يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۲۶۵۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
بررسی‌ها نشان می‌دهد نیمی از میراث جهانی نپال که همگی از مقاصد گردشگری این کشور به شمار می رفتند، در زلزله مرگبار اخیر به کلی تخریب شده اند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد نیمی از میراث جهانی نپال که همگی از مقاصد گردشگری این کشور به شمار می رفتند، در زلزله مرگبار اخیر به کلی تخریب شده اند.

در شرایطی که تاکنون زلزله مرگبار در پایتخت نپال، شهر زیبای کاتماندو، پایتخت نپال مرگ هزاران تن را در پی داشته و منابع خبری از تخریب کامل برج «داراهارا»، میراث جهانی ثبت شده این کشور در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو در روزهای گذشته خبر دادند، بررسی ها نشان می دهد از بین 7 محوطه تاریخی ثبت شده این کشور در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو، 4 محوطه تاریخی بکلی تخریب شده اند.
 
براساس تصاویر منتشر شده میدان «دوربار» در کادر باکتاپور در کاتماندو که در اصل یک معبد هندو نیز بوده و از سبک خاص معماری بهره می برد، نیز بکلی آسیب دیده و به احتمال فراوان همانند برج داراهارا بدلیل حجم بالای صدمات وارد شده احیای آن غیرممکن است.
 
 
نابودی میراث جهانی نپال در زلزله +تصاویر

این برج 9 طبقه با 60 مار ارتفاع در میدان بوکارا در مرکز کاتماندو واقع شده بود که در سال 1832 برای ملکه نپال ساخته شده و تا 2004 درهای آن به روی گردشگران بسته بود. این برج همچنین با 200 پلکان حلزونی شکل بهترین منظره نمای 360 درجه از پایتخت نپال را در اختیار گردشگران قرار می داد.
 
 
 
نابودی میراث جهانی نپال در زلزله +تصاویر
 
در این شرایط کارشناسان مشغول بررسی شرایط زادگاه «بودا» در منطقه «لومبینی» در 240 کیلومتری کاتماندو هستند که محل تولد بودا در سال 623 پیش از میلاد مسیح (ع) بوده و بعنوان یک محوطه تاریخی- طبیعی شامل چندین بنای تاریخی و باغ است در سال 1997 در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید.
منبع: فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها