أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۲۹۱۱
زمان انتشار: ۲۰:۱۴     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال
تیم استقلال در هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال توانست صبای قم را شکست دهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در هفته بیست و هشتم لیگ برتر تیم فوتبال صبای قم از ساعت 18 در ورزشگاه یادگار امام (ره) به مصاف تیم استقلال رفت که نیمه اول مسابقه با نتیجه 2 بر یک به سود استقلال به پایان رسید. گل‌های استقلال را کرار و شهباززاده به ثمر رساندند و تک گل صبا را هم بادامکی زد.

در دقیقه 6 سجاد شهباززاده با شوتی محکم دروازه صبا را تهدید کرد که شوت مهاجم استقلال با واکنش میلاد فراهانی، دروازه‌بان صبای قم راهی کرنر شد.

در دقیقه 8 کرار جاسم با شوتی زیبا از پشت محوطه جریمه دروازه صبای قم را باز کرد؛ ضربه هافبک آبی‌پوشان به قدری دقیق و محکم بود که دروازه‌بان صبا نتواست واکنشی نشان دهد.

نفوذ خسرو حیدری به قلب دفاع صبای قم در دقیقه 11 موجب شد تا خطر دیگری دروازه صبا را تهدید کند.

بازی تا دقیقه 15 در اختیار شاگردان قلعه‌نویی بود و حملات جدی را روی دروازه صبا ترتیب دادند.

تا دقیقه 21 هر دو تیم موقعیت‌هایی را روی دروازه‌های هم ایجاد کردند، اما در زدن ضربات آخر موفق نبودند.

خطای هند کوشکی در پشت محوطه جریمه موجب شد تا بازیکن صبا کارت زرد بگیرد و موقعیت خوبی در اختیار استقلالی‌ها قرار بگیرد؛ امید ابراهیمی ضربه ایستگاهی استقلالی‌ها را به سمت دروازه صبا زد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه فراهانی به بیرون رفت.

در دقیقه 28 صبایی‌ها چند حمله جدی را ترتیب دادند و یک ضربه کرنر به دست آوردند.

در دقیقه 33 کرار مصدوم شد و بازی برای لحظاتی متوقف شد. در این زمان تارتار نکات فنی را به بازیکنانش تذکر داد.

در دقیقه 41 صبایی‌ها خط دفاع و دروازه بان استقلال را غافلگیر و با دو شوت از راه دور دروازه استقلال را تهدید کردند. وحید علی‌آبای از بازیکنان تاثیرگذار در این حملات بود.

نیمه دوم:

نیمه دوم را هر دو تیم بدون تغییر و پایاپایی آغاز کردند و تا دقیقه 53 توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود.

در دقیقه 58 محسن کریمی نفوذ خوبی به قلب دفاع صبای قم داشت که در ادامه این نفوذ توپ به سجاد شهباززاده رسید و بازیکن شماره 10 استقلال هم با شوتی سرضرب دروازه میلاد فراهانی را برای دومین بار باز کرد.

صبایی‌ها که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند در دقیقه 60 اولین حمله پس از دریافت گل دوم را ترتیب دادند و حاصل آن هم یک ضربه کرنر بود.

خطاهای زیاد از دقیقه 60 تا 65 موجب شد تا تماشاگران بازی زیبایی را شاهد نباشند و توپ بیشتر در میانه زمین متوقف باشد.

شاگردان تارتار سعی می‌کردند که خطراتی را روی دروازه استقلال ایجاد کند که استقلالی‌ها از این شرایط استفاده می‌کردند و ضد حمله می‌زدند. از دست دادن موقعیت‌ها در ضدحملات موجب ناراحتی قلعه‌نویی می‌شد.

در دقیقه 75 میلاد فراهانی شوت سجاد شهباززاده را به صورت ناقص دفع کرد و مدافعان صبا پوشش لازم را دادند و توپ را دور کردند.

در دقیقه 68 صبایی‌ها بالاخره مزد حملات خود را گرفتند و غلامحسین بادامکی با نفوذ به محوطه جریمه استقلال با یک ضربه چیپ توپ را از بالای دستان فروزان وارد دروازه استقلال کرد تا نتیجه بازی 2 بر یک شود.

در دقیقه 80 سجاد شهباززاده در یک موقعیت تک به تک قرار گرفت و توپ را از دست داد.

ضربه خطا در دقیقه 82 به سود استقلال را کرار به صورت زمینی ارسال کرد و ضربه شهباززاده با اختلاف کمی از کنار دروازه صبا به بیرون رفت.

در حالی که حدود 3 دقیقه تا پایان وقت قانونی بازی باقی مانده بود صبایی‌ها سراپا حمله شده بودند و موقعیت‌های زیادی را روی دروازه استقلال ایجاد کردند. در دقیقه 88 هم یک جیمی‌جامپ وارد زمین شد که توسط ماموران به بیرون از زمین رفت.

 

 برای دیدن جدول اینجا را کلیک کنید.



ترکیب صبای قم:

میلاد فراهانی، مسعود حق‌جو، روزبه چشمی، هادی شکوری، غلامحسین بادامکی، ایوب کلانتری (محمد اوسانی در دقیقه 84)، محمدامین آرام‌طبع، وحید علی‌آبادی (جواد کاظمیان در دقیقه 55) ، حسین کوشکی، فرشید باقری، ابوالفضل ابراهیمی

سرمربی: مهدی تارتار

ترکیب استقلال تهران:

محسن فروزان، خسرو حیدری، امیرحسین صادقی، امید ابراهیمی، سجاد شهباززاده، کرار جاسم محمد (محمدرضا خرسندنیا در دقیقه 87)، هرایر مگوئیان، هاشم بیک‌زاده، سید محسن کریمی (آرش برهانی در دقیقه 80)، میلاد شیخ فخرالدینی، غلامرضا عنایتی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

یدالله جهانبازی داور مسابقه است که به حسین کوشکی از صبای قم کارت زرد نشان داد. با این نتیجه استقلالی‌ها بعد از 5 هفته بالاخره طعم پیرزوی را چشیدند و جمع امتیازهای خود به را عدد 47 رساندند و صبایی‌ها هم 34 امتیازی ماندند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها