أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۲۸۲۰
زمان انتشار: ۱۸:۱۷     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
احمد آریایی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه ۵۹۸ مطرح نمود:
عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: یک فردی که به علت اختلاس و سوء استفاده های مالی از کشور فراری بوده چندی پیش به کشور بر می گردد و از بانک های جمهوری اسلامی وام برای احداث کارخانه دریافت نموده حالا صرفنظر از این که کارخانه ایشان آن بازدهی کافی را ندارد این مطلب حائز اهمیت است که ایشان از کجا این ثروت اولیه را آورده است؟ و سیستم بانکی ما بدون اینکه بررسی کند این فرد چه سابقه ای دارد وام کلانی به او می دهد!

دکتر احمد آریایی نژاد نماینده ملایر و عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598، در خصوص آثار و پیامدهای ترویج اشرافی گری و فخر فروشی ثروتمدان بر امنیت روانی جامعه ظهار داشتند: آن چیزی که از مقوله فاصله ی طبقاتی برداشت می شود این است که افرادی بر خلاف عدالت صاحب درآمدهایی می شوند که افزایش فاصله طبقاتی را به دنبال خواهد داشت و این که انسان ها احساس کنند علی رغم تلاششان به آن بایسته های اولیه زندگی نمی رسند خود به خود احساس یاس و ناامیدی در جامعه ایجاد می شود  بی عدالتی ها در انتها منجر به آشفتگی روحی روانی در سطوح مختلف جامعه و آحاد مردم خواهد شد.

وی افزود: لذا علی رغم صحبتی که رئیس جمهور درباره عدم ارتباط قانون و اسلامی داشتند باید گفت که مبانی اسلامی با قانون اساسی کشورمان مترادف و یکسان هستند و منافاتی با هم ندارند و به نظر می رسد که باید با مظاهر مختلف بی عدالتی در جامعه به اشکال مختلف مبارزه کرد حالا این نوع مبارزه می تواند برخورد قضایی و یا کار فرهنگی و حتی کار بسیار خوب اقتصادی و تجارت باشد.

دکتر آریایی نژاد اظهار داشت: اگر در کشور ما قانون به درستی اجرا شود کسی صاحب ثروت باد آوره و غیر حلال نمی شود و طبیعتا کار فرهنگی زیربنا و مبنا است یعنی اگر می خواهیم سیاستگذاری کنیم ، در عرصه اقتصاد به فعالیت بپردازیم باید مبنای کار را مبانی فرهنگ غنی و ارزشمند اسلامی قرار داد.

وی در خصوص سنجش میزان بی عدالتی گفت: حضرت علی علیه السلام فرمودند که هیچ کاخی بنا نمی شود مگر که ظلمي در آنجا انجام شود. اگر شفافیت اقتصادی وجود داشته باشد شاهد بروز ناهنجاری های اقتصادی نخواهیم بود زمانی که فردی با شغلی مشخص ثروتی بیش از درآمد آن شغل را دریافت می کند احتمال وقوع کاری غیرقانونی و غیر شرعی برای این ثروت اندوزی وجود داد که مجری قانون و مسئولین مربوطه باید نسبت به این گونه ثروت اندوزی ها حساس باشند و رصد کنند تا که این امر موجب از بین رفتن امنیت روانی در جامعه نگردد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به لزوم فعالیت صحیح فرهنگی در این زمینه بیان نمود: تا زمانی که رسانه ها  تبلیغات ما در کشور به سمت ترویج و معرفی روش های و گروههای ناسالم برود طبیعتا جامعه نیز به سمت آلودگی ها سوق داده خواهد شد رسانه ها می توانند با معرفی سبک زندگی انسان های صالح و افراد برجسته در جامعه موجب الگو سازی در خصوص سبک زندگی اسلامی شوند.

آریایی نژاد افزود: برای مثال یک فردی که به علت اختلاس و سوء استفاده های مالی از کشور فراری بوده چندی پیش به کشور بر می گردد و با ظاهری که زنجیر طلا گردنش و انگشتر طلا دستش هست رفته و از بانک های جمهوری اسلامی وام برای احداث کارخانه وام دریافت نموده بگیرد حالا صرفنظر از این که کارخانه ایشان آن بازدهی کافی را ندارد این مطلب حائز اهمیت است که ایشان از کجا این ثروت اولیه را را آورده است؟ و سیستم بانکی ما بدون اینکه بررسی کند این فرد چه سابقه ای دارد وام کلانی به او می دهد!

وی در ادامه گفت: فردی که اعتقاداتش در این سطح است و سابقه اش هم مشخص است چرا باید از توان مالی کشور برای ثروت اندوزی مجدد وی استفاده شود من متاسفم می گویم بعضی از مسئولین جمهوری اسلامی به این مسائل دقت نمی کنند و می گویند ما نباید دخالت کنیم. آقایان این قدر گرفتار مسائل اقتصادی اند که متاسفانه به مبانی اصلی توجه نمی کنند و این خطری است که جامعه، فرهنگ و اخلاق مذهبی ما را تهدید می کند.


مصاحبه از علی شعبانی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
احسنت
مبارزه با فساد در داخل کشور یعنی مبارزه با امریکا مبارزه با فکر های زالوصفتان خناس جامعه مبارزه با اسلام امریکایی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها