما قانون است. در همه دنیا همینطوری است. قوه قضاییه هم همینطور

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات، مسئولیت اصلی اجرای اسلام در درجه اول را به عهده رهبری دانست و گفت: مقام رهبری حداقل دو وظیفه مهم دارد؛ یکی درباره کلیت جمهوری اسلامی و یکی هم اسلام.  مراجع تقلید هم چنین مسئولیتی دارند؛ مراجع تقلید هم خود را در برابر اسلام مکلف می دانند و خود را مجری اسلام می دانند و همه روحانیون جز این وظیفه ای ندارند. یونسی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر برای همه چه پلیس چه غیر پلیس واجب است گفت: از پلیس نمی توانیم جز قانون انتظاری داشته باشیم. خارج از قانون به عنوان یک مسلمان در مورد احکام اسلامی وظیفه دارند اما نه به عنوان یک پلیس.

این توضیحات نماینده اعزامی دولت به گراش در سفر به فارس، در خصوص اظهارات دکتر روحانی با اعتراض یکی از حضار در جلسه روبرو شد. وی ضمن خوش آمدگویی و خسته نباشید به یونسی قصد طرح سوال از نماینده دولت را داشت که با مخالفت مشاور رئیس جمهور مواجه شد.

پس از فریادهای عده ای دیگر از حضار برای ساکت کردن فرد سوال کننده فضای جلسه متشنج شد و علیرغم درخواست یونسی از ماموران برای اجازه طرح سوال، این موضوع محقق نشد.

تنش و درگیری لفظی بین حضار باعث به هم خوردن جلسه و نیمه تمام ماندن صحبت های یونسی شد.

بنا به این گزارش یکی از جانبازان جنگ تحمیلی معترض به سخنان یونسی نیز بر اثر فشار و ازدحام نقش بر زمین شد که توسط پرسنل هلال احمر از جلسه خارج و تحت درمان قرار گرفت.

گراش از جنوبی ترین شهرستان های استان فارس محسوب می شود که بخشی از جمعیت روستاهای آن را اهل سنت تشکیل می دهن
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
محمد سروش هرسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
۲
۰
....حضرت اقا مااول مسلمانیم بعد ....درهر مقامی باشیم ........و اعمال قوانین اسلامی ارجح است؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
عاقل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
۵
۴
تاکی دل واپسان از هر چیزی باید سوء استفاده کنند؟ بابا این قدر با مباحث دینی نان به خانه خراب شده خود نبرید،
پاسخ
واقعا عاقلی؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
خداوند همه بیماران روحی و جسمی را شفا دهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
۲
۰
جناب عاقل دلواپسي از غيرت است و خوش خيالي از ساده لوحي و ذوق زدگي از صفات كودكان است و البته توهين از خصوصيات بارز ذوق زدگان خوش خيال ساده لوح است !!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها