يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۳۱۳۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه میزان منابع آب تجدیدشونده از ۱۳۵ به ۱۱۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته است گفت: رفتار مصرفی آب کشور باید تغییر کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، ستار محمودی با بیان اینکه اگر نگاهی به اقلیم ایران بیندازیم می‌بینیم که حدود ۸۵ درصد مساحت کشور دارای اقلیم خشک است، گفت: با رشد جمعیت و صنعت، میزان مصرف آب از کنترل خارج شده است.
 
قائم مقام وزیر نیرو خاطرنشان کرد: از حدود ۴ دهه پیش، میانگین بارش‌ها در کشور از ۲۵۰ میلیمتر به ۲۴۰ میلیمتر، میانگین سالانه روان‌ آب‌ ها در کشور از ۸۶ میلیون مترمکعب به ۴۶ میلیون مترمکعب و میزان منابع آب تجدیدشونده از ۱۳۵ میلیون مترمکعب به ۱۱۰ میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرده است.
 
محمودی ادامه داد: هیچ نظامی نمی‌تواند مردم را با فشار مجبور به مصرف بهینه آب کند و تنها راه این است که مردم خود دغدغه آب داشته باشند و لازمه این جوش و خروش همان فرهنگ‌ سازی است.
 
وی با بیان اینکه رفتار مصرفی آب ما باید تغییر کند و با شرایط تطبیق پیدا کند، اظهارداشت: یکی از کارهایی که باید در این زمینه انجام داد، فرهنگ‌ سازی و توجه به مسائل فرهنگی است. در چند دهه گذشته، درآمدهای ناشی از نفت موجب شده تا روند مصرف آب اینگونه بی رویه شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها