أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۲۹۲۱
زمان انتشار: ۲۰:۲۲     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
تساوی تراکتورسازی مقابل گسترش فولاد باعث بقای گسترشی ها در لیگ‌برتر خواهد شد. این در حالی است که تراکتور هنوز صدرنشین لیگ‌برتر است.
به گزارش "ورزش سه" تراکتور در حالیکه به شدت به سه امتیاز دربی تبریز نیاز داشت از پس همشهری خود برنیامد و با کسب یک امتیاز حالا نفس نفت تهران را پشت سر خود حس میکند.

هفته بیست و هشتم لیگ برتر، ورزشگاه: یادگار امام تبریز
داور:تورج حق وردی، کمک ها،آرمان اسعدی، تورج عیوض محمدی
اخطار: احمدزاده (60) از تراکتور؛ اکرامی (73) از گسترش

تراکتور:
حامد لک، محمد ایرانپوریان، خالد شفیعی، دوس سانتوس، شهریار شیروند ،مهدی کیانی(کاپیتان)، آندرانیک تیموریان، شاهین ثاقبی (70 نریمان جهان)، فرید بهزادی کریمی (84 دلیر)، فرشاد احمدزاده و لوسیانو ادینیو
سرمربی: تونی اولیویرا

گسترش فولاد:
داوود نوشی صوفیانی، مصطفی اکرامی، محسن حسینی، مرتضی اسدی (کاپیتان)، علیرضا میرشفیعیان (66 نظامی پور)، میثم نقی زاده، ، عادل سرشار (52 درویشی)، علیرضا نقی زاده (58 دیگو)، لئوناردو پیمنتا، جابر انصاری و محمد ابراهیمی
سرمربی: فراز کمالوند

شرح بازی در نیمه اول:
دربی تبریز با سکوهای خالی گرمای چندانی نداشت و هواداران را چندان هیجان زده نکرد.دو تیم که در استرس صدرنشینی و فرار از سقوط هستند، با احتیاط بازی کردند و تراکتور تنها یک بار روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسید. گسترش که خط دفاع آشفته ای دارد در ادامه بازی باید بهتری از این نمایش بدهد والله احتمالا بدون امتیاز میدان را ترک می کند. تراکتور که نفس نفت را پشت گوش خود حس می کند در نیمه دوم برای حفظ این گل و پیروزی به میدان خواهد رفت.

دقایق حساس:
دقیقه 11: پاس عمقی ادینهو از میانه زمین فرید کریمی را در موقعیت تک به تک با نوشی صوفیانی قرار داد و نوشی صوفیانی این موقعیت را دفع کرد اما برخورد دو بازیکن باعث شد دقایقی بازی متوقف شود.
دقیقه 16: در ضد حمله سریع تراکتوری ها توپ ره شاهین ثاقبی رسید که مرتضی اسدی توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 18: پاس عمقی و زیبای ادینهو ، فرید کریمی را به راه انداخت و روی سانتر این بازیکن آندو در موقعیتی نامناسب توپ را به اوت فرستاد.
دقیقه 29:روی ارسال تیموریان ادینهو برگردان زد که توپ با اختلاف کمی راهی اوت شد.
دقیقه 36:پاس عمقی فرشاد احمدزاده به فرید کریمی رسید که او به زیبایی از بین حسینی و میرشفیعیان عبور کرد و با نوشی صوفیانی تک به تک شد که دروازه بان گسترش توپ او را مهار کردند.
دقیقه 40:ارسال بلند اندو روی خط محوطه جریمه روی سر ادینهو فرود امد و نوشی صوفیانی در همین لحظه از دروازه بیرون آمد و توپ را مشت کرد و در برگشت هم شوت احمدزاده به بیرون رفت.
دقیقه 45: تراکتوری ها با چند پاس کوتاه وارد محوطه جریمه گسترش شدند و کیانی روی پای رو به عقب شاهین ثاقبی شوت زد که راهی اوت شد.
دقیقه 74:شروع مجدد آندو در محوطه جریمه به شفیعی رسید و شوت او را نوشی صوفیانی به زیبایی دفع کرد.
دقیقه 75: در یک ضد حمله جابر انصاری با جا گذاشتن خالد شفیعی صاحب موقعیت شد که لک به زیبایی توپ را گرفت.

شرح گل:
1 ـ صفر (تراکتورسازی): کرنر آندو تیموریان از جناح راست با پرش بلند و ضربه سر تماشایی دوس سانتوس تبدیل به اولین گل بازی شد. این گل در دقیقه 25 رقم خورد.
1-1(گسترش فولاد)روی کرنر ارسالی را محسن حسینی بازیکن فصل قبل تراکتور با ضربه سر وارد دروازه تراکتور کرد و بازی را به تساوی کشاند.

حواشی:
*بازیکنان سابق تراکتورسازی که امروز با پیراهن گسترش قرار می گیرند از سوی هواداران حاضر در ورزشگاه مورد تشویق قرار گرفتند و جالب اینکه هواداران آنها را شعارهای زمان حضورشان در تراکتور تشویق کردند.
*دوس سانتوز به جای میرهانی هاشمی در خط دفاعی تراکتور و در کنار خالد شفیعی بازی می کند.پ
*احمد کامدار هافبک تراکتورسازی به خاطر سه کارته بودن در این بازی غایب است.
*سعید آقایی و مهرداد بایرامی به دلیل مصدومیت در این بازی حضور ندارند و برابر تیم سابق شان گسترش بازی نخواهند کرد.
*گسترش فولاد امروز در ترکیبش 6 بازیکن سابق تراکتورسازی را در اختیار دارد.
*قبل از شروع بازی ورزشگاه یادگار امام توسط کادر فنی و بازیکنان دو تیم گلباران شد. تمام بازیکنان گسترش برای تونی اولیویرا گل بردند و سرمربی پرتغالی تراکتور هم با دسته گل به استقبال فراز کمالوند رفت. آذرنیا که سال گذشته مشکلاتی با تونی داشت برای این مربی دسته گل برد.بازیکنان دو تیم برای هواداران گل بردند.
*فراز کمالوند به شدت از سوی هواداران تشویق شد و او هم در ورزشگاه دور افتخار زد و برای هواداران تراکتور دست تکان داد.
* قبل از آغاز مسابقه بازیکنان دو تیم به دور دایره میانی زمین حلقه زدند و به احترام روح عزیز اصلی یک دقیقه سکوت کردند.
* از جمع بازیکنان تراکتورسازی فقط شاهین ثاقبی به سمت نیمکت گسترش فولاد و فراز کمالوند نرفت.
*پیمنتا بازیکن گسترش روی زمین افتاد که آندرانیک تیموریان با عصبانیت دستان این بازیکن را گرفت و از جایش بلند کرد.
*دوس سانتوز مدافع تراکتور بعد از گلی که زد از سوی هواداران با لقب«قره بالا»تشویق شد. در زبان آذری این کلمه یعنی پسر سیاه.
* لئوناردو پیمنتا بازیکن گسترش فولاد با بالا زدن پیراهن، تصویری از خودش را در زمان حضور در تراکتورسازی به تماشاگران نشان داد و همین موضوع باعث شد هواداران حاضر در ورزشگاه او را با شدت بیش‌تری تشویق کنند.
*اواخر نیمه اول آندرانیک تیموریان در وسط زمین پس از برخورد با بازیکن گسترش روی زمین افتاد اما بعد از دو دقیقه به بازی برگشت. دقایقی بعد آندو باز هم روی زمین افتاد و او را با برانکارد از زمین بیرون بردند و تراکتور اواخر نیمه اول بدون آندو بازی کرد و به رختکن رفت.
پس از اینکه نفت تهران یک گل از پدیده دریافت کرد هواداران تراکتورسازی به شدت خوشحالی کردند. نکته جالب جایی بود که دقیقاً ثانیه‌هایی پس از گلزنی پدیده مقابل نفت هواداران تراکتور از این نتیجه مطلع شدند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها