أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۳۳۴۷
زمان انتشار: ۰۹:۳۵     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
بسيج پزشكي ايران نسبت به خرماهاي آلوده عربستان سعودي كه در قالب هديه و كمك به برخي كشورها از جمله افغانستان ارسال مي‌شود، هشدار داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، آمريكايي‌ها در گذشته تاريخي خود (سال ۱۷۶۳ ميلادي) با اهداي پتو و پوشاك آلوده به ويروس‌هاي آبله و تيفوس به سرخ پوستان موجب كشته شدن جمعيت كثيري از سرخ پوستان شدند و جديدا اينكار را نيز به متعهدين خود نيز آموخته‌اند.

در اين راستا بسيج پزشكي ايران اعلام كرده است كه خبرها حاكيست عربستان سعودي ۵۴ تُن خرما را از طريق برنامه غذايي جهان (WFP) به افغانستان هديه داده است، مقام‌هاي عربستاني گفته‌اند كه اين مقدار خرما پيش از فرارسيدن ماه رمضان به دانش‌آموزان مدارس ولايت بدخشان، نيمروز و نورستان توزيع ‌شود.

طبق مستندات متعدد از جمله منابع علمي منتشر شده از خود سعودي‌ها موجب شد كه مردم عربستان و ديگر كشورهاي عربي همجوار از خوردن خرماي عربستان خودداري كنند به خصوص در سايت‌ها و روزنامه‌هاي عربي بحث زيادي در مورد آن شده است، جمله‌اي با اين مضمون :[الاطباء يحذرون من تناول الرطب قبل غسله جيداً لإنتقال مرض الكورونا - فقد سكنت الخفافيش في النخيل هذه السنه وهي المسببه للمرض] داشتند كه احتمالا منظور آنها عفونت كرونا ويروس نوع مرس بوده است يعني كسي كه در اثر تماس يا مصرف خرما در عربستان دچار آن بيماري شده بوده و علت آلودگي خرماها را حضور خفاش‌هاي ميوه خوار آلوده به ويروس مرس كه در نخلستان‌هاي عربستان زندگي مي‌كردند٬ ذكر شده است.

تحقيقات انجام شده دانشگاه الفيصل در رياض و دانشگاه كلومبيا در آمريكا با آزمايش روي حدود ۱۰۰ خفاش نخلستان‌هاي عربستان از هفت گونه مختلف متوجه شدند ۲۸ درصد خفاش‌ها آلوده به كرونا ويروس بودند و يك خفاش آلوده به ويروس مرس كشف كردند كه از گونه خفاش مقبره‌اي معمولي (Taphozous perforates) بود‌ه است. بنابراين احتمال انتقال اين بيماري از طريق خرماي عربستان وجود دارد.

محمد رضا ناظر٬ متخصص بيماري‌هاي عفوني و فلوشيپ آموزش پزشكي در پاسخ به اينكه كه آيا اين بيماري ارتباطي با بيماري خرما كه شما نام آن را نخستين‌بار در كشور مطرح كرده بوديد٬ دارد، گفت: خير، در واقع نام بيماري خرما يا بهتراست بگوييم تب خرما از منطقه خرماي عربستان گرفته شده و از طريق خوردن خرما منتقل نمي‌شود، بلكه بيشتر از طريق دام و گوشت و لبنيات آلوده منتقل مي‌شود و به تازگي هم انتقال انسان به انسان گزارش شده است.

وي افزود: متن توصيه CDC ‌آمريكا در سال ۲۰۱۴ در سفر به عربستان اين است كه همه مسافران مشكوك به تب خونريزي دهنده؛ باز گردانده از عربستان بايد از نظر سه بيماري تب خرما، تب كريمه كنگو و تب ريفت بررسي شوند.

ناظر ادامه داد: در مورد احتمال بيوتروريستي بودن ابولا و ساخت آن توسط آمريكا باز هم عده‌اي نظر ما را انكار كردند ولي اگر مقالات قبلي ما را خوانده باشيد تمام نظرات ما در مورد ابولا توسط پروفسور سيرل برودريك و دكتر ميشل مادين متخصصين بيماري‌هاي عفوني ليبريا و آفريقاي جنوبي تاييد شد.

وي گفت: همچنين هورويتز در كتاب منطقه حساس افشا مي‌كند برخي كشورهاي آفريقايي براي صيانت از امنيت ملي آمريكا عملياتي با اسم رمز تفاهم نامه ۲۰۰ آغاز كردند كه در آن به بيولوژيست‌هاي مخفي آمريكا، اجازه دادند بيماري و ويروس مهلك ابولا را در زئير (كنگو) بسازند.

اين متخصص بيماري‌هاي عفوني و فلوشيپ آموزش پزشكي افزود: از كجا معلوم كه آنها در بيابان‌هاي عربستان نيز آزمايشگاه‌هاي تحقيقات بيوتروريستي تاسيس نكرده باشند چرا كه تحقيقات انجام شده بر روي خفاش‌ها، تب خرما در فاصله چندين هزار كيومتري از دانشگاه الفيصل بوده٬ هر چند آنها ذكر كردند كه همه نمونه از خفاش‌ها را به دانشگاه كلومبياي آمريكا منتقل كردند.

ناظر افزود: مشكل ديگر به دنبال دفع يك صد ميليون هسته خرما و رشد و گرده افشاني نخل‌هاي به وجود آمده موجب انتشار ژني خرماهاي نامرغوب عربستان در منطقه است كه در واقع بايد به فكر بيوتررويست كشاورزي هم بود و همچنين رشد فزاينده واردات لباس‌هاي تاناكورا و دست دوم به كشور مساله اي است كه بايد به آن بيشتر پرداخته شود.

وي خاطرنشان كرد: همانطور كه رهبر معظم انقلاب گفتند: "همچنانى كه دشمن در دشمنى كردن، روش‌هاى خود را تغيير مي‌دهد، ما بايد هوشيارى و بيدارى خود را زياد كنيم"، بنابراين در تعريف و تمجيد از وضعيت بهداشت عربستان نبايد "دايه داغ تر از داعش " بود و ابتدا به جوانان مخلص مملكت خود اعتماد و ايمان داشته باشيم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها