أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۳۱۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
جولان برندهای دست چندم اروپایی در بازارهای شمال پایتخت/
اگر سری به بوتیک های اتوکشیده شمال شهر بزنید با قیمت های سرسام آوری روبرو خواهید شد که تهیه یک دست لباس برای یک شهروند متوسط از این بوتیک ها که برندهای دست چندم کشورهای اروپایی و آسیایی را با قیمت های گزاف عرضه می کنند، معادل حقوق یکسال یک کارمند یا کارگر است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سرویس اجتماعی تهران نیوز؛ وقتی برای گزارش بوتیک‌های شمال شهر را شماره می‌کنیم، خود را بسیار دورتر از قافله می‌یابیم و اینجا؛ یعنی در پایتخت دود و سیمان، ویترین‌هایی وجود دارد که رنگ چهره را عوض می‌کند.

اگر سری به بوتیک های اتوکشیده شمال شهر بزنید با قیمت های سرسام آوری روبرو خواهید شد که تهیه یک دست لباس برای یک شهروند متوسط از این بوتیک ها که برندهای دست چندم کشورهای اروپایی و آسیایی را با قیمت های گزاف عرضه می کنند، معادل حقوق یکسال یک کارمند یا کارگر است.

بوتیکی در همین شهر که اجناس داخل آن نیز همچون نامی که بر سردر آن نقش بسته خاص و جذاب است. اگر قصد خرید لباس رسمی و کلاسیک دارید، سری به بوتیک «وی‌ای‌پی» واقع در نیاوران بزنید؛ جایی که یک جفت کفش کالج را با حداقل ۳۰۰هزار تومان و یک جفت کفش ورنی کلاسیک ایتالیایی را می‌توان با حداقل دومیلیون‌ تومان خریداری کرد.

گزارش ویژه تهران نیوز از بوتیک های شمال شهر

در این بوتیک برندهای معروف ایتالیایی خودنمایی می‌کنند و شما می‌توانید با ۱۵۰‌هزارتومان ساده‌ترین و ارزان‌ترین شلوار جین موجود را خریداری کنید. پیراهن صد‌هزار تومانی، کت‌تک یک‌میلیون‌ تومانی، کاپشن چرم بهاره به قیمت یک‌و‌نیم‌ میلیون و همچنین کراوات و دکمه سردست ۴۰۰‌هزار تومانی از دیگر اجناسی است که در این بوتیک یافت می‌شود.

اگر به دنبال لباس اسپرت بوده باشید نیز می‌توانید سری به «جردن» بزنید تا با دنیایی از برندهای روز اروپا آشنا شوید. اگر ناراحتی قلبی داشته و با قیمت‌های این منطقه آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم به فکر پرسه زدن در مراکز خرید این قسمت از شهر نباشید چرا که شال‌گردن ۵۰۰‌هزارتومانی و کت‌وشلوار ۱۲‌میلیون‌تومانی ضربان قلب شما را تندتر خواهد کرد.

گزارش ویژه تهران نیوز از بوتیک های شمال شهر

انتهای جردن و جایی نزدیک به بزرگراه مدرس مرکز خرید الهیه واقع شده است؛ مرکز خریدی که خرید از آن یکی از تفریحات عصرگاهی جوانان این منطقه است. خرید از این مرکز خرید در مقایسه با دیگر مراکز خرید این منطقه بسیار اقتصادی به نظر می‌رسد چرا که گران‌ترین کفش موجود در آن به یک‌میلیون‌ تومان فاکتور می‌شود و شلوارجین و پارچه‌ای هم بیشتر از ۸۰۰‌هزار تومان قیمت ندارند.

در قسمت لباس‌های زنانه نیز مانتوهایی تا ۵۰۰‌هزار تومان و کیف و کفش تا یک‌و‌نیم‌میلیون‌ تومان یافت می‌شود و شال و روسری نیز در محدوده صد تا ۲۰۰‌هزار تومان فاکتور می‌شوند.

کمی پایین‌تر از این مرکز خرید اما در یکی از کوچه‌های بین جردن – ولیعصر بوتیک خانگی وجود دارد که ورود به آن نیازمند هماهنگی و تایید مشتریان ثابت آن است. در این بوتیک خانگی که مساحتی بیش از ۳۰۰مترمربع دارد طراحی هوشمندانه و مبلمان ایتالیایی چشم را نوازش می‌کند و ساعت‌ها حضور در آن به لحظه‌ای می‌ماند.

پذیرایی و لباس یک شکل کارکنان از دیگر نکاتی است که این بوتیک را از سایر هم‌ردیفان خود متمایز می‌کند. «کونز»، «لیوایز»، «پرادا»، «ویکتوریا»، «آرمانی»، «ورساچه»، «رجیو کالابریا» و لباس‌هایی با امضای «آمانچیو اورتگا» معرف‌ترین طراح اسپانیا از جمله برندهایی است که در این بوتیک خانگی عرضه می‌شود.

گزارش ویژه تهران نیوز از بوتیک های شمال شهر

خرید یک پالتو و یک جفت کفش از این بوتیک حداقل ۱۵‌میلیون‌تومان هزینه دربر خواهد داشت و اگر به فکر خرید تمامی لباس‌های خود از این بوتیک باشید، باید چیزی حدود ۵۰‌میلیون‌تومان برای یک ست لباس کنار بگذارید. کت و شلوار ۲۸ میلیونی با کمربند دو‌میلیون‌تومانی را می‌توانید با یک جفت کفش لویی ویتون هشت‌میلیون‌تومانی «ست» کنید. کراوات، گیره کراوات و دکمه سردست‌ها (جواهر نشان) نیز چیزی حدود ۱۰‌میلیون‌تومان برایتان هزینه خواهد داشت.

قیمت پیراهن اما در این بوتیک داستان دیگری دارد و همچون سایر اجناس بر اساس نوع جنس، رنگ‌های طبیعی استفاده شده و شرکت تولید‌کننده تعیین می‌شود. پیراهن مورد نیاز برای ست مورد اشاره را می‌توان با قیمت یک میلیون و ۷۰۰‌هزارتومان خریداری کرد تا با لباس زیر ۲۰۰‌هزارتومانی و جوراب صد‌هزارتومانی ست مورد نظر در نهایت ۵۰ میلیون ناقابل برای شما تمام شود. در این بوتیک قبل از هرگونه تصمیم به خرید، لباس‌های مورد نظر در تن مانکن‌ها برای شما به نمایش در می‌آید و پس از انتخاب مدل مورد نظر اقدام به پرو خواهید کرد.

گزارش ویژه تهران نیوز از بوتیک های شمال شهر

لباس‌های زنانه نیز همین سازوکار را دارد و خانم‌ها نیز برای یک پالتو با برند «کالابریا» باید حداقل ۱۵‌میلیون‌تومان بودجه کنار بگذارند.

لباس شب با حریر روی شانه ایتالیایی کمی بیشتر ۱۳‌میلیون‌تومان فاکتور می‌شود. یک جفت کفش پاشنه بلند پردا نیز در این بوتیک چهار‌میلیون‌تومان و کیف آن نیز شش‌میلیون‌تومان قیمت دارد. خانم‌ها نیز اگر خواستار پوششی متفاوت‌تر از دیگران در اماکن عمومی هستند سری به این بوتیک زده تا با خرید شلوار جین « ویکتوریا» به قیمت دو‌میلیون‌تومان، کفش «لویی ویتون» به قیمت دو میلیون و ۵۰۰‌هزارتومان، مانتو با امضای «آمانچیو» به قیمت چهار‌میلیون‌تومان و روسری «بِربِری» به قیمت ۹۰۰‌هزارتومان به این خواسته خود دست پیدا کنند.

خرید از این بوتیک با پذیرایی به پایان می‌رسد و یکی از کارکنان نیز شما را تا اتومبیل همراهی خواهند کرد. کمی پایین‌تر و نرسیده به خیابان «آرش» نیز این روزها افتتاح بوتیک‌های بزرگ و دایر شدن نمایندگی برندهای بزرگ جهانی رواج یافته است.

در این میان اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که برخی از این برندها از جمله «بنتون» که در ایران اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده‌اند، در اروپا و آسیا در رده برند‌های معمولی قرار دارند. «آدولفو دومینگوئز»، یکی از برندهایی است که اجناس آن از چند سال پیش در این منطقه عرضه می‌شود.

این برند نیز همچون بسیاری از برندهای اروپایی و آمریکایی فاقد نمایندگی در ایران بوده و تنها عاملیت فروش خود‌ در ایران را واگذار کرده است. اما این برند قیمت‌های نسبتا متعادلی نسبت به سایر همردیفان خود دارد و یک جفت کفش در آن را می‌توان به حداقل ۵۰۰‌هزارتومان خریداری کرد. حداقل قیمت شلوار جین، تی‌شرت و پیراهن نیز در این بوتیک به ترتیب ۲۵۰، ۲۰۰ و ۱۸۰‌هزارتومان است. قیمت کیف و کفش این برند نیز از یک‌میلیون‌تومان شرع می‌شود و شما می‌توانید با پنج‌میلیون‌تومان یک دست لباس تهیه کنید.

گزارش ویژه تهران نیوز از بوتیک های شمال شهر
کمی آن طرف‌تر اما یکی از برندهای بزرگ عاملیت فروش خود را در ایران دایر کرده است و دوستداران برند «لاگوست» از این به بعد می‌توانند اجناس اصلی را از این بوتیک تهیه کنند. در این فروشگاه حداقل قیمت هر عدد تی‌شرت ۲۵۰‌هزارتومان، کیف ورزشی ۳۰۰‌هزارتومان، کفش ۵۰۰‌هزارتومان، گرمکن ورزشی ۷۰۰‌هزارتومان و جوراب ۵۰‌هزارتومان است.

در رده لباس‌های ورزشی برند «فیلا» نیز اقدام به دایر کردن شعبه جدید خود در این منطقه کرده است و دوستداران ورزش می‌توانند با مراجعه به آن هر جفت کفش ورزشی را حداقل ۱۵۰‌هزارتومان، گرمکن و شلوار را ۲۰۰‌هزارتومان، کیف ورزشی ۱۵۰‌هزارتومان و تی‌شرت را ۹۰‌هزارتومان خریداری کنند.

کمی بالاتر از «جردن» در منطقه «فرشته» نیز مراکز خرید رنگ و بوی گرانی به خود گرفته‌اند و در این مراکز هر جفت کفش حداقل دومیلیون تومان، مانتو ۵۰۰‌هزارتومان، کیف و کفش سه‌میلیون‌تومان، کت و شلوار پنج‌‌میلیون‌تومان، روسری ۵۰۰‌هزارتومان، شلوارجین ۳۰۰‌هزارتومان، لباس زیر صد‌هزارتومان، شلوار پارچه‌ای ۲۰۰‌هزارتومان، شال مردانه صد‌هزارتومان، کمربند ۴۰۰‌هزارتومان و کیف پول مردانه ۸۰۰‌هزارتومان فروخته می‌شود.

گشتی در مراکز خرید یاد شده نیازمند یک روز فراغت کامل است تا شاید از این رهگذر با واقعیت‌های شیرین زندگی در پایتخت نیز آشنا شوید. با پرسه زدن در مراکز خرید شمال شهر تصویری از واقعیت‌های این روزهای جامعه را در برابر دیدگان‌تان خواهید دید؛ واقعیتی که در هیاهوی سیاست و مشکلات اقتصادی کشور بسیار کمرنگ شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها