کد خبر: ۳۱۳۲۱۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
ايسنا/ مدير‌عامل سابق استقلال با تشريح ديدگاهش راجع‌ به مزايده سرخابي‌ها گفت که خريداران آبي‌پوشان پايتخت نگراني‌هايي دارند و به همين دليل تاکنون پا پيش نگذاشته‌اند.
علي فتح‌الله‌زاده در پاسخ به اين سوال که تحليلش از مزايده سوم سرخابي‌ها چيست، گفت: ما نبايد به اين مزايده مثل يک مسابقه نگاه کنيم. به‌ هر‌ حال هر گروهي نظر خودش را دارد و خيلي از خريداران استقلال با خود من صحبت کرده‌اند اما دليل اين که چرا پا پيش نگذاشتند اين است که نگراني‌هايي دارند. خريد باشگاه يک چيز است اما اداره کردنش چيز ديگري است. اداره باشگاه مهم‌تر‌ از خريدش است. از هدايتي متشکرم که براي خريد پر‌سپوليس پا پيش گذاشت. قطعا او بر اساس تحليلي که از شرايط داشته است اين کار را انجام داده اما يک سري از خريداران استقلال نگراني‌هايي دارند و هنوز روي خريد باشگاه به اجماع نرسيده‌اند. شايد فکر مي‌کنند که با اجاره کردن باشگاه بهتر به نتيجه‌ مي‌رسند. مساله اين است که آنچه در ذهن ماست با واقعيت متفاوت است.
وي افزود: اين‌جا اروپا نيست که حتي براي تماشاگران برنامه‌اي مشخص وجود داشته باشد. اين‌جا شايد خودتان را هم به سختي به ورزشگاه راه دهند. پخش تلويزيوني مساله مهمي است که بايد به آن توجه شود که در ايران توجه به آن نشده است. خيلي از خريداران انتظار دارند مثل باقي واگذاري‌ها دولت بسته حمايتي برايشان در نظر بگيرد. به‌ هر‌ حال دخل و خرج‌ها يکي نيست و در حالي که 60 درصد درآمد يک باشگاه را در خارج از ايران پخش تلويزيوني تشکيل مي‌دهد در ايران چنين پولي پرداخت نمي‌شود.
مدير‌عامل سابق استقلال در پاسخ به اين سوال که نظرش راجع‌ به تنها خريدار آبي‌پوشان چيست، عنوان کرد: در اين باره سازمان خصوصي‌سازي بايد صحبت کند. من هم شنيده‌ام که خريدار استقلال يک شرکت نفتي است و اميدوارم که در مزايده بعدي حاضر شود. بدون شک اگر استقلال و پر‌سپوليس خصوصي شوند به نفع فو‌تبا‌ل کشور خواهد بود و يک کشور از اين مساله سود مي‌برد.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا مساله برند و شرکت سرخابي‌ها در مزايده سوم ديده شده است يا نه، بيا‌ن‌ کرد: بگذاريد اين طور بگويم که اگر يکي از طلبکاران اين دو باشگاه کار را به فيفا و AFC بکشاند آنها از سهام باشگاه سهمي را به طلبکار خواهند داد. اين مساله مربوط به تسويه است و واقعا بايد شرکت تسويه به اين مساله دقت کند. اين طور نباشد که يک طلبکار براي گرفتن پولش از آنها دچار مشکل شود و کار را به مراجع قضايي خارج از ايران بکشاند.
فتح‌الله‌زاده در پاسخ به اين پرسش که به نظرش هيات مديره سرخابي‌ها بعد از واگذاري بايد چگونه چيده شوند، گفت: اگر اين دو باشگاه خصوصي شوند ديگر اين طور نخواهد بود که رفيق وزير، فلان مسئول سياسي يا آشناي فلان کس وارد هيات مديره سرخابي‌ها شوند. خريدار افراد کمک حالش را به باشگاه مي‌آورد تا در کارهاي اقتصادي به او کمک کند. خاطرتان باشد چند سال پيش پيشنهاد ساخت بانک استقلال را داده بودم. بدون شک يک خريدار به اين مسائل توجه دارد و به دنبال زدن شرکت‌ها، پايگاه‌ها و بنگاه‌هايي است که از آنها به درآمد برسد. همين تيم لورکوزن آلمان متعلق به يک شرکت بزرگ شيميايي است که درآمد ميلياردي دارد و البته با ايجاد بنگاه‌هاي متعدد اقتصادي اين باشگاه فو‌تبا‌ل را هم به سوددهي کامل رسانده است. اميدوارم ما هم براي استقلال و پر‌سپوليس شاهد چنين چيزي باشيم؛ چرا که سطح اين دو باشگاه از آسيا فراتر است و مي‌تواند خيلي قدرتمند کار را ادامه دهد.
وي در پايان اظهاراتش با ابراز اميدواري از خصوصي‌سازي شدن سرخابي‌ها گفت: اميدوارم در نهايت استقلال و پر‌سپوليس به بخش خصوصي واگذار شوند و دلسوزان باشگاه را در اختيار خود بگيرند. هو‌اد‌ا‌ران استقلال هم نگران نباشند. همان طور که گفتم خريد باشگاه مهم نيست. اين که آينده باشگاه چگونه خواهد شد، بسيار مهم است. از سوي ديگر اميدوارم که حسين هدايتي به عنوان دلسوز پر‌سپوليس اين باشگاه را در اختيار بگيرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها