أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۱۳۳۳۵
زمان انتشار: ۰۹:۲۶     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

جمهوري اسلامي در سرمقاله امروز نوشت:

اين روزها مردم عراق همزمان با هجوم داعش به سرزمين‌شان با توطئه ديگري روبرو شده‌اند كه از سال‌ها پيش توسط سازمان جاسوسي آمريكا براي آنها تدارك ديده شده بود و اكنون در قالب طرح نمايندگان كنگره آمريكا از آن رونمايي مي‌شود.

طرح آمريكايي تجزيه عراق به سه بخش كردنشين شمال، سني‌نشين مركز و شيعه نشين جنوب كه هفته گذشته توسط چند تن از نمايندگان كنگره ارائه شد، بازتاب وسيعي در ميان اقشار مختلف عراق داشته و با واكنش تند مراجع تقليد، مردم و شخصيت‌هاي سياسي و مذهبي اين كشور مواجه شد، به طوري كه همه رويدادها و حوادث جاري عراق را تحت‌الشعاع قرار داد و نمايندگان مجلس عراق را در روز تعطيلي شنبه به تشكيل جلسه واداشت تا با اكثريت آرا پيش نويس طرح آمريكايي تجزيه عراق را محكوم كنند.

اكثر جريان‌هاي سياسي عراقي نيز در دو روز گذشته به توطئه تجزيه كشورشان توسط آمريكا واكنش نشان داده و دولت عراق نيز آن را رد كرده و نشانه نقض حاكميت و دخالت در امور داخلي اين كشور دانسته است. اين ماجرا هر چند توانسته بدنه احزاب، رسانه‌ها، شخصيت‌ها و اقوام و مذاهب مختلف عراق را با هم متحد و يكپارچه سازد ولي افشاگر خواب شومي است كه دولت آمريكا براي ملت و سرزمين عراق ديده و درصدد است آن را به صورت گام به گام به مورد اجرا بگذارد.

دولتمردان آمريكايي در قالب طرح كنگره قصد دارند طرحي را به تصويب برسانند كه دولت آمريكا را در ارائه كمك‌هاي تسليحاتي و مالي به سني‌ها و كردها به عنوان دو كشور،‌ مجاز مي‌سازد با تاكيد بر اينكه اين كمك‌ها به صورت مستقيم و خارج از چارچوب دولت مركزي انجام شود!

اين طرح كه آشكارا نافي حاكميت دولت مركزي عراق است و استقلال اين كشور را نشانه رفته، عملاً پشت پرده برنامه‌هاي آمريكا براي تجزيه عراق و حركت به سمت خاورميانه جديد را نشان مي‌دهد. هرچند وزارتخارجه آمريكا اين طرح را غيرقابل استناد دانسته و صرفاً بازتاب دهنده نظرات برخي اعضاي كنگره خوانده ولي دقيقاً در بردارنده همان هدف شومي است كه در اظهارات خرداد سال 92 جوبايدن معاون رئيس جمهور آمريكا منعكس شده و خواستار برپايي اقليم‌هاي مجزاي كرد، سني و شيعه گرديده بود. وي در آن زمان در نسخه‌اي كه قبل از حمله داعش به عراق براي سرزمين بين‌النهرين پيچيده بود، راهكار حل بحران اين كشور را تبديل اين به سه اقليم قومي مذهبي دانسته بود.
موضع يكپارچه مردم عراق، اعم از شيعه و سني، با طرحي كه بوي مشمئز كننده تجزيه از آن به مشام مي‌رسد باعث شده مقامات آمريكايي بار ديگر ادعاي خود را مبني بر حمايت واشنگتن از دولت عراق براي حراست از وحدت و تماميت ارضي اين كشور تكرار كنند ولي دعوت و ميزباني چند ماه پيش كاخ سفيد از هياتي از عشاير اهل سنت عراق كه پيوندهايي را نيز با داعش داشته‌اند، آنهم بدون در جريان گذاشتن دولت مركزي بغداد و دادن قول ارسال سلاح به آنها، خلاف اين ادعا را ثابت مي‌كند، ضمن اينكه مسعود بارزاني رئيس اقليم كردستان عراق در استقبال از طرح كنگره ديروز عازم واشنگتن شد تا براساس نوشته مطبوعات كرد زبان، با اوباما و ديگر مقامات آمريكايي به صورت علني و رسمي موضوع تقسيم عراق و كمك‌هاي مستقيم به منطقه اقليم كردستان را پيگيري كند. بارزاني كه همزمان با پيشروي‌هاي داعش در تابستان سال گذشته بر جدايي كردستان از عراق اصرار مي‌ورزيد، با تهديد اربيل از سوي اين گروه تروريستي مجبور شد تا حدودي از اين حرف عقب‌نشيني كند و اكنون كه زمينه را مساعد مي‌بيند، قصد دارد يكبار ديگر شانس خود را براي اجراي اين توطئه بيازمايد.

واقعيت اينست كه اين اقدام آمريكائي‌ها نه تنها طرح امروز آنها براي عراق بلكه طرح كلان استكبار براي تجزيه و ناآرامي در ديگر كشورهاي منطقه و همسايگان رژيم صهيونيستي است كه به بهانه آزادي عراق با اشغال اين كشور آغاز شد و سپس با حمايت از داعش در سوريه و عراق دنبال گرديد تا با درهم شكستن وحدت اقوام و مذاهب، منطقه را براي اجراي يك طرح قديمي كه سال‌ها پيش توسط «برنارد لوئيس» براي تجزيه جهان اسلام به كشورهاي كوچك‌تر از توافق «سايكس – بيكو» تهيه شده و صهيونيست‌ها و حاميان استكباري آنها به دنبال فرصتي براي اجراي آن بودند، عملياتي كند.

بنابر اين، ترديدي وجود ندارد كه طرح كنگره آمريكا براي تجزيه عراق دقيقاً با اهداف كاخ سفيد و سردمداران اين كشور هماهنگ و منطبق بوده و صرفاً نوعي تقسيم كار بين آنان محسوب مي‌شود كه بخشي از اجراي توطئه تجزيه عراق را گروه تروريستي داعش دنبال مي‌كند و محورهاي ديگر آنرا نيز رئيس اقليم كردستان و شبه‌نظاميان سني و گارد ملي اهل تسنن كه آمريكائيها به دنبال ايجاد آن هستند، پيگيري خواهند نمود.

اكنون كه ملت عراق در مقابل طرح شوم لابي صهيونيست‌ها در كنگره آمريكا قرار گرفته كه قصد دارد با دخالت در امور داخلي اين كشور و نقض حاكميت ملي، به توزيع سلاح و پول در ميان گروه‌هاي خارج از كنترل دولت مركزي مبادرت نموده و در نهايت، توطئه شوم تجزيه عراق را اجرا كند، وظيفه خود مي‌داند به مسئوليت ملي، ميهني و ديني خود در دفاع از استقلال كشور عمل كرده و با حفظ وحدت و كنار گذاشتن برخي اختلافات، كه خود يكي از عوامل تشويق كننده آمريكائي‌ها در مطرح كردن چنين طرح‌هايي است، با طرح تجزيه و اهداف شيطاني آن مقابله كند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها